Løvinna79 Skrevet 11. september 2007 #1 Skrevet 11. september 2007 Man har jo ekstra lett for å få hull i tennene når man er gravid pga av hormonforandringer så jeg tenkte å ta en ekstra sjekk hos tannlegen. Alle helseundersøkelser er jo gratis når man er gravid, men er det noe tilsvarende når det gjelder tannlege i forbindelse med evt. refusjon av utgifter? Noen som vet?
Tobias og Robin Skrevet 11. september 2007 #2 Skrevet 11. september 2007 he... Vet ikke om det er noe du får dekt, men det stemmer ikke at du er mere utsatt for hull i tennene når du er gravid... Klippet dette ut fra uke til uke.. Mors uke 14: Fordi slimhinnen er påvirket av hormonene og du blør lettere i dem, vil du kanskje merke at du blør mer når du pusser tennene eller bruker tanntråd. Før trodde man at du lettere fikk hull i tennene når du er gravid, det har man ingen holdepunkter for lenger. Vet at du egentlig ikke spurte om dette men...
~Mita~ Skrevet 11. september 2007 #3 Skrevet 11. september 2007 men... hvist du har hatt en del oppkast i svangerskapet vil dette tære på tennene og da får du oftere hull..
Maria-B Skrevet 11. september 2007 #4 Skrevet 11. september 2007 Tannlege er langt i fra gratis, selv om en er gravid. Jeg fikk tannverk i uke 14, kostet 1300kr det :s
Anonym bruker Skrevet 11. september 2007 #5 Skrevet 11. september 2007 Det er ikke ekstra lett å få hull i tennene når men er gravid. Noen kanskje får det, men da er det kanskje pga mer småspising.....søtsaker..... Man får som regel mer blødninger i tannkjøttet, men da er det bare å bruke tanntråd. Du får ikke dekt noe hos tannlegen når du er gravid, man må huske at graviditet ikke er en sykdom.. jeg får dekt pga at jeg har hatt kreft for noen år siden..stråling i skjoldbruskkjertelen, det skal som regel mer alvolige ting til for å få dekt tannbehandling... dessverre.. for dyrt er det.. Hilsen en gravid med nr 2 tannhelsesekretær...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå