Serenity Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Skrevet 11. september 2007 #1 Skrevet 11. september 2007 nicolai fyller 1 år om 8 dager, og som den gutten han er, så går utviklingen i rykk og napp, men han er ganske treig.... han begynte nylig å krype, satt for 2 mnd siden, han står veldig mye, men bare 3-4 sekunder aleine uten hjelp. han sier vel ca 6 ord, men bare mamma og pappa er bevisste ord. han er veldig snakkesalig da, men det blir bare babbel tror ikke på noen måte han er unormal, men bare om det er andre mødre med like treige gutter (eller jenter) der ute?
Serenity Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Skrevet 11. september 2007 Forfatter #3 Skrevet 11. september 2007 noen tips til hvordan jeg kan få han til å øve på å gå? når jeg holder han i armene og skal gå litt, så trekker han beina litt opp, og "løper" bortover med hælene hardt i gulvet. ser ut som han vil sitte seg ned igjen. så nå tramper jeg litt i gulvet når jeg går med han, for å se om han vil herme etter meg. det virket faktisk i går
Gjest Skrevet 11. september 2007 #4 Skrevet 11. september 2007 Det kommer når han er klar for det. Gutten min ville ikke gå mens vi holdt han, satte seg ned med en gang. Trodde også at han var litt av den bedagelige typen, men 1 uke før 1-års dagen sin, slapp han bordet og gikk sidelengst et par ganger, så gikk han forover. Siden da har han ikke hatt tid til å sette seg ned. Vi øvde aldri med han, bortsett fra at vi en sjelden gang prøve å leie han. Bare vent, plutselig slipper han og går, uten at du har trengt å lære han det : )
BettyBoob Skrevet 11. september 2007 #5 Skrevet 11. september 2007 min er 18 mnd og typisk "guttetreg", men det er på språkfronten. Han er langt fremme motorisk, på linje med 2 åringene i bhg sin. Venter fortsatt i spenning på at det skal løsne med pratingen! Han sier kanskje 5-6 ord. Stresser ikke med det, han skravler når han er klar
Serenity Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Skrevet 11. september 2007 Forfatter #6 Skrevet 11. september 2007 hehe, ja det er sant. det kommer når det kommer poenget mitt var ikke at jeg vil ha han fortere utviklet eller var bekymret for alt han ikke klarer ennå - gutten min er frisk og rask han. jeg ville vel egentlig bare vite hvor vanlig det var at guttene er litt treige ennå i 1- års alderen
Anonym bruker Skrevet 11. september 2007 #7 Skrevet 11. september 2007 Jeg har en jemte som var tidlig ute motorisk og med språk. Maste hele dagen. Har en gutt på 15 mnd som er litt seinere. Har mye med personligheten og gjøre. Han er mer tolmodig, sjenert og rolig. Han gikk når han var 14 mnd. Snakker ikke så mye ennå. Jeg synes det er bra jeg:-) Vet at det er så stor forskjell på barna i denne alderen. Det kommer nok til slutt.
Anonym bruker Skrevet 11. september 2007 #8 Skrevet 11. september 2007 gutter er treige hele livet;-)
Serenity Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Skrevet 11. september 2007 Forfatter #9 Skrevet 11. september 2007 er jo litt deilig også må jeg innrømme, at han ikke løper både inne og ute hele døgnet. sambo, den rakkeren, låste opp ytterdøren og gikk rundt i byen tidlig om morgenen i bleie og t-skjorte!!! moren våknet bare fordi det ble så kaldt. er litt deilig å slippe sånne tilfeller ennå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå