Gå til innhold

Er det bare jeg som synes dette er feil??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Svigerforeldrene mine er på besøk.. helt okei de.. ska ikke klage, men svigermoren min smådrikker hele dagen. kommer stadig med unnskyldinger for å måtte på butikken for å handle når jeg vet akkurat hva hun ska ha... idag var unnskyldningen at hun skulle gå en tur for å se hvordan det var rundt i nabolaget.. HALLO!!

Hva skal jeg gjøre?? vil ikke ha folk som drikker på besøk. (altså hele dagen) greit å ta seg litt til maten når snuppa er lagt..Snuppa mi er snart 11 mnd og vil ikke la henne se slik når hun bli større..

Heldigvis bor de laaaaaangt unna så det er sjeldent vi ser dem.. å nå skal vi kanskje feire jul sammen med dem.. Nei takk.. Vil ikke ha en dritings svigermor svirre rundt på julaften..

hmmmm.. kanskje litt utenfor tema men måtte bare få det ut!!!

er det bare jeg som er helt teit eller er dette vanlig??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke vanlig å drikke hele dagen nei! Skjønner deg absolutt.. Det er noen som tar seg et glass vin på kvelden hver dag, men jeg synst også det er for mye jeg. Holder med helgene, og kanskje en og annen gang i ukene vist det er noe spesielt.

Skrevet

Høres ut som svigermoren din har et alkoholproblem.

Hva sier samboeren din om dette? Han kan vel ta det opp med moren sin, og si at dere ikke vil ha drikking på dagtid når jenta er våken.

Skjønner godt at du ikke vil ha det sånn!

Skrevet

nei, det er feil.

sett foten ned;

vær edru, eller drit i å være i nærheten av ungen min.

jeg vil ikke virke fanatisk avholds nå, for jeg er ikke avholds,

men det er stor forskjell på et glass vin i ny og ne, og å drikke i smug, altså ha et alkoholproblem.

hilsen en med (desverre) erfaring av hvordan det kan være med alkoholdpåvirkede voksenpersoner i familien.

Skrevet

Er nok en alkoholiker som jeg ser det..

Samboeren min er vokst opp med dette så han ser jo ikke problemet..

men skal si at hvis de skal komme på besøk flere ganger så er det uaktuelt med drikking når hun er våken.

Har bare trudd at det var jeg som var litt vanskelig..;)

men ser ikke ut som jeg er det likevel..

HI

Skrevet

jeg syns ikke du er vanskelig i det hele tatt.

barn merker utrolig godt forskjell på en voksen som er edru, og en voksen som har drukket. selvom vi måtte tro at vi oppfører oss helt normalt.

jeg ville også satt grense ved å ha drukket før hun kommer. hadde jeg lagt merke til at hun hadde drukket, ville jeg sendt henne hjem i døra.

hils samboeren din fra meg og si at dette er viktige ting. be han huske tilbake på hvordan han opplevde det som barn..

Skrevet

Hadde det bare vært så lett.. de bor i nord og vi i sør.. hadde jeg hatt mulighet så har jeg sendt de hjem,.. men nå bor de hos oss.. men skal gi klar beskjed om at neste gang de kommer er det uaktuelt med drikking på dagtid.. å ser heller ingen grunn til å sitte å drikke seg dritings på kveldstid..

Har vokst opp med en familie som har tatt hensyn til oss.. så aldri mine foreldre full før jeg var over 20 år.. å slik vil jeg at snuppa mi skal få d.. men folk er forskjellige..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...