Anonym bruker Skrevet 11. september 2007 #1 Skrevet 11. september 2007 Hei Noen som kan si meg om andre fødsel er mindre smertefull enn første..??
bringebærjenta-4.jenta Skrevet 11. september 2007 #2 Skrevet 11. september 2007 Kan bare snakke for meg selv, men begge fødslene var like jævli vonde. Selv om den første fødselen tok 35 timer og den andre tok 6 timer var smertene like. Men det var såklart bedre å "bare" ha vondt i 6 timer i forhold til 35 timer. Lovet meg selv og mannen min at dette skulle jeg aldri mer utsette meg selv for. Men her er jeg med nr.3 i magen. Heldigvis glemmer man de forferdelig smertene.
Maigullet Skrevet 11. september 2007 #3 Skrevet 11. september 2007 Personlig synes jeg andre fødsel var veldig mye bedre! Tror nok smertene var de samme, og ikke gikk det raskere heller ( bortsett fra utdrivningstiden), -men jeg visste hva som ventet meg! Når smertene nådde toppen så visste jeg at det ikke var lenge igjen! I tillegg synes jeg at jeg spilte mer på lag med kroppen min. Jeg kjente liksom at riene hadde effekt på livmorhalsen, og følte at jeg hadde kontroll over situasjonen
Marit & de 3 knøttene Skrevet 11. september 2007 #4 Skrevet 11. september 2007 Jeg har opplevd 2 forskjellige fødsler. Den føste var helt forferdelig og varte i 2 døgn. Syns den var vondest. Sikkert pga at jeg var så sliten og oppgitt på slutten. 2 fødselen gikk som en lek. Var bare skikkelig vondt i 1 1/2 time på slutten bare. Hadde bare en pressrie, så var jenta ute!! :-) Nå venter jeg nr 3 og er veldig spent på hvordan denne fødselen blir.
Jordbæret <3 Skrevet 11. september 2007 #5 Skrevet 11. september 2007 Smertene er like ille, men jeg opplevde å ha mer kontroll over fødselen da jeg fikk nr 2. Jeg hadde vel egentlig to lette fødsler som bare tok tre timer hver. Men det lærte jeg på første fødsel at det er kjempeviktig å kunne pusteteknikker. Fødsel nr to var helt klart bedre sånn. Da klarte jeg å slappe av, og jeg klarte å spille på lag med kroppen min. Det hjelper å vite hva som venter, synes nå jeg.
Anonym bruker Skrevet 11. september 2007 #6 Skrevet 11. september 2007 Etter fødsel nr. 1 var jeg til samtale hos jordmor på barsel, utrolig nok var vi flere barselkvinner samlet til denne samtalen. Jeg var den eneste førstegangsfødende, og da jordmoren så på papirene om fødslene våre, kommenterte hun at det var lett å se hvem som var førstegangsfødende. Det tok lang tid, jeg besvimte underveis, jeg trykket ikke effektivt så det gikk en time fra barnet var nesten ute (de kunne se håret) til han ble født. Han ble dyttet og dradd ut av 2-3 stykker. Etterpå var jeg så sliten som jeg aldri har vært verken før eller siden, jeg ikke orket å såpe meg inn i dusjen og klarte såvidt å spise noe. Min andre fødsel gikk mye fortere, så selv om det var smertefullt da også, var det fort over, og jeg var ikke så utrolig sliten etterpå. Jeg trykket mer effektivt, så barnet var ute etter et par pressrier. Så for meg var andre fødsel absolutt greiere enn første!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå