Gå til innhold

brudd av taushetsplikt hos fastlege

Anbefalte innlegg

Skrevet

har fått vite at fastlegen har brutt taushetsplikten når det gjelder datteren min. faren har vært der og påstått at vi har delt foreldreansvar, noe som ikke er sant. og fordi legen trodde på han så fikk han innsyn i journalen til tross for at jeg har gitt beskjed at vi ikke har delt foreldreansvar. jeg fikk til svar at jeg må bevise at jeg har det alene, mens far som ikke snakker sant blir trodd. Hva er det som skjer?

grunnen til at far gjør dette er fordi han vil sverte meg koste hva det koste vil. da jeg tok dette opp med legen fikk jeg til svar at jeg måtte bare saksøke han, få meg ny lege osv. veldig koselig. jeg lurer jo på hvem sin lege han egenglig er. han sa at far hadde bedt om taushetsplikt da han var der. Og legen vet at vi står midt i en barnefordelingssak og alt det bråket og skittkastinga det innebærer. og enda så gir legen han mer som han kan bruke. Ikke det at det var noe som jeg har å være redd for. men det at han har vært der blir jo brukt mot meg. Har jo fortalt legen om div ting (vil ikke gå inn på dette) og så ender det med at jeg som forteller sanheten ikke blir trodd, mens han som juger blir trodd med engang.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, stakkars deg! Har ikke så mye å si egentlig men føler med deg..Og sender deg en klem.

Forbanna mannfolk..

Skrevet

meld legen inn for legenemda eller hva det nå heter

Skrevet

Det er diskriminering og be en forelder bevise at han/hun har foreldreansvaret alene.

Det kan ikke legen eller noe annet ofentlig kontor kreve.

Det er legen som skal ringe og kjekke ut hvem som har foreldreansvar før han gir ut opplysninger om barnet.

hadde også ringt legenemda som anonym sier

Skrevet

Som du ble opplyst om på skravle; legen har ikke brutt noen taushetsplikt. Far har rett på informasjon om barnet sitt uavhengig av foreldreansvaret.

Skrevet

oj, det viste jeg ikke. da lærte jeg noe nytt i dag også. takk pila :-) du har lært meg mye i løpet av min tid her inne :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...