Noensomvetmontro Skrevet 11. september 2007 #1 Skrevet 11. september 2007 Hun hoster så hun nesten spyr. Hvor mye kan man gi i så fall?
Honningmelon Skrevet 11. september 2007 #2 Skrevet 11. september 2007 Cosylan skal ikke brukes til barn under 2 år.
nicknavn Skrevet 11. september 2007 #3 Skrevet 11. september 2007 Nei, det syns jeg ikke du skal gjøre. Om du syns en 1 åring trenger det, bør du kontakte lege for riktig dosering.
Tiddelidu Skrevet 11. september 2007 #4 Skrevet 11. september 2007 Da ville jeg ringt legen og fått resept på hostesaft. Min har god effekt av effedrin.
Odine! Skrevet 11. september 2007 #5 Skrevet 11. september 2007 Hør med legen din. Jeg fikk beskjed om at jeg kunne gi Cosylan når hun var 1 1/2 år.
roxanne Skrevet 11. september 2007 #6 Skrevet 11. september 2007 Cosylan inneholder morfin som er pustehemmende. I felleskatalogen så står det at man ikke skal gi det til barn under 2 år. Men alltid skal man snakke med lege før man gir slike medisiner. Dosering: 2-5 år: 2,5 ml 3-4 ganger daglig (fra Felleskatalogen). God bedring :-)
Noensomvetmontro Skrevet 11. september 2007 Forfatter #7 Skrevet 11. september 2007 Da dropper jeg det ja. Takk for hjelp jenter!
nickoline og supermann Skrevet 11. september 2007 #8 Skrevet 11. september 2007 jeg fikk til min........... legen sa jeg kunne gi 5 ml om kvelden......
roxanne Skrevet 11. september 2007 #9 Skrevet 11. september 2007 Det støtter jeg deg på! Det er lurt du sjekker ut saker og ting før du putter noe i barnet. Det er fort gjort å gjøre noe dumt når man står oppi det. Skal man gi Cosylan til barn (over 2 år) så er det viktig å bruke sprøyte når man måler opp, ellers er det lett at det blir for mye. Sønnen min hostet mye og det var en mild form for barneastma. Vi får kontroll over hosten hans når han får inhalsjonsmedisiner. Det er mye tryggere enn Cosylan.
roxanne Skrevet 11. september 2007 #10 Skrevet 11. september 2007 Hvis mine barn hadde fått i seg 5 ml Cosylan om kvelden da de var 1 år da hadde jeg ikke sovet et sekund om natten. Da hadde jeg kontinuerling sjekket at de pustet. Dette er ikke medisin på 1 åringer.
roxanne Skrevet 11. september 2007 #11 Skrevet 11. september 2007 Korr: Dette er ikke medisin for 1 åringer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå