Gjest Skrevet 11. september 2007 #1 Skrevet 11. september 2007 ringte legen og bad han sende meg en terminbekreftelse. nå harjeg fått den + en regning på 50 kr?
3b@rnsmor-30* Skrevet 11. september 2007 #2 Skrevet 11. september 2007 jo, men det kan hende sånne skrevne papirer koster penger... veit ikke jeg..
1881 Skrevet 11. september 2007 #3 Skrevet 11. september 2007 Ja så lenge du ikke er inne hos legen så kan de dessverre ta seg betalt for slike tjenester, samme om de faxer over resept til apoteket og man f.eks har frikort!
Gjest Skrevet 11. september 2007 #4 Skrevet 11. september 2007 ingen stor sum, men gidder ikke betale hvis det er feil
Gjest Skrevet 11. september 2007 #5 Skrevet 11. september 2007 Jeg trengte en treminbekreftelse og sende til min skole, da jeg skulle ut i perm med Victoria. Betalte ikke noe for dette. Men, tror ikke jeg hadde orket og gjøre så mye ut av det, om jeg hadde fått en regning på 50 kr. da, selv om det i utgangspunktet skal være gratis.
Diva Muffin Skrevet 11. september 2007 #6 Skrevet 11. september 2007 De kan ta betalt for å fakse eller sende papirer, samt materiell ved tester som utføres under graviditeten.. f.eks glukosebelastning.
Gjest Skrevet 11. september 2007 #7 Skrevet 11. september 2007 Det har ingenting med pengene å gjøre, men jeg har hørt at det skulle være gratis. er derfor jeg spør
PrincessEleanorღLeah 24.07.07ღ Skrevet 11. september 2007 #9 Skrevet 11. september 2007 Jeg har aldri måttet betale for sånne tjenester (at legen ringer inn resept på apoteket, terminbekreftelse osv, selv når jeg ikke var gravid..), men d er nok forskjellig fra lege til lege?
1881 Skrevet 11. september 2007 #10 Skrevet 11. september 2007 Ville heller betalt enn at regningen økte og heller tatt det opp med legen ved neste konsultasjon og evnt fått pengene da tilbake! Evnt ring legekontoret eller stikk innom dem!
Gjest Skrevet 11. september 2007 #11 Skrevet 11. september 2007 Ja, tror legene bestemmer litt selv der. Har selv ei kjempe snill dame. Da jeg skulle ta en helsjekk av meg selv (som jeg gjør årlig), fikk jeg denne sjekke nå sist gratis, siden jeg var gravid. Sjekken hadde jo ikke noe med graviditeten og gjøre, og jeg bestilte timen før jeg fant ut at jeg var gravid. Snill lege hun )
Diva Muffin Skrevet 11. september 2007 #12 Skrevet 11. september 2007 Jeg har også en snill lege som ikke tok betalt for noe som helst, selv ikke når jeg kom inn med betennelse i et øre halvveis i svangerskapet. Hehe, det savner jeg litt, de magiske ordene "jeg er gravid" som gjør at alle køer opphører Legen sa på første svangerskapskontroll at de så litt gjennom fingrene med svangerskapsrelaterte plager, og brukte som eksempel at hvis samboer hadde knekt armen på meg, så hadde han sikkert gjort det fordi jeg var gravid, og dermed ville jeg sluppet å betale for behandling. Litt sprekt eksempel, men likevel
Blue Lady Skrevet 11. september 2007 #13 Skrevet 11. september 2007 Jeg måtte betale for noe utstyr når de tok EKG på meg, i forbindelse med sv. skap, ble irritert ja.. men gidda ikke å krangle høygravid som jeg var
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå