Gigi Skrevet 11. september 2007 #1 Skrevet 11. september 2007 Jeg er i min 16. uke, har ikke kjent så mye til graviditeten hittil, og ble derfor veldig glad da jeg begynte å få "gravide-mage". Jeg er litt polstret fra før av så tidligere har jeg bare følt meg litt mer små-feit :-) For en ukes tid siden oppdaget jeg at undermagen var større enn overmagen, dvs pølsa over navlen, når jeg lå på ryggen. Og etter noen dager så jeg at undermagen var størst også når jeg sto oppreist. Undermagen var veldig hard, og hadde en "firkantet" form. Jeg kjente tydelig en vertikal kant på hver side av magen. Men etter noen dager så forsvant magen min igjen, og nå er jeg bare små-feit igjen. Er det noen andre som har opplevd dette, og som kan forklare meg hva det var?
Anonym bruker Skrevet 11. september 2007 #2 Skrevet 11. september 2007 Luft? Jeg vil tro at om magen har vært hard, så har det vært en del luft og sånn og ikke bare livmor som har gjort forskjellen. Om det har løst seg opp, så er det naturlig at du blir mer bløt i magen igjen... Det kan jo også være at livmora flytter litt på seg etterhvert som den vokser, den må jo trykke bort andre organer fra magen din, og det kan vel hende det går litt i rykk og napp? Jeg har alltid hatt litt ekstra polstring på magen og var skuffa i forrige svangerskap over at magen alldri ble helt hard og struttende, men forble bløt ytterst... Men det ser jo ingen andre enn deg selv :-)
mrss83 Skrevet 11. september 2007 #3 Skrevet 11. september 2007 jeg er godt polstret fra før selv og jeg har hatt ekstra mage siden uke 16 tenker jeg. er 20+1 nå og magen er forskjellig hele tiden noen ganger er den hard og fin og gravid... noen ganger er den feit og kvapsete. hehe den forandrer seg hele døgnet på meg. vet ikke hvorfor men jeg regner med det er noe med hvordan ungen ligger...
Anonym bruker Skrevet 11. september 2007 #4 Skrevet 11. september 2007 Omtrent i uke seksten begynte jeg å oppleve at magen min i kortere perioder kunne være hard like over skambeinet. Av og til hadde den en ujevn form slik at den ene siden hadde en hard klump. Det såg ganske rart ut... Det tok litt tid før jeg forstod at det var babyen som låg der nede. Han liker fortsatt å ligge der nederst på magen min og presse på blæra Kanskje kan det være det samme med deg?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå