Anonym bruker Skrevet 11. september 2007 #1 Skrevet 11. september 2007 ...jeg har brukt så enormt med penger på babyting...vogn, klær og utstyr... Mye er dyrt..mye er unødvendig..men masse er fint og kjekt å ha.. Venter attpåklatt 15 år etter førstemann og vet dette er siste..har rett og slett gått litt bananas...men...jeg har dårlig samvittighet for å bruke så mye på en baby som vokser i rasende fart.... Andre? Sukk...
Anonym bruker Skrevet 11. september 2007 #2 Skrevet 11. september 2007 Jepp, men hos meg er det første da, og jeg skylder på at jeg håper å få flere:) Det er jo sant da, men jeg kunne nok klart å gjøre det billigere.
nikoline, prinsen og prinsessa Skrevet 11. september 2007 #3 Skrevet 11. september 2007 jepp. brukt masse masse penger. kunne gjort det billigere men sånn er det bare, det er min første beby så tenker at jeg kommer til å bruke utstyret igjen. bare fint å investere i noe nytt. det er ikke noe vits å gå med dårlig samvitighet nå. vi må heller bare kose oss masse når bebyen kommer i steden for å være misfornøyd med utstyret. = )
Anonym bruker Skrevet 11. september 2007 #4 Skrevet 11. september 2007 til din trøst...du kan jo bruke alt om igjen til de andre... :-)
Anonym bruker Skrevet 11. september 2007 #5 Skrevet 11. september 2007 men nr to er nesten "gratis".. he he he... Har termin i november og da er det ikke lenge til jul og babyen får enda flere gaver:-) Har alt etter nr 1, det er kjekt. Skal bare kjøpe nye kluter og smekker, låne en vippestol, muligens handle inn litt nytt tøy også er vi i boks. Har familie som er fantastiske til å strikke også.
Kjukka Skrevet 11. september 2007 #6 Skrevet 11. september 2007 Hehe... Mora til sambo, (altså svigermora mi), har gått bananas hun... Hun kjøper og kjøper og kjøper og kjøper! Jeg blir helt matt jeg, men gidder ikke si noe Den beste var da vi ville kjøpe en stellekommode til 1500 kr, men neeeeeeeida, den var ikke fin nok for svigermor, så hun skulle betale vogna (7000 spenn ca.), om vi kjøpte en stellekommode til 3000 kr heller... Ja, skjønn det den som vil! Jeg må bare flire
Snart ferdig! FØDEKLAR Skrevet 11. september 2007 #7 Skrevet 11. september 2007 Er siste mann her også....så vi har bevist kjøpt berre det en treng og brukt. Har spart MASSE penger på det. Fann f.eks. fin vogn og bilstol på finn.no. og sparte mange tusen der. Har jo også litt fra tidlegare + lånt. Har en bror som skal ha førstemann litt etter meg, dei derimot har kjøpt nytt...men der er det nok fleire som skal bruke utstyret:0))
Bdancer Skrevet 11. september 2007 #8 Skrevet 11. september 2007 åh gjett om! Jeg har sikkert kjøpt alt for mye klær - men det er jo så mye fint. Og så er det noe av det beste jeg vet å gå å handle babyting og ordne i stand... ventetiden er såååå lang.
prøvekluten+3små Skrevet 11. september 2007 #9 Skrevet 11. september 2007 går jo fint an å selge utstyret etter du er helt ferdig med det da:o)hihi..hjalp det på samvittigheten eller?
Anonym bruker Skrevet 11. september 2007 #10 Skrevet 11. september 2007 ok.. dette må dere missforstå rett.... vi har fått alt av familien. det er akkuratt som de har en "konkuranse" om og kjøpe mest. vui har fått alt gratis. men det irriterer meg. fordi at jeg føler at jeg ikke får gjort noe selv... er takknemelig for at vi får ting og sann, men jeg får liksom ingen glede av og gå og vente når jeg føler at de "tar fra meg" muligheten til og kjøpe ting selv. jeg har ikke vært med og sett på tingene en gang. det irriterer meg.... og ja det er dyrt.. har sett prisene.. uff...
prøvekluten+3små Skrevet 11. september 2007 #11 Skrevet 11. september 2007 skjønner deg godt jeg anonym..særlig mht fargevalg og vogn- seng- og bilstolvalg..slike avgjørelser hadde nok jeg og helst tatt sjøl ja..er jo dere som ska bruke det..de hadde jo likevel kunnet støtta økonomisk:o) det er jo bare hygelig,men ikke rett at de skal bestemme alt nei
Anonym bruker Skrevet 11. september 2007 #12 Skrevet 11. september 2007 Hørtes veldig bekymringsfritt ut...deilig! .-)
Anonym bruker Skrevet 11. september 2007 #14 Skrevet 11. september 2007 ...det hjalp...men kanskje jeg vil ha det for minnenes skyld...sukk :-) Har jo så mye fint nå...eller...kanskje jeg må få en baby til...eller kanskje ikke.... :-)
Anonym bruker Skrevet 11. september 2007 #15 Skrevet 11. september 2007 ..skjønner at du mister litt gleden ved å skaffe dette selv..men ta imot med takk...det blir raskt mer å skaffe når barnet vokser...eller fortsetter de å gi da også? Heldig, det er dere...selv om jeg forstår hjertesukket ditt.. :-)
Gjest Skrevet 11. september 2007 #16 Skrevet 11. september 2007 det e kjempe dyrt med baby, men tenk så kjekt det blir å få en liten i hus. den trenger jo mye nytt. det er jo du som stryrer om det ska vær billig eller dyre ting en kjøper. sist gang eg var gravid så fikk me alt brukt av slekta,pga vår økonomi ikkj va så god. to studenter i hus. men denne gangen har eg kjøpt alt nytt:)
SallyAnn Skrevet 12. september 2007 #17 Skrevet 12. september 2007 Ja sånn hadde jeg det da jeg fikk førstemann også! Var jo temmelig ung (19) så økonomien var litt skral, sånnsett kom det godt med. Men følte ikke samme gleden som denne gangen når jeg har plukket ut og handlet alt selv. Du får kjøpe eller lage noen småting selv, det hjalp på for meg ihvertfall. Strikka masse små sokker og luer... :-)
barmfager Skrevet 12. september 2007 #18 Skrevet 12. september 2007 Misforstå meg også rett! Men det å bidra enormt til forbruks hysteriet gir meg en dårlig følelse. Det er masse kjempefint brukt å få tak i f.eks på finn.no, også nye modeller. Liker gjenbruk, jeg! Tenker litt på søppelberget vi skaper, og på miljøet. Det gjelder barna våre sin fremtid. De som kan arve, er så heldige at det følger både affeksjon og kjærlighet med tingene. Vi venter vår første, og har fått det meste brukt eller arvet. Når det er sagt er det jo selvfølgelig morsomt å kjøpe noe ekstra fint og nytt hvis man faller for noe!
Anonym bruker Skrevet 13. september 2007 #19 Skrevet 13. september 2007 Her er både mor, svigermor og en kommende tante i full sving Synes på en måte det er greit, ettersom jeg ikke orker å gjøre så mye selv. Fordelen med disse menneskene og shoppinghysteriet er at de er veldig flinke til å spørre hva jeg vil ha og hvordan jeg vil ha det. I forhold til økonomi har jeg fått beskjed om at dette er noe de gjør med glede. Vet at svigers har mer enn godt med penger og gledelig investerer i sitt første barnebarn. Vet at jeg er heldig og er så klart veldig takknemlig for dette og all hjelpen som kommer Men du? Det er faktisk lov å si fra at du setter pris på det, men at du gjerne selv ville vært med. Shoppinga er jo litt av gleden i alle disse forberedelsene med å få en liten baby
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå