Pinny og lillegutt Skrevet 11. september 2007 #1 Skrevet 11. september 2007 Ønsker helt ærlige meninger på navnet Else (Er det sånn det skrives forresten? *flau*), og fins det noen navn som passer sammen med det? Jeg venter gutt, men har alltid hatt Bianca som backup dersom det skal vise seg å være jente. Men har i det siste begynt å tenke på å kalle opp barnet etter min bestemor istedenfor, for hun har blitt syk og vi vet ikke hvor lenge hun har igjen og jeg er utrolig glad i henne og vil på en måte ære henne ved å kalle opp min datter etter henne. Har ikke drøftet dette med noen andre enn mitt eget hode, så lurte på hva dere synes.. Blir det for gammeldags for et barn nå til dags?
En Prins + Prinsesse Skrevet 11. september 2007 #2 Skrevet 11. september 2007 du sa jeg skulle være ærlig... heh.e.. å jeg sytntes ikke det navnet er no særlig fint.. men det er garantert mange som liker det også ! =)
Måånestråle Skrevet 11. september 2007 #4 Skrevet 11. september 2007 Hva med å legge til en i og kalle den eventuelle jenta for Elise?! Det er et litt lettere navn, og det er jo oppkalling likevel!
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 11. september 2007 #5 Skrevet 11. september 2007 Synes ikke det er noe fint, heller mer mot å putte på en bokstav og kalle henne for Elise/Elisa.
Pinny og lillegutt Skrevet 11. september 2007 Forfatter #6 Skrevet 11. september 2007 Det er sant. Elise og Else er jo ganske like navn.. Og Elise er jo litt penere enn Else, i allefall dersom man skal ha det alene. Skal ta å smake litt på det navnet også jeg. Men det beste hadde vært å fått Else bak eller forann et annet navn, slik at det blir forbundet med min bestemor. Vil nemlig ikke ha Else alene evt, synes ikke noe om det da.. Men dersom jeg ikke finner noe navn å binde det sammen med så funker jo Elise
Linaria Skrevet 11. september 2007 #7 Skrevet 11. september 2007 Jeg synes Else er et fint navn jeg. Men jeg må si at jeg faktisk har møtt ganske mange Else'r (bl.a min mormor), som sier de gjerne skulle hatt den i'en mange her nevner (Elise). Tror Else er et slikt navn man enten liker eller misliker. Men det er et godt gammelt navn, og ikke et slikt typisk "motenavn" hvertfall. (Har selv et "motenavn" (Katrine- mote på 70-80 tallet) så jeg vet hvor kjedelig det kan være. Hele tiden mens jeg vokste opp var det minst 1 til som hette det samme som meg i klassen. I den ene klassen jeg gikk var det hele 4 av oss. Grøss og gru!)
petite fleur Skrevet 11. september 2007 #8 Skrevet 11. september 2007 Jeg synes både Else og Elise er helt nydelige navn, og så er det jo ekstra stas å kalle opp bestemoren din da! Bianca synes jeg derimot var mindre pent, men det var nå ikke det du spurte om da.... Heia Else/ Elise!
Gjest Skrevet 11. september 2007 #9 Skrevet 11. september 2007 Hva med Bianca Elise da? Synes det var fint, jeg.
mamma til twins Skrevet 11. september 2007 #10 Skrevet 11. september 2007 Else er jo egentlig et veldig fint navn, og det kommer nok tilbake på "moten" igjen før eller siden. Jeg ville gått for Else dersom dere synes dette er et fint navn.
Pinny og lillegutt Skrevet 11. september 2007 Forfatter #11 Skrevet 11. september 2007 Ja, jeg nettopp satt å tenkte på det selv ^^ Skal ta å drøfte litt med sambo når han dukker opp.. Mulig han er helt imot å bruke både Else og Elise :/
Frukten og To små Skrevet 11. september 2007 #12 Skrevet 11. september 2007 Else= nei fra min side! Bianca= JA! hva med Else Bianca?
Vårgutten-08 <3 Skrevet 11. september 2007 #13 Skrevet 11. september 2007 Syntes ikke Else er et pent navn desverre:( Forbinder det med gamle damer... Meen, jeg likte Elisa veldig godt:)
Gjest Skrevet 11. september 2007 #15 Skrevet 11. september 2007 Hei... Syns at Else er kjempepent jeg =) Og 10 tusen ganger bedre enn - etter min mening - sukkersøte, tyggigummi, poppis navn, som feks Elise. Og gode, gamle, staute, norske navn er veldig på veg tilbake! Jeg vet om flere barn fra 0-6 år som har slike navn. Som feks Gunnar, Georg, Bjørg, Sverre, Agnete osv. Så din lille Else ville ikke vært helt alene om et navn brukt for flere 10 år siden
Synnøve_Solbakken Skrevet 11. september 2007 #16 Skrevet 11. september 2007 Elise er veldig fint, Else er helt ok, men Bianca er forferdelig stygt syns jeg...
twoboys & a girl Skrevet 11. september 2007 #17 Skrevet 11. september 2007 Else vil ikke jeg ha brukt. Elise ja.
Gjest Skrevet 11. september 2007 #18 Skrevet 11. september 2007 Helt ærlig så synes jeg ikke det er så veldig fint. Ikke på et lite barn. Minner meg om gammle tanter.
Kahbean Skrevet 11. september 2007 #19 Skrevet 11. september 2007 Sa du ikke at du ventet en gutt??? Hvorfor bruke så my tid på et jentenavn da??? Sorry, jeg mener ikke å være frekk... bare nysjerrig! Det kan jo altids hende at de tok feil på UL men det skjer ikke så ofte når det er gutt de ser på UL, mest når de trur det er jente men ut kommer en gutt. MEN, hvis det blir ei jente så syntes jeg Else er et fint navn jeg!!!
Pinny og lillegutt Skrevet 12. september 2007 Forfatter #20 Skrevet 12. september 2007 Jeg liker å være forberedt, og ha sånt klart. Mine foreldre visste ikke åssen kjønn jeg skulle bli og det resulterte i at de brukte enormt lang tid på å finne ut hva jeg skulle hete når jeg kom ut, så når jeg endelig skulle da døpes passet jeg ikke inn i noen dåpskjoler, så de måtte ha glidlåsen oppe. Jeg vil ikke havne i den situasjonen =)
baby4rocket Skrevet 12. september 2007 #21 Skrevet 12. september 2007 Jeg føler meg sikker på at Else er et navn på vei inn.... Har hørt flere små Elsa'er i Oslo den senere tiden...
Tweak Skrevet 12. september 2007 #22 Skrevet 12. september 2007 Jeg synes det er kjempefint! :-) Ikke sånn motenavn, for meg i allefall, og mer naturlig i mitt hverdagsspråk enn bianca (ehm, har vært borti for mange hunder som hette bianca...) Det første jeg tenkte når jeg så navnet var Else Marie. Men så kommer jo jeg fra tykkeste dobbeltnavnland da! :-) Jeg har også begynt å tenke på å kanskje kalle opp etter min mormor. Men jeg må jo først bli gravid da! Men før det, så må sambo bli enig med meg om at barn er ok. Og så bør det jo bli jente dersom jeg skal bruke det navnet. Guttenavn har jeg ingen favoritt til enda...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå