Anonym bruker Skrevet 11. september 2007 #1 Skrevet 11. september 2007 dritlei av å amme. hun er bare 4 mnd men jeg vet ikke om jeg gidder mer. er rett å slett lei av å ha henne hengende på puppen. er det andre som føler det slik?
mommæ-til-to Skrevet 11. september 2007 #2 Skrevet 11. september 2007 Nei, desverre. Jeg synes det er kos. De bi tidsnok stor og vil ikke ha pupp. Jeg bare nyter kosen så lenge jeg kan
Gjest Skrevet 11. september 2007 #3 Skrevet 11. september 2007 Ja. Jeg har aldri helt blitt fortrolig med ammingen. Ammet eldstemann til han avvendte seg selv da han var 8,5 mnd og mellomste til han var ca 11 mnd og ammer nå mini på 3 mnd, og jeg gjør det kun fordi jeg vet det er best for babyen og tross alt hakket mer lettvindt enn flasker. Men jeg liker det ikke og gleder meg vilt til jeg kan slutte med god samvittighet. Hos de to andre trappet jeg ammingen veldig ned når de begynte å få gode rutiner på fast føde, så etter de var ca 7 mnd ammet jeg som oftest bare 1-2 ganger for dagen og det var til å leve med. Joda, enkelte ganger er det litt kos, når babyen ser opp på deg med stjerner i øynene og smiler med munnen full av melk og viser at den koser seg, men for det meste synes jeg det både er slitsomt, ubehagelig og stressende.
Mamman til M&E Skrevet 11. september 2007 #4 Skrevet 11. september 2007 Synes det er kjempekos å amme jeg :-) heldigvis for det!
mammasgo`jente Skrevet 11. september 2007 #5 Skrevet 11. september 2007 Jeg synes det er veldig kos og amme! Føler meg uunværlig for den lille jenta mi, og dette er noe kun jeg kan gjøre for henne og gi henne.
Diva Muffin Skrevet 11. september 2007 #6 Skrevet 11. september 2007 Ja, jeg hadde det sånn hele tiden. Jeg ammet tre måneder. Det var aldri nok melk, hun koste seg bare og måtte alltid ha flaske etterpå. Ganske slitsomt i lengden. Så snudde hun og ville ikke ha puppen lenger, det var bare noe som minnet om saltvann igjen. Nå savner jeg så vanvittig å amme, å bare kunne koseammet litt hadde betydd mye.
lenej :o) Skrevet 11. september 2007 #7 Skrevet 11. september 2007 Holdt du ut i 4 mnd???? WOW!! *applaus* eg holdt ut i 4 daga, så ga eg meg.. syns ikke det var no særlig, ble kvalm av tanken, å amming falt IKKE naturlig for meg.. så flink du har vært som har klart i hele 4 mnd!! du må bare se, om du ikke har lyst, så ikke gjør det. det blir folk av flaskebarn også da..
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 11. september 2007 #8 Skrevet 11. september 2007 Ja, tenkte også at 4 mnd er jo mye det! Her supplerte vi med flaske da snulla var 4 uker...så hun fikk mm og mme fra hun var 4 uker til hun var 2,5 mnd, og da var det slutt! Finnes så mange praktiske løsninger når det gjelder flaske at det ikke er så mye styr som folk skal ha det til...og det med koseamming er jo ikke noe man får når det uansett ikke er kos å amme. Med flaske kan man ha babyen like nær seg, faktisk enda nærme ansiktet sitt, og det er jo så kos!
snart4barnsmamma Skrevet 11. september 2007 #9 Skrevet 11. september 2007 amma til elste var 15 mnd eg..nå ammer eg nr 2 på 5 mnd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå