RompeRock Skrevet 11. september 2007 #1 Skrevet 11. september 2007 Jeg er forlover til bruden, og skal holde tale. Men har seriøs taleskrekk! Er ingen historieforteller, og misliker å prate høyt når jeg har alles øyne, og ører, på meg. Er redd jeg kommer til å rase gjennom talen i superhastighet, for å bli ferdig. Føler et stort press på at jeg må holde tale. Men ville dere blitt sur, fornærma eller noe, dersom forlover hadde skrevet sang (for allsang) i stedet for å holde tale? Er det tacky og pinlig med slike sanger? Herregud, jeg har sånn angst for å måtte holde tale. Det knyter seg i magen bare jeg tenker på det...
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 11. september 2007 #2 Skrevet 11. september 2007 Det er litt pinlig med sanger ja.. der alle står å mumler ned i arket sitt og ingen synger høyt nok til at man skal høre hva som blir sagt. Du får bare skrive talen nu, og øve deg masse frem mot bryllupet.
Kamomille Skrevet 11. september 2007 #3 Skrevet 11. september 2007 Sang er da helt fint!!!!! Vi hadde flere sanger i vårt bryllup, og jeg synes det var veldig morro - ikke pinlig i det heletatt:)
Gjest Skrevet 11. september 2007 #4 Skrevet 11. september 2007 Det er vel mest vanlig at forlover holder en liten tale. Den er jo gjerne personlig, men jeg hadde ikke reagert om noen skrev en sang til meg. Men kanskje burde du snakke med bruden først. Har etterhvert holdt mange taler gjennom jobber...ANGST. Og det går bra, men jeg er forberedt til fingerspissene. Skriver ned på dialekt og i muntlig form hele talen, og øver masse. Jeg lurer alle sammen, og de sier jeg er sååååå naturlig. BLØFF:) Mannen min må høre på meg, og det går fint til slutt. Skriv ned det du vil si og øv fremfor mannen din/venner før du bestemmer deg.
grå :) Skrevet 11. september 2007 #5 Skrevet 11. september 2007 jeg fikk masse taler og synes det var kjempekoselig. vet hvordan det er å ha sceneskrekk, men hvem vet vel egentlig ( annet enn du selv) at du synes det er skummelt? hva forventer folk egentlig ? (ikke stort). en tale trenger ikke være noen historie. det er nok at du forteller litt om hvordan du kjenner bruden, litt om henne og dere sammen og ellers det som faller naturlig. det trenger ikke være noen fancy greier. bare en liten sak der du forteller noe til henne. trenger ikke vare i timesvis heller. noen få minutter er passe det
RompeRock Skrevet 11. september 2007 Forfatter #6 Skrevet 11. september 2007 2 minutter... er det nok...? ;o) Ser liksom for meg forventningene om at en forlovers tale skal være passe søt, passe frekk, passe rørende og passe morsom... Og det klarer jeg ikke!
grå :) Skrevet 11. september 2007 #7 Skrevet 11. september 2007 hehe veiledende tid er 3 minutter så det er ikke store foredraget du trenger tenke på jeg (vi) fikk både kortkorte og lange taler og alle gjorde like mye inntrykk så senk skuldrene du. dette går kjempefint
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå