Anonym bruker Skrevet 11. september 2007 #1 Skrevet 11. september 2007 kan jeg ta f.eks 100 ml mme og ta en skje med grøtpulver? Blir som en velling. eller skal det spises som grøt og deretter drikke mme? Noem som kan gi meg et råd angående dette?
Gjest Skrevet 11. september 2007 #2 Skrevet 11. september 2007 ER ganske fersk på dette siden jeg begynte med grøt eller dvs mer suppe i går.. Jeg blanda 1 ts pulver med varm mme i går til jeg syns den var forholdsvis tynn. Er ikke noe særlig og bruke all for fast grøt de første gangene.. Dette gikk ned på helkant. Så ga jeg han MME flaska etterpå, det som var igjen.
En liten mamma Skrevet 11. september 2007 #3 Skrevet 11. september 2007 100 ml blir veldig veldig veldig tynt. Jeg ville heller blandet 1 ts grøtpulver med 10-15 ml mme, tror det blir mer riktig konsistens. Det blir ca 3-5 ts ferdig grøt. Bland i et eggeglass, f.eks. Gi det med teskje, da lærer babyen forskjell på mat og drikke. Lurt å gi melk først, men ikke hele flaska. Hvis babyen er for sulten, vil h*n mest sannsynlig bare grine, og ikke spise grøt. Og så gir du mer melk etterpå grøten, om babyen er mer sulten. Lykke til, og vær tolmodig. Ikke alle babyer skjønner hvordan tunga skal brukes når de spiser grøt, så mye kan komme ut igjen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå