Gjest mor75 Skrevet 11. september 2007 #1 Skrevet 11. september 2007 Nå er det 4 dager igjen til termin. Allerede sist mandag var jeg på sykehuste med rier. Bare to cm åpning og riene gikk over. I går tok min mor de andre barna med seg hjem, så jeg er alene hjemme og mannen min er på jobb. Det kommer litt rier/ kynnere innimellom. Igår kom en skikkelig vond ri, men ikke noe mer. Kjenner jeg blir helt sprø! :-( Suller rundt i min egen verden, kjenner etter hvordan magen har det, og får ikke gjort noe som helst. Er jo fullstendig klar over at jeg kan komme til å gå to uker overtid også, og altså ikke burde være så lei allerede. Men når det først virker som ting er på gang og så skjer det ikke likevel, er det jammen vanskelig å omstille seg!! Har to barn fra før. Første kom tre dager etter termin, andre kom syv dager før. Legen sa sist torsdag at han ikke regnet med å se meg igjen denne uka. Vel, to dager igjen til det........ Hvordan er det med dere andre fødeklare da?? Holder dere ut eller?? Det positive får være at de nødt til å komme ut før eller siden :-) Men helst før :-) :-)
marghald Skrevet 11. september 2007 #2 Skrevet 11. september 2007 Blir litt gal av å gå og kjenne etter tegn på fødel hele tiden! Jammen godt jeg ikke har noe klart enda - kanskje det er på tide å begynne på den berømte bagen ihvertfall...
Gjest mor75 Skrevet 11. september 2007 #3 Skrevet 11. september 2007 Ja, veldig greit å gjøre i stand litt ting. Det er stort sett slike ting jeg klarer å forkusere på. Men har dessverre gjort det meste. Kanskje jeg skal koke opp smokkene? Mulig det har litt å si at de andre barna er hos mor. Er jo ikke vant med å ha tid for meg selv.........
Noddy78, en av hver! Skrevet 11. september 2007 #4 Skrevet 11. september 2007 Hei! Slimproppen min gikk i uke 35 og da var livmorhalsen meget moden iflg jordmor og så vidt begynt å trekke seg tilbake, fikk beskjed om å pakke baggen og ha ting klart hjemme for her kunne det bli fødsel i morgen! Evt to uker max, det er nå 17 dager siden og jeg har hatt masse maserier og lange søvnløse netter med vondt i den perioden. Kommer til å ende opp med å føde hjemme tenker jeg, er jo så vant til at det gir seg etter en 6 timers tid! hihi Er i uke 38 nå og glad babyen har holdt seg inne såpass lenge for dens egen skyld, men jeg må innrømme at tålmodigheten har fått seg en knekk...idag har jeg masse nedpress og vondt for å stå oppreist, kommer skikkelige tak når jeg reiser meg opp, men de går selvfølgelig over når jeg setter meg. Hver dag er det en ny type vondt så man tror det er noe på gang. Nå skal jeg se om jeg klarer å re på senga uten å stå dobbelt, må jo gjøre noe for å holde tankene i sjakk! ;-) Lykke til begge to!
L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 11. september 2007 #5 Skrevet 11. september 2007 u har jo ikke lenge igjen da HI:) Jeg har hele 16 dager;) hehe... Men pakke den såkalte bagen i dag, greit å ha den klar liksom! Er så surrete at jeg fort glemmer ting, hehe:) Ellers har jeg begynt på arvesynd, sånn bokserie for å få tiden til å gå ganske effektiv tidsfordriv:) Ting er i gang HI, du skal se plutselig er fødselen i gang;))
Gjest mor75 Skrevet 11. september 2007 #6 Skrevet 11. september 2007 Kanskje jeg burde lese litt?? God ide!! Er i grunnen veldig glad i å lese, men har jo aldri tid.
Gjest mor75 Skrevet 11. september 2007 #7 Skrevet 11. september 2007 Forresten enda mer synd på deg Noddy..... Håper det skjer noe snart hos deg også!! :-)
L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 11. september 2007 #8 Skrevet 11. september 2007 de bøkene er iallefall veldig lett-leste, så her går det unna:) Har kommet til bok 6, og er vel 30 bøker så må bare henge i:) hehe...
Gjest mor75 Skrevet 11. september 2007 #9 Skrevet 11. september 2007 Ja da må du skyndte deg. Ikke sikkert det blir så mye tid etterpå.......
~Mirabell&Knerten~ Skrevet 11. september 2007 #10 Skrevet 11. september 2007 Høres jo nesten ut som dere alle er på nippet til å føde jo! Her er det lite føding på gang i allefall. Hadde termin på fredag og har ikke så mye som en eneste cm åpning. Har kynnere, men det er de samme som jeg har hatt siden uke 15, så det er heller ikke noe å skryte av. Har noen dager vært litt plaget med hodepine og kvalme, men det går så fort over. Det er liksom fem minutter her og fem minutter der. Har fått beskjed av legen min å trappe opp på kontoret hennes med fødebagen fredag 21. september om jeg ikke har født før den tid. Æsj, har ikke så veldig lyst til det nei. Slitsomt dette her, og kroppen blir ikke akkurat mindre og lettere for å si det sånn, hehe!
M-Tos Skrevet 11. september 2007 #11 Skrevet 11. september 2007 Mulig jeg er litt rar, men jeg er ikke utålmodig. Nå er jeg ikke veldig nær termin, eller over, slik som noen av dere andre, men har 17 dager igjen. Og i veldig fin form. Jeg har akkurat begynt permisjonen og synes det er helt fantastisk. Jeg gruet meg til å gå hjemme, men begynner å se alle fordelene! I dag har jeg sittet på kafé med kaffe og kanelbolle og bare glant på livet utenfor. Fantastisk! Jeg har til og med sendt samboeren på jobbreise til andre kanten av landet. Overmodig? Mulig... Har forresten strikket en genser på ei uke. Og er begynt på nr 2... Noe må man jo gjøre. He he. Noen andre som nyter dagene?
Noddy78, en av hver! Skrevet 11. september 2007 #12 Skrevet 11. september 2007 På en måte veldig godt å se at vi er flere, på den annen side håper jeg så mange slipper å ha det sånn, kjipe dager gitt! Nå har jeg klart å re på senga og tatt en god dusj, hjalp på uggenheten i kroppen! Nå skal jeg ta en ommøblering light i stua før mannen min kommer hjem, må få plass til å henge vuggen fra taket så kattens gyngestol(var egentlig vår, men hun overtok den galant) må vike plass hehe og masse planter må flyttes til andre siden av rommet. Dere får holde ut jenter! Vi får slippe de som er på overtid før oss i køen! Og krysse fingrene for at vi slipper dét i tillegg! God middag!!
Vektbaby, prinsesse 07 + spire Skrevet 11. september 2007 #13 Skrevet 11. september 2007 Jeg regner meg som fødeklar selv om jeg enda har tre uker igjen til termin. For tre uker siden var jeg moden og fikk vite at jeg hadde 2 cm åpning, og at jeg kunne føde når som helst. Skriver meg derfor inn i rekken her. Er også plaget med en del vonde kynnere eller maserier.. Det kommer en nå og da, er spesiellt plaget om nettene og det går ut over nattesøvnen. Har ved flere annledninger trodd det har vert noe på gang, men så går det over. Slitsomt å ha det slik! Det presser også ubehagelig mye nedover. Vet jeg burde gå et par uker til, og kan til og med gå fem uker til.. Men håper jeg slipper det! Holder ut enn så lenge, men håper at maseriene mine gjør nytte for seg. ;-)
Gjest mor75 Skrevet 11. september 2007 #14 Skrevet 11. september 2007 Godt at noen koser seg! Jeg syntes også det var deilig med permisjon. Og har fått gjort en del, vært i god form. Det er bare så kjipt å bli lurt slik. Har nok vært ekstra på hugget siden andremann kom så fort. Innen tre timer etter at jeg kjente rier. Vi får satse på at det er et pluss med disse riene/kynnerne som lurer oss, og at det betyr at ting går raskere og greiere under fødselen. Gikk i alle fall raskt og greit for meg sist.
hagbarta.no 7-fødeklar!c Skrevet 11. september 2007 #15 Skrevet 11. september 2007 har mye jeg skulle gjort men orker ikke så mye om dagen.Sover mye,blir fort sliten.Noen dager igjen er jeg i fin form og får gjort litt.Tenkte meg til byen ikveld for å kjøpe garn,finne på noe å strikke.bekkenet har også begynt å krangle de siste dagene,best å ta det med ro sikkert.Skal ta KS foresten om 13 dager.Best hun holder seg inne til da....krysser fingrene for det.Enda en grunn til å ta det med ro.Tørr nesten ikke annet.
Gjest mor75 Skrevet 11. september 2007 #16 Skrevet 11. september 2007 Håper du finner et fint strikketøy! Og at det går fint med KS. Da vet du jo når babyen kommer. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå