Gå til innhold

Hvordan håndere en matrialistisk mann?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min er så opptatt av dyre dyre ting. Skal ALLTID ha det beste og jeg blir så drita lei det der. Og det verste er at han nekter å innse det selv. For selvfølgelig må han ha en dyr bil..for han kjører mer enn mange andre i jobben. Dårlig argument synst jeg. Han nekter å innse problemet sitt. Noen gode råd..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har han alltid vært sånn? Er familien på den måten? Har ingen gode råd igrunnen. Ikke lett siden deg blir en verdikonflikt igrunnen. Tar han ingen av argumentene dine`?

Skrevet

Han er miljøskadd hjemmenifra. Og mange i familien hans er slik. Størst og best. Men han er blitt verre etter vi traff hverandre ja..

Skrevet

Samboeren min er også slik. Bilen vi har koster 7000 kroner til sammen i mnd. Helt sykt! Og han handler bare veldig dyre klær (Boss, tiger,lacoste osv osv). Nå som vi skal kjøpe hus, må jeg si jeg svetter en smule. Han MÅ ha skrivebordet sitt som er diiigert og som da gjør at vi må ha et hus med tre forholdsvis store soverom og det er dyrt det. Gode råd til deg? Nei, desverre. Men vi har visst samme problem.

Skrevet

Hei!

Jeg kjenner meg så veldig igjen i innlegget ditt! Mannen min er ikke spesielt opptatt av bil, men han driver med tre typer sport som man kan kjøpe ufattelig mye dyrt utstyr til - og selvsagt kommer det nye forbedringer rett etter at han har kjøpt, og han må jo selvsagt ha det beste hele tiden... Vi krangler om dette så ekstremt ofte. Jeg mener at han/vi må spare og kjøpe oss et større sted å bo, for det trenger vi, mens han mener at det han kjøpe for ikke har noen betydning likevel. - Nei, ikke hver enkelt ting, nei, men sammenlagt blir det skikkelig store summer, når hver ting koster mellom et par tusen og 20 000,-. Har mange ganger tenkt at hvis det noen gang blir slutt mellom oss, så er det på grunn av dette. Jeg er ikke opptatt av materielle ting - selvsagt vil jeg ha utstyr som fungerer, men ikke nødvendigvis det dyreste, siste, beste, mest image-sharpening...

Min mann oppfatter det heller ikke som et problem. Han mener at han kan bruke sine penger og jeg kan (la være å )bruke mine....

Vil også gjerne ha noen råd dersom noen vet hvordan man kan "omvende" slike menn...

Skrevet

Ken du ikke kreve at dere setter opp budsjett, så kan han bruke "sine" penger på det han vil og du bruke "dine" penger slik du vil.

Om dere skal kjøpe noe sammen får du si at "Ok, for meg holder det med en bil til 120.000,-, da spytter jeg i 60.000,-, hvis du vil ha noe dyrere får du spytte i mer fra "dine" penger." Du burde i hvertfal få gjennomslag for at du kan bruke like mye på ting som betyr noe for deg, sparing for eksempel, som det han bruker på ting han synes er viktig.

Skrevet

Ja kan ikke annet enn å le av typen. Fikk et sykkelkick for 3-4 år siden. Punget sikkert ut 10000. Måtte jo ha treningstøy og. Tror han har syklet til sammen 40 minutter på den sykkelen. Går det an?!

Skrevet

Hehe, ja, det er vanskelig med disse mennene som er så opptatt av image og utstyr. Samboer er også sånn, han skaffer seg en ny hobby hver 3. måned, og enten det er sykkel eller fjellklatring eller radiostyrte fly, så har han kunnet bruke ufattelig mye penger på det!

Vi har kommet fram til et kompromiss om at han skal tenke seg om i en uke før han punger ut for utstyr. I mellomtiden skal han tenke over hva pengene kunne gått til, fordi vi vet vi trenger større hus etterhvert. Da hender det seg ofte at han ombestemmer seg, og setter pengene inn på sparekontoen. Men en gang i blant kjøper han utstyr, og jeg unner ham jo det for han jobber jo beinhardt for lønna.

Verre er det med klær, men jeg kan plutselig skeie ut selv, så skal ikke si noe :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...