Gå til innhold

Lav hjertefrekvens på babyen, noen andre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos legen idag hjertefrekvensen har ligget på rundt 150 i svangerskapet. Idag var den på 120 litt over og litt under når han målte. Blodtrykk, urin og blodprosent var bra samt vekt , men magen hadde ikke vokst på litt over 14 dager .Jeg har termin om 10 dager (21.sep). Legen ble litt bekymret ang hjertefrekvensen, men sa at den ligger jo innen for normalen. Men fikk beskejd å følge med på livet i magen. Skule telle antall spark pr 2 timer. Om jeg ikke kjente noe på 2 - 3 timer skulle jeg kontakte føden for en ctg undersøkelse. Har drukket kald fanta som gav en 3- 4 spark på en time og har kjent liv etter på oxo. Men alikevel så er det litt en ekkel følese dette, er engstelig for at jeg innbiller meg sparkene osv Oi!! Dette ble langt.. sorry!! Lurer på om det er noen andre som har erfart det samme? Kanskej det er like greit å bare ringe føden og få tatt en ctg og så slipper jeg å engste meg. Men har jo kjent liv og da... Uff , nei dette er vanskelig - er så redd det skal gå galt!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du går å bekymrer deg så syns jeg du skal ringe føden bare for høre... :=) Er jo for din egen del at du skal se at alt bare er fint:)

Jeg ville iallefall gjort det, ikke noe morsomt å gå å bekymre seg!

LYKKE TIL=)

Skrevet

hmm...nå ble jeg også bekymra! Har termin om 5 dager og jordmor målte fosterlyd til +-120 i dag tidlig. Har også hatt 140-160 de siste gangene. Hun sa ikke annet enn "Hm, i dag var han rolig". Har kjent mindre liv de siste dagene, men det varierer liksom fra dag til dag, etter 2 dager med veldig lite kjenner jeg mer igjen i dag. Trodde det var normalt med mindre liv på slutten ettersom det blir trangere...dessuten har babyen vokst så mye de 2 siste ukene, jordmor sier hun tror den nærmer seg 4kg nå, og jeg har ikke merket det minste tegn til fødsel i nær framtid! Kanskje jeg skal ringe føden jeg også da...kvier meg litt for å ringe, det tar 3,5t å kjøre til sykehuset og det er litt stress når man er så høygravid med bekkenplager, vil helst ikke kjøre bomtur. Men selvfølgelig...det er mye mer stress hvis babyen ikke har det bra! Har du ringt føden HI? og hva sa de? Håper det ikke var noe galt!

Skrevet

Vet du hva, hadde jeg värt deg hadde jeg tatt en spansk en...........Ring föden og si det legen sa til deg, men ta en hvit lögn og fortell at du synes det har avtatt litt med liv i magen din. Da tar de deg inn så du kan få sjekket at babyen har det bra. Du skal jo ikke gå å uroe deg for dette, bedre å ta en telefon for mye..................! Det er ditt barn som du bärer og det er du som vet hva som er best å gjöre, ikke en lege!

Skrevet

Hei igjen har ikke ringtr føden.. enda.... fordi jeg kjente jo liv på dagen idag som jeg skrev tidligere. Men nå har jeg nettopp satt meg ned med et glass brus med masse is og spist melon. Dette for å se om jeg får noen reaksjon fra den lille i magen min. Om jeg ikke får noen skikkelige bevegelser så kommer jeg til å ringe!

mjelle: ikke meningen å gjøre deg bekymra.uff!! Jeg har oxo tenkt som deg ang bevegelser at det blir trangt mot slutten og det sa legen at det er riktig. Når fødselen nærmer seg så kan hvist hjertefrekvensen roe seg litt ned oxo. Men det er jo viktig å følge med. Så vi får kjenne etter spark og bevegelser på nurka våres.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...