mylittleangel2♥Gravid♥ Skrevet 11. september 2007 #1 Skrevet 11. september 2007 legen ringte idag og sa at jeg hadde lave hvite blodlegemer. blodprosent på 9,5 og lavt jernlager i tillegg. noen som har noe kjennskap til dette? skal på sykehuset nå og ta noen ekstra blodprøver og blodutstryk. litt små nervøs nå ja.........kan det være alvorlig?jeg er sykepl. men har ikke kjennskap til dette med blodprøver.
mylittleangel2♥Gravid♥ Skrevet 11. september 2007 Forfatter #2 Skrevet 11. september 2007 dytter denne opp litt
Heiaar har blitt 2-barnsmor Skrevet 11. september 2007 #3 Skrevet 11. september 2007 Hei. Fikk brev fra legen, jeg, med blodprøvesvar. Hadde blodprosent på 9 og også lavt jernlager. 11,2 sto det. Fikk beskjed om å begynne med 2 jerntabletter daglig. Sto ikke noe om hvite blodlegmer der. Fint om du skriver hva de sa etter at du har vært på sykehuset.
Skurvelurven Skrevet 11. september 2007 #4 Skrevet 11. september 2007 Jeg har også lav blodprosent, men fikk bare beskjed om å passe på at jeg holder med i rekkverket når jeg går i trapper, sånn at jeg ikke besvimer. I tillegg skal man drikke masse. Jerntabletter kan også hjelpe, men jeg tar alt av vitaminer ++ fra før.
Tussa og Sofie Skrevet 11. september 2007 #5 Skrevet 11. september 2007 hvite blodlegemer er jo med å bekjempe infekskjoner blant annet, så har man lave, kan man være mer mottakelig for infeksjoner, men vet ikke hva årsak kan være til at man produserer for lite.
line_n & sara Skrevet 11. september 2007 #6 Skrevet 11. september 2007 gi oss tilbakemelding fra sykehus-turen din da! hvite blodlegemer er jo en del av imunforsvaret (som du sikkert vet!) så hva det betyr når det er lite av de, veit jeg ikke!! så spør legen! og fortell oss etterpå!
mylittleangel2♥Gravid♥ Skrevet 11. september 2007 Forfatter #7 Skrevet 11. september 2007 jeg fikk tatt bl.pr. på sykehuset. men nyttet ikke spørre ho helsesekretæren ihvertfall. ho begynte å lese om hviteblodlegmer fra en barnebok. herregud hvor liten skal man være da........følte jeg satt der som en 5 åring. gud å irritert jeg ble og sambo også. ho visste ikke noen ting om det jeg spurte om. jeg spurte om det var noe skadelig for barnet. legen min som ringte sankket om at pga anemi så jobber benmargen ekstra hardt for å prod. nok hvite blodlegemer. men hva dette kan vise får jeg høre med legen neste uke eller jordmor imorgen. svar på blodprøvene får legen iløpet av neste uke så jeg slapper av med det. og får ihvertfall et skikkelig svar. man ber jo ikke ei på 26 år om å sette seg ned ute i ventehallen og lese en barnebok. nei,takk sa jeg og gikk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå