Mammaen til Emilie med ny mage Skrevet 11. september 2007 #1 Skrevet 11. september 2007 Det håper jeg inderlig det blir. Da emilie ble født hadde jeg akkurat jobbet nok til å gå i permisjon med liten liten lønn, men vi valgte engangsstønad og jeg fortsatte i jobb etter 2 mnd sommerferie fra skolen. Husker vi fikk 30000 eller noe sånt, det er DÅRLIG! Jeg tenker på de som ikke har mulighet til å jobbe når de har tatt ut denne. jordmoren min sa hun mente den hvertfall skulle vært på 90 000 hihi.
Gjest Skrevet 11. september 2007 #2 Skrevet 11. september 2007 Men når er det den øker da? Kunne godt tenkt meg mer i engangsstønaden ... er jo svært lite penger da, holder jo ikke til husleie 1 år engang ...
Gjest Skrevet 11. september 2007 #3 Skrevet 11. september 2007 I Norge har vi det bra...Engangsstønad på 35.000 uten å ha opparbeidet deg fødselspenger? Synes det er bra jeg! Du får tenke på i alle de landene der man ikke får ei krone og må begynne å arbeide dagen etter fødsel.
Mammaen til Emilie med ny mage Skrevet 11. september 2007 Forfatter #4 Skrevet 11. september 2007 Den er vel ikke på 35000,da har den gått opp. Mener den var på 31 eller 33000. Og jeg er ikke enig i at det er bra i og med at vi er "verdens rikeste land". Jeg tenker på de som ikke jobber,de som går å skole eller av en grunn ikke kan jobbe. Kanskje noen som lever på sosial stønader. NEI det er ikke bra. Siden politikerne kaller oss "verdens rikeste land", så burde de en gang for alle gi minstepensjonistene og familier uten inntekt et realt liv å leve. Vi betaler flesk for å bo i Norge, mat og alt er knalldyrt i forhold til de landene du peker til. Hva med studentene i Oslo? Betaler 10 000 i husleie,har kun støndaer for skolegangen og likevel er de sterke og velger å beholde barna i magen. De får engangsstønaden på 33 000 og barnetrygd på 930 pr mnd. De 33 000 flyr fort, barnevogn, tøy osv osv. Det er noe helt annet når man kan gå i permisjon med så og si full lønn.
*3 gutter i hus* Skrevet 11. september 2007 #5 Skrevet 11. september 2007 Noen som vet hva tid de skal vurdere dette på nytt da??? Blir nok ikke denne gangen med oss jenter :-( må nøye oss med 33 500,- (ca)
turbo30 Skrevet 11. september 2007 #6 Skrevet 11. september 2007 det som egentlig er prat om er å fjerne engangs stønaden og kontantstønaden får å øke barnetryggden noe. men nå er det sånn med politiske vedtak at dette skal være enighet om i alle 3 sammarbeidspartiene og det er det ikke pr i dag. så vidt jeg kan skjønne blir nedkomst pengene (engangsstønaden) blir uforandret i denne perjoden (året) mens kontatstønaden blir tatt bort når kommunene har full barnehage dekkning i alle fylker som er pr i dag satt til våren 2008
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå