Hidjey Skrevet 11. september 2007 #1 Skrevet 11. september 2007 Ok, en lang historie kort: Sambo har en sønn som bor langt oppe i trøndelagen, og vi bor i Oslo. Siden han da bor så laaaaaangt unna så ser ikke vi han så ofte som vi kunne tenke oss. Mamman hans ser heller ikke viktigheten i at han er her i ny og ne, og er derfor særs lite behjelpelig med tanke på reising hit. Sønnen er 2.5 år, så han kan ikke akkurat fly aleine. 24september reiser sambo til Arendal på prosjekt med jobben, og er ikke tilbake før 2desember. Vi aner ikke hvor mye fri han får, derfor er det jo greit at han får sett sønnen litt før han reiser. Så til saken: Vi har bestemt oss for at jeg skal fly opp og hente han onsdagen før sambo reiser, og fly ned igjen med han samme dag. Han blir levert på Værnes så det er ikke noe problem. Min søster har fri og skal passe Marcus mens sambo jobber, levere han til sambo når han er ferdig på jobb og så kommer de å møter oss på OsloS. Enkelt og greit.. MEN, så kommer mandagen hvor han skal leveres. Sambo er off to Arendal, min søster og alle andre som kan passe Marcus er på jobb, så han må bli med på å fly tur/retur Trondheim. Festlig. Så da er spørsmålet: HVORDAN løse det mest praktisk? Har ikke tenkt å ta med bagasje, så vogn er uaktuelt. Vi har kun BabyBjorn bæresele, og den har han nok vokst ut av snart. Marcus er bare 11 mnd, 10 gode kilo tung og går ikke.. Finnes det ei liiiiita vogn som vi kan ha som håndbagasje? (ble jo lang historie likevel, heheh)
Gjest Skrevet 11. september 2007 #2 Skrevet 11. september 2007 Tror jeg hadde ringt flyselskapet jeg. Men trenger du vogn i Trondheim? Din egen trille kan jo du sikkert sette på oppbevaring på Gardemoen til du kommer tilbake, og det kan jo også vere en mulighet for at de har en lånetrille i Trondheim? Har forresten hatt trille med til flyet, og levert den på droppen der. Det var med sas. Men ville ha sjekket det..
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 11. september 2007 #3 Skrevet 11. september 2007 Nope. Du får ikke med deg vogn inn på flyet. Kjøp deg et bæresjal/slynge.. en sånn han kan sitte i på hofen din. Helt genialt.
Expat Skrevet 11. september 2007 #4 Skrevet 11. september 2007 Hva med å kontakte bærehjelpen der du bor? Få lånt deg en bæresele til ryggen? Tettinntil.com
Blue Lady Skrevet 11. september 2007 #5 Skrevet 11. september 2007 Jeg hadde kjøpt meg en Ergo bæresele! den er helt genial, vi bruker vår enda, Lucas er 2 år
Hidjey Skrevet 11. september 2007 Forfatter #6 Skrevet 11. september 2007 Ja, har fått tilbud om å kjøpe en hjemmesydd mei tai til 200 kr, så det er mulig jeg slår til på den ja. Så er det jo et alternativ å ta med egen vogn til Gardermoen og låse dne inn der, trenger ikke den i trondheim. Skal bare fly frem og tilbake..
Stor_smil Skrevet 11. september 2007 #7 Skrevet 11. september 2007 Har ingen gode tips, men måtte bare kommentere at jeg syntes du er så fantastisk omtenksom og snill for at du gjør dette, både for dere, samboeren din og ikke minst lille gutten hans Håper moren hans setter pris på alt du gjør for dem, og at hun får øynene opp og kanskje blir litt mer behjelpelig i fremtiden Lykke tilmed reise, håper det ordner seg på en bra måte
Hidjey Skrevet 11. september 2007 Forfatter #8 Skrevet 11. september 2007 Tusen tusen takk for gode ord, Stor_smil. Håper ting kan ordne seg etterhvert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå