Anonym bruker Skrevet 11. september 2007 #1 Skrevet 11. september 2007 Jeg er avholds og har alltid vært det. Min samboer drikker en sjelden gang; tar noen pils med kompiser eller et glass vin til lørdagsmiddagen. Jeg kommer fra en ekstrem anti-alkohol-familie, og jeg får KONSTANT bemerkninger fra min mor ang. at min samboer drikker. Hvis hun finner en ølflaske hjemme hos oss, blir det en drittslenging uten like. Hun nærmest tvinger meg til å dumpe samboeren, fordi han ikke er avholds. Jeg er så møkklei de evige kommentarene at jeg kan spy. Ved ENHVER anledning kommer hun med spydige kommentarer, jeg blir sliten deprimert og orker snart ikke mer. Føles som et enormt press om å finne meg en som ikke rører alkohol, i stedet for den "fylliken" jeg er sammen med nå(merk: han drikker maks 2 ganger i mnd, og blir aldri synlig beruset engang)
Anonym bruker Skrevet 11. september 2007 #2 Skrevet 11. september 2007 Legger til at jeg ikke er 16 år som det kanskje kan virke som i innlegget, men 28 og venter mitt 2.barn HI
storkenerpåvei. Skrevet 11. september 2007 #3 Skrevet 11. september 2007 gud av meien..høres veldig slitsomt ut at ja.. vet ikke hva jeg skal si jeg,men håper jo selvfølgelig du ikke lar deg "knekke"..hun sier det sikkert fordi hun bryr seg,men jeg hadde nok ikke tolerert det i lengden...hadde nok satt flaska på borde og bedt henne ryke og reise til slutt.. lykke til!
Amanda- Skrevet 11. september 2007 #4 Skrevet 11. september 2007 jeg hadde tatt en alvorlig prat med min mor.. heregud.. har hun ikke mer og henge fingrene i enn at han drikker en sjelden gang??? det er min mening. ta hun! dette hadde ikke jeg funne meg i.
Anonym bruker Skrevet 11. september 2007 #5 Skrevet 11. september 2007 Jeg har snakket med henne mang en gang, både rolig og saklig, og hysterisk kjeftende, for å si det sånn.. Det ender med at hun bryter sammen i krampegråt, og mener jeg anklager henne for å være en dårlig mor etc etc. At jeg hater henne, ikke er takknemlig for alt hun har hjulpet meg med og sånt. Det hele avsluttes med at JEG sier unnskyld, pga min svarte samvittighet.. Også føles alt bare enda verre igjen...
petite fleur Skrevet 11. september 2007 #6 Skrevet 11. september 2007 Moren din er tydeligvis ikke helt oppdatert på hva som er vanlig i dagens samfunn - mannen din er jo eksemplarisk! Har hun jobb? Prater hun med andre mennesker? Unnskyld, virker kanskje litt krass her, men hun er virkelig på jordet med den innstillingen der! Be moren din oppdatere seg på dagens samfunn og komme seg på den planeten vi andre oppholder seg på. Stakkars deg som må slite med en så hysterisk og virkelighetsfjern mor!
Prinsessa mi *Erle Kristane* Skrevet 11. september 2007 #7 Skrevet 11. september 2007 Tror det er moren din som har ett problem, og ikke samboeren din....
Amanda- Skrevet 11. september 2007 #8 Skrevet 11. september 2007 ikke si unskyld til henne. det er hun som skal si unskyld til deg. din mann hørest ut som drømmen ift min. når det gjelder alkohol....
Gjest Skrevet 11. september 2007 #9 Skrevet 11. september 2007 Siden jeg ser at du har prøvd å ta dette opp med henne, så skal du få slippe å høre det en gang til ) Men...jeg tror at jeg bare ville gitt beskjed hver gang hun "soker" rundt i leiligheten at dette er noe hun ikke har noe med. Hun er tross alt på besøk i deres hjem, og dere er voksne folk som bestemmer selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå