Krysia Skrevet 11. september 2007 #1 Skrevet 11. september 2007 Skal man vaske inni "tissen" til jenter? Jeg oppdaget til min store forskrekkelse at det er rester av bæsj der inne, men er redd for å gå for nøye til verks med rengjøring akkurat der! Hva gjør dere andre med jentebabyer??
Gjest Skrevet 11. september 2007 #2 Skrevet 11. september 2007 Det er ikke meninga man skal vaske inni, men bæsjen må jo ut ellers kan det bli infeksjon. Husk at man alltid skal vaske fra midten og ut for å prøve å unngå å få urin og bæsj der:) (selv om det i de fleste tilfeller kommer skitt der uansett siden ting gjerne blir beveget litt rundt inni bleia:) )
MathildeC Skrevet 11. september 2007 #3 Skrevet 11. september 2007 Paa sykehuset sa de at vi skulle vaske dersom det er rester av baesj. Da er det litt gulig i fargen, eller du ser helt klart at det er baesj. Dersom det derimot er hvitt, er det visstnok ikke baesj og du trenger ikke vaske, siden jenters underliv i utgangspunktet er "selvrensende".
MTMT Skrevet 11. september 2007 #4 Skrevet 11. september 2007 Ja du må vaske der! Bort med all bæsjen! Jeg brukte bommul pads som jeg fuktet med vann da jenta mi var liten. Funket veldig bra. Etter hvert brukte jeg en myk klut.
Krysia Skrevet 11. september 2007 Forfatter #5 Skrevet 11. september 2007 Oookei, supert med svar! Det lyder jo naturlig, men er redd for å gjøre vondt verre. Men nå skal det vekk ved neste bleieskift!
Gjest Ut på tur Skrevet 11. september 2007 #6 Skrevet 11. september 2007 Bæsjen skal vekk, vi sjekker ved hvert bleieskift. husk at kluten skal være ren når du vasker på tisse. regelen er å vaske forfra og bakover
Anonym bruker Skrevet 11. september 2007 #7 Skrevet 11. september 2007 Hvis du bruker litt bomull med feks litt olivenolje løsner det veldig lett og det er skånsomt mot huden. Har fungert ypperlig her i gården i alle fall. Ett annet tips som er litt utenom tema i denne tråden er å bruke hårføneren og blåse for å tørke rumpa etter vask. Det er effektivt og behagelig med den varme luften for de små. Mange kollikkbarn som roer seg da også..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå