Gå til innhold

Rengjoering bak oerene - hun ser litt saar ut!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillejenta lukter vondt bak oerene, og selv ved hyppig rengjoering ser det ikke ut til aa bli bedre. Har brukt vann og myk klut, eventuelt bomull i stedet for klut. Hun er litt roed bak oerene, huden ser saa tynn ut (litt saar), er redd jeg skader hvis jeg "gnikker" for mye. Hva gjoer dere andre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kanskje hun er blitt sår pga av mye gnikking og derfor lukter vondt? jeg vasker bare lett med en klut max 1 gang om dagen, ikke alltid hver dag heller. vasker med vaskeklut med vann og olje. han har aldri vært sår. men det er jo så forskjellig. prøv med litt talkum eller noe sånt kanskje. blir jo ofte sårt hvis det er litt klamt og fuktig.

Skrevet

Vi har også hatt det sånn.

Her i hus måtte vi bare bli flinkere på å tørke godt bak ørene. Hun bader hver dag og hvis vi ikke sørger for at det blir helt tørt etterpå, så blir hun tørr og begynner å luke med en gang.

Så prøv å tørk med tørr klut mer, her ble i hverfall tulla bedre av det.

Skrevet

Samme problemet har jeg hatt med begge mine da de var nesten nyfødte. Jeg har rett og slett tørket godt med bomull og hatt på zinksalve jeg, da har det gått bort. Og hvis det har kommet litt tilbake så har jeg tatt på zinksalve med èn gang, og borte har det blitt:-)

Skrevet

vi hadde problem med at det dannet seg "skorve" der, altså et lag med død hud som ikke går vekk. vi kjøpte den nyeste fuktighetskremen til natusan, den tuben med intensive moisture, eller hva den heter, og smurte bak ørene morgen og kveld. alt var borte etter noen få dager :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...