Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har født før her, og husker når magen begynte å se normal ut igjen?

Ser mange som har født som har gravid mage en liten stund etter fødsel. Lurer på når den begynner å trekke seg inn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aldri.. hørt om mammapung?? he he.. neida bare tuller... men jeg tror det er veldig varierede.. for noen er man den samme "gamle" etter noen uker mens andre aldri helt får den samme fasongen igjen.. er ganske vanlig at man ser ut som man er 5mnd på vei etter et par uker også går d sakte nedover.. men som sagt.. veldig varierende...

livmoren forøvrig går ned til rundt navelhøyde under fødsel og i løpet av 2 uker er den nede igjen i nesten lik strørrelse som den var før du ble gravid (gjennomsnitt 50g før svangerskap og 100g etter...) ...

vet ikke om du ble noe klokere ?!?!?

Skrevet

Hei. Er førstegangs så vet ikke helt med magen, men mener jeg har lest at det tar ca 3 mnd til livmoren er tilbake sånn den var før graviditeten...

Skrevet

Takk. Ble litt klokere. Har nemlig begynt å fundere på om det er mulig å få på seg normale klær til jul. Har termin 8 november. Krysser fingrene.

Skrevet

hehe... Da er det tydligvis ikke det jeg har lest:) Men bare greit at det går fortere:P

Skrevet

Dette er sikkert litt individuelt. Sist tok det 4-5 mnd før magen var tilsvarende slik den var før svangerskapet. Det kan jo ha en sammenheng med at jeg først da var nede i startvekt. Magen har nok aldri helt fått tilbake den samme spensten etter fødsel, men...

Skrevet

Blir spennende å se:=)

tror det varierer litt fra person til person:) Har hørt om de som har sett gravid ut 4 mnd etter fødselen... (altså hatt gravid mage)..

Mens tanta mi derimot gikk rett inn i dongeri bukse str 34 og en kunne ikke se at hun hadde født...

så vi er forskjellige... =)

Skrevet

hmm rart hvor mye forskjellig vi leser.. jeg er så sikker på at jeg leste 14dager etter fødsel er livmor nede på plassen sin i så og si egen størrelse mens andre her sier 4-5 mnd...

men men.. time will show! håper jeg kommer inn i klærene mine ganske kjapt, har lite lyst å fornye heeele, det kan fort bli dyrt...

Skrevet

Husker dere "skal vi danse?"

..tror vi kan se langt etter magen til susann goksør...men den var jo rene sixpacken etter 6 mnd...hehe...

Med trening, moderat og litt etter litt blir vi så fine til slutt at...god som ny! :-)

Skrevet

Jeg har akkurat født, og jordmødrene driver å kjenner og måler livmoren min hver gang. De har sagt at etter 2 uker ligger livmoren tilbake på plass og man kan ikke kjenne det utenpå, men helt tilbake til normalen er den ikke før etter 6 uker. Men når man kommer tilbake til normal størrelse kommer jo mye an på aktivitet og generelt sett hvor mye man la på seg i svangerskapet. Trening er ikke det første jeg tenkte på etter fødsel. Nå er det 8 dager siden jeg fødte, og man er temmelig sår mellomg beina, og formen oser ikke akkurat av energi.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...