Gjest Skrevet 11. september 2007 #1 Skrevet 11. september 2007 Er det noen som har prøvd hypnose eller noe sånt for å like matvarer dere ikke likte før? Jeg var ganske kresen som barn, men har nå i voksen alder lært meg til å like mye mat jeg før ikke spiste ved å spise det igjen og igjen, først i små mengder, siden mer. Men, det er ikke all mat jeg klarer å venne meg til, og en av disse matvarene er løk, og tro meg, å ikke klare å få ned løk er et problem til tider for "alt" inneholder jo løk omtrent (jeg får kvelningsfornemmelser og blir fysisk kvalm av å spise løk de gangene jeg prøver). Vil så gjerne like det...
Gjest ninja & mikrovampyren:) Skrevet 11. september 2007 #2 Skrevet 11. september 2007 Nei jeg behøver ikke hypnose for å like mat. Jeg liker tross alt nok til å ha et variert kosthold. Vet du grunnen til at du får kvelningsfornemmelse av løk? Det kan hende det ligger i grunnen.
Gjest Skrevet 11. september 2007 #3 Skrevet 11. september 2007 Nja, jeg vet jeg ble tvunget til å spise det som barn hos min far, men det gjalt mange matvarer, f.eks salat, og jeg spiser salat og slikt nå. Tror det må være noe mer som gjør det, konsistensen, smaken...Jeg vet ikke jeg? Har aldri likt det, mamma kan fortelle at jeg spyttet det ut som baby også. Har et variert kosthold altså, er bare løk som jeg sliter slik med.
Diva Muffin Skrevet 11. september 2007 #4 Skrevet 11. september 2007 Jeg var også ekstremt kresen som barn, og er det fortsatt. Men likevel har horisonten utvidet seg litt. Pussig nok får man mye med seg fra foreldrene, jeg smakte faktisk ikke kylling før jeg gikk i 7 klasse, fordi foreldrene mine ikke likte det. Nå spiser de det hver uke. Kyllingvinger var, i følge min mor, ikke annet enn fett og bein, så jeg fikk en mental sperre mot det (som er så godt!!) Løk var selvfølgelig også noe som var helt forferdelig, som det er med de fleste barn.. Jeg tror jeg mistet sperren en gang jeg fant ut at jeg rett og slett ikke gadd å pille bort halve pizzafyllet lenger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå