Anonym bruker Skrevet 11. september 2007 #1 Skrevet 11. september 2007 Jeg har tjent ugjevnt hver mnd. Lurer på om jeg må legge med de ti siste lønnslippene i søknaden til Nav?
Gjest Skrevet 11. september 2007 #2 Skrevet 11. september 2007 det er sjeldent de ser så langt tilbake som 10mnd.. og nav innhenter også inntektsopplysninger fra din arbeidsgiver men det skader ikke å legge dem med... om du har dem så ta de med, evt 6mnd tilbake i tid...
Fia77 og mamma! :) Skrevet 11. september 2007 #3 Skrevet 11. september 2007 Trodde det at når en har tjent ujevnt, så er det de 6 beste av de 10 siste mnd som teller.
nikoline, prinsen og prinsessa Skrevet 11. september 2007 #4 Skrevet 11. september 2007 nei det stemmer ikke. har du tjent ujevnt kommer til til å ta det du tjente den siste måneden før du gikk ut i permijsjon. om denne lønningen avviker mye fra de andre lønningene tar de enten en snitt av de siste tre eller 6 månedene. de beste 6 av 10 månedene regnes kun dersom du har vært arbeidsledig, gått på sykepenger eller lign i de siste 10 månedene. dersom den siste lønningen din er ca det samme som de siste 3 så tar de utgangspunkt i denne. her er en utklipp fra barn i magen: "Grunnlaget for fødselspenger avgjøres ut fra situasjonen du er i på permisjonstidspunktet. For de som mottar dagpenger - helt eller delvis - på permisjonspunktet beregnes grunnlaget etter de 6 beste av de 10 siste månedene. Dette er en særregel for arbeidsledige. For de som er i jobb på permisjonstidspunktet og ikke mottar dagpenger beregnes grunnlaget ut fra inntekten - ikke om du er fast eller vikar eller ekstrahjelp. Saksbehandler vil vurdere hva som er en gjenomsnitlig inntekt for en representativ
nikoline, prinsen og prinsessa Skrevet 11. september 2007 #5 Skrevet 11. september 2007 fikk ikke med alt: fortsettelese: Saksbehandler vil vurdere hva som er en gjenomsnitlig inntekt for en representativ periode - hvor lang periode en går ut fra avhenger av hvilke arbeidsavtaler du har og varigheten av de ulike typene arbeidsforhold. Grunnlaget som framkommer ut fra inntektene de siste 3-6 mnd før permisjon sammenlignes med inntekten du har hatt de tre siste årene og det tas en skjønnsmessig fastsetting ut fra det."
Fia77 og mamma! :) Skrevet 11. september 2007 #6 Skrevet 11. september 2007 Oki,da vet vi det. Men venninna mi hadde litt forskjellige jobber det siste året, vikar o.l. Og på henne tok de utgangspunkt i de 6 beste lønnsslippene.... Men føler det kommer litt an på hvem du snakker med på NAV. De er ikke helt samkjørte der.... Lurer på hva jeg kommer til å få jeg... Får vi ikke et skriv om det på forhånd? Skal motta fødselspenger f.o.m. denne måneden. Blir utbetalt på slutten sa de.... På meg tar de utg.pkt. i siste lønning, siden jeg har hatt samme inntekt siste året. Men siste lønning var litt høyere pga.timer jeg hadde spart opp, så derfor litt spent...
nikoline, prinsen og prinsessa Skrevet 11. september 2007 #7 Skrevet 11. september 2007 vet du va? sendt en mail til de. det kontoret du hører til. jeg gjorde det to ganger og fikk svar samme dagen . skriv at du ikke har fått brev fra de og spør hvor mye du kommer til å få utbetalt. eller ta en telefon.
Fia77 og mamma! :) Skrevet 11. september 2007 #8 Skrevet 11. september 2007 Telefon er jo håpløst.... er jo felles for hele landet, så får ikke snakket med "mitt" kontor... Men mail ja... Ikke dumt! Får se om jeg finner adressen da.... Hadde vært kjekt å vite!!
prøvekluten+3små Skrevet 11. september 2007 #9 Skrevet 11. september 2007 ville bare komme med innspill her..-.tjente og ujevnt sist jeg skulle ha permisjon,og da tok de de beste 6 mnd av de ti siste og regna snitt...de regner til fordel for deg,så ikke enig i alt som står skrevet over her
prøvekluten+3små Skrevet 11. september 2007 #10 Skrevet 11. september 2007 glemte å skrive på at hos meg tok de kun utgangspunkt i de to mnd der jeg hadde tjent fullt..av de siste ti mnd
Fia77 og mamma! :) Skrevet 11. september 2007 #11 Skrevet 11. september 2007 Nå har jeg sendt en mail til de, så får vi se om jeg får svar.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå