Anonym bruker Skrevet 11. september 2007 #1 Skrevet 11. september 2007 Hei! Jeg skal idag være prøve kanin , for studenter og leger i forbindelse med Ultralyd. Er det noen som har vært det før / gjort dette før? Hva skjer? Hva gjør de? Hva er min rolle i dette? Skal jeg bare ligge og ikke si noe som helst eller....? Og Pappsen da , får han være med inn? Fortell om din/deres erfaring
vipsen*en av hver* Skrevet 11. september 2007 #3 Skrevet 11. september 2007 De skal vel bare oppservere og se.. Du spør om det du lurer på fordet.. Ja paps kan helt sikkert være med..Er nok bare som jeg skrev at de skal oppservere og se hvordan en UL foregår... Lykke til
*~2barnsmamma~* Skrevet 11. september 2007 #4 Skrevet 11. september 2007 Har ikke vært prøvekanin selv, men je regner med at det er som når studenter er med under andre undesøkelser også!=) Legen kommer sikkert til å peke og forklare litt til studentene om hva de ser på skjermen og hvordan de skal kunne se etter de forskjellige sjekkpunktene på UL-skjemaet. Så skal sikkert studentene prøve seg med proben. Du er jo litt heldig da, for dette kan jo ta litt tid. Så da får du se det lille nurket ditt kjempemasse!=) Pappa'n får sikkert være med, regner jeg med=)
~Mita~ Skrevet 11. september 2007 #5 Skrevet 11. september 2007 jeg vil også være prøvekanin... hvor melder jeg meg på?
Marit82 Skrevet 11. september 2007 #6 Skrevet 11. september 2007 Ultralydsekjsonen , der du hører til. Hvis de har behov for det da..
Engulknappvirrevirrevapp Skrevet 11. september 2007 #7 Skrevet 11. september 2007 Jepp, jeg var på det i TRondheim i går:) Hos oss var det 2 studenter (tror jeg) og 1 lege. Først vidte legen litt hvordan man ghjorde det, og så fikk de to andre prøve seg. Det hele tok ca en og en halv time til sammen. Pappa får bli med vet du:) Vi fikk bilder og sjokolade som takk for hjelpen:) Ha på deg varme klær, det blir litt kaldt etterhvert, å ligge med geleen på seg så lenge:) Lykke til!
teso6 Skrevet 11. september 2007 #8 Skrevet 11. september 2007 Eg var prøvekanin på eit seminar for ca 100 leger. Eg låg på ein benk, og ultralyd bildet blei vist på storskjerm framme i salen. Var skikkelig rart, men gøyt:) Pappen var med:) Husk gode kler. Varme, og nåke som ikkje bulke seg i ryggen...blir jo liggendes ei stund. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 11. september 2007 #9 Skrevet 11. september 2007 Jeg var prøvekanin da jeg var 19 år... Hadde spontanabotert og skulle ta innvendig gynekologisk undersøkelse. 2 studenter kom inn etter at jeg hadde kledd av meg og satt meg i stolen. Jordmora gjorde alt mens de to andre stod nederst i rommet og så på. Det som jeg forstod var sjefen kom også inn underveis da de tilkalte hun (husker ikke hvorfor) men hun kom i alle fall og hilste på meg mens jeg satt der med bena til hver side. Blir sikkert en mye bedre opplevelse for deg da du er der av en annen grunn =) Men du skal ikke gjøre noe spesielt. De skal jo bare lære, enten om de følger med på hva som skjer eller om de får beskjed av jordmor om hva de skal gjøre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå