M by M Skrevet 11. september 2007 #1 Skrevet 11. september 2007 "Det er nok fortsatt et element at Frp får høy oppsluttning i meningsmålingene fra tidligere hjemmesittere og grupper som ikke er så ivrige etter å bruke stemmeretten sin" Hihi...Den var festlig syns jeg.
Anonym bruker Skrevet 11. september 2007 #2 Skrevet 11. september 2007 Begynner å bli litt lei denne drittslengingen om Frp-velgerne jeg. Det er et fritt land, stem hva du vil og la andre stemme hva de vil.
Anonym bruker Skrevet 11. september 2007 #3 Skrevet 11. september 2007 Alle har rett til sin egen mening i dette landet. Hadde alle vært slik som MissTigerlily som må rakke ned på andres meninger fordi den ikke er hennes egen er det ikke sikkert Norge hadde vært noe flott land og bo i! Skjerp deg! Hvorfor er du så overbevist om at partiet du stemmer på er det "superbe"? Om ditt parti hadde vunnet så er det ikke så sikkert det heller hadde blitt så bra. Tror på samarbeid mellom flere parti jeg. Da blir flest meninger tatt med i bestemmelser. Synes det er flott at alles meninger blir hørt og lagt frem. Når en sak diskuteres kommer flere sider frem når flere parti styrer sammen! Tror ikke det hadde blitt bra om ditt parti fikk 100% av stemmene, og jeg tror heller ikke det hadde blitt bra om frp hadde fått 100% av stemmene. Det er godt vi er ulike og har ulike meninger. Jeg respekterer at du har en annen politisk mening enn meg. Da synes jeg du skal respektere meg også. Selv om jeg er Anonym. Ja til mangfoldet! Det er plass til alle! Og om du ser på landsmålingen etter valget vil du se at frp har god støtte i folket. Merkelig at så mange av norges befolkning er hjemmesittere og grupper som ikke er så ivrige etter å bruke stemmeretten sin. Ingen av den % delen som har stemt frp ved dette valget har sittet i sofaen eller har gitt f i å stemme. Hadde de gjort det hadde jo frp hatt 0 % oppsluttning! Så den faller på sin egen grunn.
M by M Skrevet 11. september 2007 Forfatter #4 Skrevet 11. september 2007 Ja, det er et fritt land og folk skal stemme akkurat hva de vil. Men det hender folk hetser de som stemmer det jeg valgte også, og det overlever jeg fint. Vi har ytringsfrihet.
M by M Skrevet 11. september 2007 Forfatter #5 Skrevet 11. september 2007 Jeg liker samarbeidsregjeringen og frp er fin i opposisjon. Det første jeg skrev var et sitat fra dagens næringsliv. Grunnen til at jeg syns det var festlig er at jeg har aldri sett noen formulere det så direkte svart på hvitt i en avis. Klart man skal stemme hva man vil. Men jeg kan også si at jeg syns det at frp er så store er skremmende. Min mening om dette er at det er skremmende at så stor del av det norske folk ikke tenker mer helhetlig enn som så. Og at jeg mener det er ikke en hets av enkeltmennesker og deres valg.
Anonym bruker Skrevet 11. september 2007 #6 Skrevet 11. september 2007 "Min mening om dette er at det er skremmende at så stor del av det norske folk ikke tenker mer helhetlig enn som så." Da var du igang igjen med å rakke ned på andres valg..
Gjest ninja & mikrovampyren:) Skrevet 11. september 2007 #7 Skrevet 11. september 2007 Jeg stemmer ikke frp selv, men jeg må jo si at det er slå alle under en kam når frp har så stor oppslutning som de har nå.. mange hjemmesittere ja..
RundLurt? Skrevet 11. september 2007 #8 Skrevet 11. september 2007 Så lenge det partiet en stemmer på er for en bærekraftig utvikling som overlever oss, er det ett fett hva folk stemmer!
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 11. september 2007 #9 Skrevet 11. september 2007 Så lenge det finnes folk uten snøring på politikk som stemmer FrP så forbeholder jeg meg retten til å rakke ned på dem. Den dagen FrP kan vise en seriøs velgermasse som ikke bare består av "skal ha skal ha" og "mitt mitt mitt" skal jeg slutte å rakke ned på dem. Og det tror jeg gjelder for mange med meg.
Dr. Fritz Skrevet 11. september 2007 #10 Skrevet 11. september 2007 Høyre står for en del av det samme ideologigrunnlaget som FrP, i det de også er et liberalistisk parti, dog liberalkonservativt. De har da i alle fall en seriøs, helhetlig politikk. Som gagner folk som har ressurser og aller helst bor i byer. Dette skal da på en måte repekteres for. FrP er "partiet for folk flest", det vil si kun dersom "folk flest" er direkte dumme. En elev jeg har la ut om sin gode far. Han hadde ikke visst hva han skulle stemme, det sto mellom SV og FrP. Han valgte FrP fordi hans kone sa at hun skulle stemme FrP fordi alle de andre ikke holdt hva de lovet. Forøvrig er begge disse to uføretrygdede. Som en kollega av meg som også er politiker sa da jeg fortalte om valgets kvaler mellom SV og FrP: "Her er det ikke snakk om politisk øyhopping, her hoppes det mellom kontinenter." Lurer meg på om ikke lav valgdeltakelse faktisk er et kvalitetstegn. De som ikke har peiling, kan jaggu holde seg hjemme. Naut faller for tabloider og stemmer FrP.
M by M Skrevet 12. september 2007 Forfatter #11 Skrevet 12. september 2007 Jepp! Du formulerte det jeg selv mener rimelig bra der, doppler!
Gjest Julie A Skrevet 12. september 2007 #12 Skrevet 12. september 2007 Nei, det synes jeg var utrolig diskriminerende fra Fritz. Skremmende hvor politisk korrekt det har blitt å henge ut Frp og deres velgere! Ser dere ikke hvor diskriminerende dere er? Nesten 1/4 av Norges befolkning stemmer på partiet. Men kan kan ikke si det høyt for da blir man mobbet. Det er fryktelig skremmende!
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 12. september 2007 #13 Skrevet 12. september 2007 Jeg synes det er mer skremmende at faktisk en fjerdedel av nordmenn stemmer på dem. Og det dreier seg egentlig ikke om verken å henge ut frp-velgere eller mobbe dem. Jeg synes rett og slett at politikken deres er skremmende, og bever for fremtiden om ikke "folk flest" våkner opp og innser at det er viktigere ting enn mindre skatt, billigere alkohol/tobakk, bredere veier og det å slippe å betale bompenger.
KaMa Skrevet 12. september 2007 #14 Skrevet 12. september 2007 Du, anonym, tåler skrekkelig lite. Du kan da ikke på alvor mene at du blir rakket ned på, og mobbet her i denne tråden??? Om man har et kritisk blikk på en velgergruppe kan man neppe kalles mobber eller hetser. Med så ekstrem hårsårhet er kansje ikke dette det rette fora for deg?
Anonym bruker Skrevet 12. september 2007 #15 Skrevet 12. september 2007 Den fjerdedelen er så stor at det ikke kvalifiserer som mobbing.
Dr. Fritz Skrevet 12. september 2007 #16 Skrevet 12. september 2007 Min største bekymring er "folk flests" totale mangel på kunnskap om ideologier og grunnlagene for partiene. Det bekymrer meg regelrett veldig at mange kommer i en situasjon der de er fullstendig i tåka og skal "velge mellom" ytterste høyre og godt ut på venstresida politisk. Dette går regelrett ikke an. FrP lover mye fint. De forklarer ofte lite om hvordan gjennomføringa vil måtte bli. Det er derimot enkelt å tenke seg til om man kjenner til Adam Smith. Det en må være innstilt på når man velger FrP, er at man går inn for en ganske annen form for styring. Dette vil man måtte ta konsekvensen av. Da blir det patetisk når mange av de som lever av det sosiale sikkerhetsnettet faktisk stemmer for å få det bort. En del veit bare ikke sitt eget beste. Jeg håper valgdeltakelsen blir enda lavere enn den er i dag.
Anonym bruker Skrevet 13. september 2007 #17 Skrevet 13. september 2007 Jeg håper alle dere som er så skremte av FrP, tenker dere vel og lenge om, før dere besøker en FrP-styrt kommune. Der må jo forfallet være enormt, menneskene naut, gamle og syke bor på gata, og resten av befolkningen raver rundt i fylla og røyker rullings som er smuglet. Det som er idiotisk, er at noen kan ha så sterke meninger om noe som er så marginalt lite annerledes enn det de selv tror på. ANg hjemmesittere, så beviser vel FrP at dette ikke stemmer, siden de faktisk får stemmer, og ikke bare høye tall på meningsmålingene. Alle mennesker ønsker et bedre Norge. Noen tror løsningen er en sterk statlig kontroll, andre mener mer individuell frihet, så legger man seg på en linje der, hvor man føler seg komfortabel. De store endringene i Norge kommer vel ikke, uansett hvilket parti som styrer.
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 13. september 2007 #18 Skrevet 13. september 2007 Jeg vil ha meg frabedt påstander om at jeg tror på noe som ligner på frp-politikk. Det er opptil flere frp-kommuner i området rundt Bergen, og ja, mange ting GÅR på trynet. Feks kulturskolen, hvor alle barna betaler i dyre dommer for å ha undervisning i 20 minutter i grupper på 4. Skolen roper heller ikke høyt hurra, de må snu på det meste for å få råd til vikarer og materialer til feks håndarbeid, matlaging osv. Men det er klart, det blir kanskje ikke bompenger der. Eller eiendomsskatt. Men hvor tror du de tar de pengene fra? Dessuten avslører du i ditt siste avsnitt at dine prioriteringer er annerledes enn mine. Jeg er ikke bare opptatt av et bedre Norge. Jeg er opptatt av mer rettferdig fordeling av godene i verden, av at miljøet skal overleve neste generasjon, at menneskene skal bli mindre opptatt av seg selv. Så igjen: Jeg er uenig med frp i det aller meste.
Anonym bruker Skrevet 14. september 2007 #19 Skrevet 14. september 2007 Så du mener at et bedre Norge ikke innebærer solidaritet, status som forkjemper for fordeling av verdensgoder osv osv. Et bedre Norge betyr ikke bare bedre veier, men nå vet ikke jeg helt hva som er din definisjon på god og bra. Jeg er helt enig med FrP om at vi skal ta imot færre innvandrere nå, ta godt imot de som kommer, ta imot flere flyktninger, skape muligheter for våre innvandrere til å lykkes, ikke bare plassere de bort på trygd. Gi dem det alle mennesker ønsker; vilkår for å ta vare på seg selv og lykkes i landet vårt. Slik jeg ser det vil ikke mottak av 1 million innvandrere i Norge øke deres mulighet for et bedre liv, tvert imot vil det skape konflikter innad i landet vårt, da vi ikke er rustet til å klare en god integrasjon av disse menneskene. Ang den forferdelige FrP kommunen du viser til, så kommer jeg fra en kommune, som så lenge jeg bodde der, kun hadde valget mellom SV og AP og i dag har over 70% Ap velgere. Halvparten av skolene er lagt ned de siste 15 årene, arbeidsledigheten er skyhøy, det finnes ingen kulturskole, ungdomsklubben er lagt ned, og i stedet for å benytte seg av lokale krefter, har kommunen valgt å selge seg ut ved enhver anledning, og velge bort stabillitet. Jeg sier overhodet ikke at med andre partier ville vi hatt det så mye bedre, men det ser ut til at du lever i en villfarelse der du tror at andre partier har så mye bedre løsninger enn Frp. Det tror ikke jeg. Vi jobber alle mot samme mål, det står jeg for, iallefall håper jeg at alle ønsker et godt Norge. For alle. Mine verdier, siden du mener jeg avslører meg, er å være et godt menneske. Vi bruker utrolig mye tid på frivillig arbeid i vår kommune, idrettslag, frivillighetssentral, o.l. Jeg tror bare ikke at man skaper gode mennesker, med gode verdier ved å overlate alt ansvar til staten. Jeg vet også at de jeg jobber sammen med, på frivillig basis ikke er Ap'ere og SV'ere, men høyrefolk og RV. Jeg er bare redd det er for sent å vekke folks omsorgsfølelse for hverandre, siden vi har benyttet oss av dette systemet i mange, mange år, og det er så lett å være solidarisk, når det eneste du gjør er å betale din skatt!
M by M Skrevet 14. september 2007 Forfatter #20 Skrevet 14. september 2007 De fleste har en mor og en far; tenk den dagen disse blir gamle og pleietrengende og sykehjem og hjemmesykepleie er blitt privatisert, må betales av egen lomme til konkurrerende priser. Eller om du selv eller barna dine blir pleietrengende og du må betale dette selv!
Anonym bruker Skrevet 14. september 2007 #21 Skrevet 14. september 2007 Jeg trodde en del sykehjem på østlandsområdet var blitt privatiserte. De har jo de lykkeligste beboerne, har de ikke ? Min gamle bestemor døde, liggende i sengen sin på sykehjem, på et toalett, i vårt AP styrte land i en AP styrt kommune. Sier vi at vi vil ha hva som helst, bare det er gratis? Jeg ønsker heller ikke at staten skal selge seg ut av sine investeringer, bare gjøre dem gode, så de kan konkurrere med lignende bedrifter, ikke minst om pleie og omsorg. Er det ikke da vi trenger kvalitetsgaranti mest ?
Anonym bruker Skrevet 14. september 2007 #22 Skrevet 14. september 2007 I kommunen jeg bor i har AP styrt i mange flere år enn jeg har levd og skolene her er da enda dårligere enn de du snakker om tosøtesmå-enrødogenblå!! Fikk fader ikke svømming på skolen en gang jeg, fordi det måtte spares penger til den giga-dyre nye rådhuset som skulle bygges!! Vikarer hadde vi ikke, så var læreren syk måtte vi bare gå hjem og materialer til praksisfag måtte vi bare drømme om!! Og sånn er det enda!! Jeg har stemt litt forskjellig oppgjennom årene, men jeg heller faktisk mer og mer mot FRP og jeg er ikke trygda, hjemmesitter eller mindre oppegående enn noen andre!! Og merkelig hvordan flere og flere innvandrere også stemmer FRP da hvis innvandrer politikken er så jævlig dårlig!!
Dr. Fritz Skrevet 14. september 2007 #23 Skrevet 14. september 2007 Innvandring... FrP er helt klart FOR EU (selvfølgelig er de det, Adam Smiths ideologi ligger jo til grunn for partiet), dermed blir de store innvandringene umulig å stoppe også for FrP. Svensker, briter, dansker og polakker vil ha fri rett til å komme til Norge for å søke jobb på "det frie markedet". Det er en del av EU/ vår frihandelsavtale med med EU.
Dr. Fritz Skrevet 15. september 2007 #25 Skrevet 15. september 2007 fra www.frp.no: EU - Fremskrittspartiet vil ikke ta standpunkt i forhold til medlemskap i EU, men følge lojalt opp resultatet av en folkeavstemning. videre: Frihandel - Det bør arbeides for størst mulig frihandel. Gjøk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå