Anonym bruker Skrevet 11. september 2007 #1 Skrevet 11. september 2007 Er jo sånn at mye rart kan skje med kroppen under en graviditet.... Jeg har fått problemer med hodebunn, midt oppå og litt i bakhodet. Tørre opphøyde partier som flasser...... Har vært hos frisøren og jeg bruker veldig gode produkter. Mulig jeg har reagert på noen stoffer i en ny shampo jeg har begynt med, men frisøren kunne ikke si sikkert.... Noen av dere som har fått psoriasis i hodebunnen i graviditeten eller som er plaget av dette fra før? Jeg har aldri hatt noe plager med hverken eksem eller problemer med hud og hår, men pga hormonene kan visst det meste skje i graviditeten. Håper noen har erfaringer de vil dele med meg!
Anonym bruker Skrevet 11. september 2007 #2 Skrevet 11. september 2007 Kanskje jeg kan hjelpe deg. Jeg har strevd mye med hodebunn i maaaaange år. Det jeg har kommet frem til er: Billige shampoer m lite parfyme er det beste,......ikke slike på apoteket, men på matvarebutikken. Ikke for håret selvsagt, men for hodebunnen. Ikke bruk balsam i bunnen, bare i tuppene, og føn håret helt tørt like etter vask....heeeeelt tørt.... Det værste jeg gjør er: -vasker med frisørshampo -får balsam eller andre hårprodukter i hodebunn -Ikke tørker håret like etter vask -går for lenge med håndklede rundt hodet etter hårvask -setter håret opp like etter hårføning(det må lufte ut"usynlig" fuktighet fra bunnen en times tid først) Ellers så må man gi hodebunnen en tre-fire vask før man for sikkerhet kan si om man tåler noe eller ikke...
gobop Skrevet 11. september 2007 #3 Skrevet 11. september 2007 Etter å ha vært plaget med sensitiv hodebunn og kløe siden tenårene, har det faktisk forsvunnet fullstendig nå under graviditeten Men det som hjalp meg før den tid var faktisk frisørsjampo. Jeg måtte prøve og feile litt før jeg fant merker som passet for meg. Av billigmerker var det bare en som var bra - men den fikk jeg tungt hår av... husker ikke navnet i farta :s Jeg unngår føning av hår, og bruker nesten ikke styling, kun et mildt skum fra frisøren av og til.
Flying Skrevet 11. september 2007 #4 Skrevet 11. september 2007 Jeg har hatt samme problem som deg. Jeg hadde store problemer i de to første trimester. Nå har det heldigvis roet seg mye. Om det er pga. at kroppen og hormonene har roet seg eller om det er serien fra Bio+ fra Certin som gjør susen, vet jeg ikke. Men prøv den!
Venter nytt gull mai-09:) Skrevet 11. september 2007 #5 Skrevet 11. september 2007 Hei! Jeg har vært plaget med sensitiv hodebunn noen år, og føler kanskje at jeg har hatt litt flere "utbrudd" i graviditeten enn før. Det som fungerer for meg er Fungoral shampoo som fås kjøpt på apoteket. Dette er en shampo-kur for følsom hodebunn/flass etc. Når jeg har fått urbrudd, har jeg brukt denne 3-4 ganger, og da har utbruddet forsvunnet. Varierer sikkert fra hodebunn til hodebunn dette, men det er jo plagsomt uansett, så håper du finner er løsning som passer deg! Lykke til!
Bdancer Skrevet 11. september 2007 #6 Skrevet 11. september 2007 Det kan høres ut som psoriasis ja.. har dette selv, men har hatt det hele tiden siden jeg var 4 år. Psoriasis er arvelig men noen kan gå nesten hele livet uten å få det, men så plutselige bryter det ut, gjerne i forbindelse med enten fysiske og psykiske påkjenninger i livet. Har ikke hørt om at graviditet kan gi utbrudd - men godt mulig. Men det kan godt hende det ikke er psoriasis også da... Smør olje inn i hodebunnen før du legger deg og dusj dagen etterpå. Ellers er KMS sin shampo mot følsom hodebunn bra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå