Djoolia 07+08+12 Skrevet 11. september 2007 #1 Skrevet 11. september 2007 Bruker dere speilene når dere rygger? Jeg får alltid kommentarer på av folk som sitter på at jeg ikke bruker speilene. Snur meg bare og ser ut bakruta jeg, og har aldri kommet borti noe ever. Muligens det er bare jeg som er rar, derfor lurte jeg på om det er noen andre som gjør det.
Helnøtt med spire:) Skrevet 11. september 2007 #2 Skrevet 11. september 2007 Begge deler men snur meg mest faktisk.
klg,2 boys now:) Skrevet 11. september 2007 #3 Skrevet 11. september 2007 bruker alltid speil.synes jeg ser bedre da.alltid lurtpå hva dere ser på som vrir dere over sete.:)bruker mye speil pga en svær hund som sitter å peser i bagasjerommet.
Gjest Skrevet 11. september 2007 #4 Skrevet 11. september 2007 Begge deler. Kommer også an på hvilken bil jeg kjører. Noen biler har skikkelig små speil, da er det temmelig uansvarlig å rygge med bare speilene...
St.Sunniva Skrevet 11. september 2007 #5 Skrevet 11. september 2007 Jeg har stasjonsvogn med barnevogn baki, så ikke alltid jeg ser så godt ut bakruta. På siderutene har jeg solskjermere, så ser ikke veldig godt ut der heller, så jeg bruker speilene en god del ja.
Djoolia 07+08+12 Skrevet 11. september 2007 Forfatter #6 Skrevet 11. september 2007 Hehe, jeg har en knøttliten bil da. Veldig god oversikt ut av bakruta. Tror jeg brukte speilene mye rett etter jeg fikk lappen, men i de senere år har jeg kun brukt bakruta. Noe som har bydd på litt problemer når jeg kjører gubbens bil
olla Skrevet 11. september 2007 #7 Skrevet 11. september 2007 Jeg bruker mest speil, har mer kontroll da, blir nesten stressa om jeg ikke klarer se i det ene speilet, føler at jeg ikke ser skikkelig da. Men så kjører jeg MYE inn til huset, rekkehus og her er det SMALT, altså lite som skal til før en tar borti hekken eller stolpene.
manonym Skrevet 11. september 2007 #8 Skrevet 11. september 2007 Snur meg mest jeg også, ikke så mye jeg kan rygge borti her hvor jeg bor akkurat=) Men om jeg er i en by hvor det er smalere så bruker jeg speila og, men mest bakruta da også.
stinen ♀ ♂ ♂ Skrevet 11. september 2007 #9 Skrevet 11. september 2007 Jeg bruker speilene. Både de utvendige speilene og det innvendige. I det innvendige speilet ser jeg jo mye av det samme som hvis jeg snur meg, men jeg snur meg også for å få skikkelig oversikt. Snur meg gjerne før jeg begynner å rygge så jeg får sett om det er noen barn i nærheten som kan havne bak bilen. Etter at jeg har sjekka venter jeg i neon sekunder før jeg begynner å rygge i tilfelle noen sto bak bilen mens jeg kikka;o) hehe.. Skal jeg rygge inn mellom noe er sidespeilene et "must". Det er lettere å bedømme avstander ved å snu seg, enn ved å bruke det innvendige speilet, så hvis jeg skal se hvor langt det "er igjen" før jeg kræsjer (hehe) snur jeg meg rundt for å se.
Attpåklatten :-)™ Skrevet 11. september 2007 #10 Skrevet 11. september 2007 Bruker begge deler. Det er mye man ikke ser utenfor bilen om man bare snur seg, så speil er viktig!
'utakknemlig bitch' Skrevet 11. september 2007 #11 Skrevet 11. september 2007 rygger etter speilene.. Vant til å kjøre større bil og da nytter det ikke å snu seg å se
Mi tesoro *220307* *101109* Skrevet 11. september 2007 #12 Skrevet 11. september 2007 Jeg bruker speilene, men snur meg også. Alt etter
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 11. september 2007 #13 Skrevet 11. september 2007 Det spørs faktisk.. =) Bruker mest bakruta om det er stort og oversiktlig, men speilene blir brukt endel de å..
§iris§ Skrevet 11. september 2007 #14 Skrevet 11. september 2007 speilene.. ser ikke så mye fra bakruta..
Mamma til snart 3 <3 Skrevet 11. september 2007 #15 Skrevet 11. september 2007 Bruker begge deler.. Ser meg bak og ser i side speilene..
Nit@™ Skrevet 11. september 2007 #16 Skrevet 11. september 2007 Siden jeg kjører en del lastebil, så nytter det dårlig og snu seg og se rett i bakveggen på hytta ;o) Speiler må til. Til vanlig kjører jeg Caravelle, og der er det også best å bruke speil fordi bakruta sitter så høyt.
SaDa Skrevet 11. september 2007 #17 Skrevet 11. september 2007 Må bruke speil siden jeg har barnessetet til minsten i midten
Gjest Skrevet 11. september 2007 #18 Skrevet 11. september 2007 Kommer an på om det er "presisjonsrygging" eller ei. Der vi bodde før hadde vi en smal sti ned mot huset, bilen fikk omtrent akkurat plass og da var det umulig å rygge ned uten å bruke speilene, så i slike situasjoner rygger jeg etter bare speil. Dersom det er god plass der jeg rygger og jeg slipper finjustering så snur jeg meg bare. Er mye enklere å bare snu seg. Så ... jeg snur meg som oftest og bruker speilene når jeg må.
M by M Skrevet 11. september 2007 #19 Skrevet 11. september 2007 Jeg snur meg mest, men bruker speilet på den siden det er minst oversiktlig. Hender jeg får klager ja...men jeg har aldri rygget på noe. Får jo en viss oversikt når man setter seg inn i bilen får å kjøre også da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå