jenkas69 Skrevet 11. september 2007 #1 Skrevet 11. september 2007 Drømte at jeg var høygravid, hadde kommet til termindatoen og magen var kjempestor og helt merkelig, liksom som om den bare skled nedover og jeg måtte holde den fast så den ikke skulle forsvinne. Satt og ventet på tegn til at fødsel var i gang, begynte å kjenne murringer og ble grepet av vill panikk. Turte ikke føde, ville ikke, men visste at det ikke fantes noen vei utenom. Var kjemperedd. Så plutselig var magen borte og ingen baby... Det var så ekkelt, og redselen sitter i kroppen ennå. Vet ikke om jeg tør å bli gravid... om jeg tør å føde, tør å få barn, osv osv... Egentlig VIL jeg jo bli gravid da!! Føler meg bare litt rar akkurat nå. Lurer på hva drømmen betyr jeg. Er ikke så god til å tyde drømmer. Måtte bare få det ut ... Høres sikkert nevrotisk ut nå, men det går nok snart over:) Ha en fin tirsdag alle sammen!
evius fikk junigutt Skrevet 11. september 2007 #2 Skrevet 11. september 2007 Heisan. Jeg tror at vi prøvere har et ganske høyt spennings og stressnivå og i underbevissteheten foregår veldig mye i forhold til dette som gjør at vi kan drømme mye rare og også syke ting. Har selv også merket det i dagene mot IKM at jeg har drømt veldig mye merkelig. Nå er ikke jeg noen drømmetyder, men jeg tror at underbevisstheten også kan fortelle oss ting, og det at du var redd for å føde i drømmen kan også stemme i virkeligheten. Men du skal vite at du kan få hjelp med slike ting når du blir gravid. Du kan få oppfølging gjennom hele svangerskapet og få hjelp til å takle uro og engstelse rundt fødsel. Legg frem problemstillingen på ditt sykehus når det blir aktuelt og du får tilbud om oppfølging fra jordmor. Lykke til videre med prøvingen )
jenkas69 Skrevet 12. september 2007 Forfatter #3 Skrevet 12. september 2007 Hei, og takk for hyggelig svar evius:) Det er ikke så ofte jeg har ekle drømmer, men når jeg har det sitter de i kroppen en stund. I dag er den borte:) Det stemmer nok at jeg er redd for å føde i virkeligheten også. Har alltid vært det, men har bearbeidet meg selv dithen at jeg (som regel) tenker at jeg skal klare det. Skal gå på kurs, lese bøker , gå på yoga og snakke med jordmor om det, når jeg endelig blir gravid. Kommer nok til å legge det frem på sykehuset ja, når det engang blir aktuelt. Og tror egentlig at jeg skal kunne takle det greit. Er nok aller mest redd for å ikke klare å bli graivd... Lykke til du også!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå