Anonym bruker Skrevet 11. september 2007 #1 Skrevet 11. september 2007 Har tatovering på korsryggen, og er redd jeg ikke kan få epidural av den grunn =( Noen som hvet????
Ringsaker84 Skrevet 11. september 2007 #2 Skrevet 11. september 2007 Leste en artikkel i det nyeste Gravid. (det som kom ut i går) Der sto det at tatoveringer på korsryggen ikke lenger var noe hinder for å få epidural. Men om all sjukehusene er inneforstått med dette da, det er jo ikke godt å vite. :-)
Skurvelurven Skrevet 11. september 2007 #3 Skrevet 11. september 2007 Jeg tror det skal MYE til før man ikke kan få epidural. Da skal man ha en tatovering som dekker store områder av korsryggen helt. Grunnen til at de ikke vil sette hvis man har en stor, dekkende tatovering, er frykt for å få fargestoff inn sammen med sprøytespissen. Mulig de har funnet en ny metode for å unngå dette nå, men dersom tatoveringen din ikke er så stor trenger du uansett ikke være bekymret.
Anonym bruker Skrevet 11. september 2007 #4 Skrevet 11. september 2007 Kommer helt an på legen. De kan velge om de vil gjøre det eller ikke. Har skjønt det sånn at en del ikke vil sette epidural pga risiko for infeksjon, når man har tatovering.
Håp & lille Hopp-Overtid Skrevet 11. september 2007 #5 Skrevet 11. september 2007 fra nyeste "gravid": For få år siden kunne tatovering i korsryggen hindre deg i å få epidural-eller spinalbedøvelse under fødselen. Dette fordi en forskningsrapport indikerte at fargestoffer kunne komme inn i nålen og utløse nerveskader eller betennelsesreaksjoner. Men nyere undersøkelser viser at frykten sannsynligvis er ubegrunnet. Det finnes i dag ikke noe grunnlag for å hevde at risikoen er høyere ved å sette bedøvelse i en tatovering.
Tre tette! *07+10+11* Skrevet 11. september 2007 #6 Skrevet 11. september 2007 jeg hørte m min jordmor og hun sa at man må ha en veeeldig stor tatovering for at man ikke skal få epidural.. hun sa oxo hun trur at d brukes for å skremme folk for å ikke ta tatovering der..
Anonym bruker Skrevet 11. september 2007 #7 Skrevet 11. september 2007 Takk for svar. Dette var beroligende =) Er ikke en liten tatovering jeg har, den dekker ikke hele korsryggen, men en del av ryggsøylen og så utover sidene. Får håpe det ikke blir noe problem.
La07<3Sl09 - overtid Skrevet 11. september 2007 #8 Skrevet 11. september 2007 Jeg fikk epidural når jeg fødte på rikshospitalet nå.. og jeg har en ganske stor tatovering på korsryggen. han satt den bare lenger opp. men det var nesten så jeg ikke fikk det.. han knotet veldig bak der.. men det jeg vet er at det er veldig forskjellig fra sykehus til sykehus.. ullevål for eksempel setter ikke epidural hvis du har tatovering.. mens riksen gjør det hvis de får det til =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå