Gå til innhold

Hva gjorde DU for 6 år siden på denne dato?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Regner med de fleste kanskje husker det =)

Jeg var da 24 år og tok siste semester av praktisk pedagogikk på UiB. Var utplassert i praksis på videregående, og hadde akkurat kommet hjem kl 14.30. Slengte meg på sofaen (dette var før jeg fikk barn..) og så nyhetene kl 15.

Fulgte da terrorangrepet direkte via nrk resten av ettermiddagen... Var jo helt absurd. Hadde det ikke skjedd hadde vi vel unngått Bush sin krig mot terror i Irak og Afganistan.

Jaja, det var meg. Dere da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bodde også i Bergen da, var 20 år studerte ved UiB og jobbet på mixen ved siden av. Var på jobb denne ettermiddagen i Bergen sentrum og fikk alle de sjokkerte bergensernes reaksjoner inn på kiosken.

Skrevet

Satt på bussen på vei hjem fra skola(vgs) jeg... Var rask hjem fra bussholdeplassen ja!

Skrevet

hadde tidligvakt på jobb, kom hjem akkurat når det andre flyet kræsja inn i WTC

Skrevet

Meg og mannen min var ute og gikk tur med eldstemann i bæremeisen og stakk helt tilfeldig innom ett vennepar. Der ble vi sittende lenge å se på nyheter på tv om det fæle som hadde skjedd.

Det virket helt uvirkelig at det faktisk hadde så store konsekvenser og omhandlet så mange mennesker!

Det var meg for seks år siden.....

Skrevet

Jeg bodde enda hjemme - var 24 år og gikk på juss. Stemte demme dagen og dro så hjem og slo på tv`en....sjokk! Spesielt siden faren til en venninne av meg (fra da jeg bodde i USA mens jeg var utvekslingsstudent på high school) jobbet på World Trade...han omkom desverre:o(((( Mamma og pappa var i Paris på langhelgetur og ante ikke hva som forgikk - de skulle fly hjem den kvelden og jeg skulle hente dem på Flesland. De ringte hjem og sa det var så masse forsinkelser og kanseleringer og de skjønte ikke hvorfor....tror de fikk litt sjokk da jeg fortalte det, ja....må si jeg var nervøs da de omsider kom seg på flyet hjem....

Skrevet

Hadde undervisning på UiB og noen hentet læreren vår. Han hadde familie som jobbet i WTC. Resten av oss såg på CNN på instituttet. Merkelig dag..

Skrevet

Var ferdig på jobben kl 15.30, og hørte nyhetene på vei hjem i bilen. Husker at jeg først trodde det var tull, og løp inn for å se på tv`n om de sa noe om det der, og der var det jo full rulle. Først da gikk det opp for meg at dette var virkelig og hvor forferdelig det var!

Skrevet

Da var jeg på jobb. Jobbet også da i barnehage og en pappa kom hesblesende inn og skulle hente barnet sitt og fortalte oss hva som hadde hendt. Ble totalt satt ut og fikk mest lyst til å løpe rett hjem og sette på nyhetene, men måtte pent vente til bhg stengte. Var uvirkelige timer hvor spekulasjonene var mange.

Skrevet

Satt på blindern og fulgte med på internett:)

Skrevet

stod å venta på bussen fra vgs.og snakka med kjæresten som da var i militæret,

han så d på tv mens vi snakka.tenk at det allerede er 6 år siden....

Skrevet

jeg var 21 år,var på jobb på sfo der jeg jobba (og fortsatt jobber). kom hjem ca 15.30 og da satt min daværende samboer og så på cnn... han hadde tilfeldig satt på feil kanal. skulle se på discovery som hadde nr ved siden av..

da jeg kom hjem så vi akkurat at det andre flyet kjørte inn i tårn nr to live..

var hekta på cnn og bbc i en ukes tid da ja....

Skrevet

Sto i en butikk i London sammen med min Amerikanske venninne. Butikkdamen hørte vi snakket engelsk (amerikansk da) og gråt og gråt mens hun spurte om vi hadde sett nyhetene.

Vi fant en bar der nyhetene sto på, og så fly nummer to krasje inn i tårn 2. Venninnen min var helt i sjokk, vi dro til hotellet og satt resten av dagen og stirret på tv. Jeg ringte mine foreldre som på samme tidspunkt var på ferie i USA bare for å høre at alt var bra med de. Hun måtte bli en uke ekstra i London fordi det var umulig for henne å komme hjem. jeg reiste hjem dagen etter og jobbet rævva av meg på jobb. (sikkerhet på flyplass - 18 timers arbeidsdag hver dag)

Skrevet

Var i Usa, i Florida. Hadde vært i New York en uke før og skulle reise hjem en uke etterpå fra New York. Det gjorde meg så redd å være i Usa når dette skjedde. Var sikker på at vi ikke kom til å få reise hjem til norge når vi skulle. Var livredd for å fly igjen. Har aldri vært glad i å fly så dette gjorde at ting ikke akkurat ble bedre. Var helt forferdelig å komme til New York etter dette. Stod plakater over savnede personer overalt. Utenfor brannstasjoner var det bilde av alle brannmennene som hadde omkommet. Masse lys og blomster. Kom det en brannbill stoppet alle manneskene i gatene og klappet. De gjorde en kjempe innsats for å redde mennesker. Jeg sa at jeg aldri skulle reise tilbake til Usa igjen, men har nå fått det på avstand. Og reiser gjerne tilbake

Skrevet

Hadde akkurat kommet hjem fra jobb på et bakeri jeg jobbet i ved siden av skolen. Da jeg kom inn dørene hjemme satt pappa og såg på CNN, og da fikk vi se live at det andre tårnet ble truffet... helt absurd! Satt spikra foran tv-en resten av dagen.

Skrevet

Mannen var på rep. i militæret husker, jeg. Så var alene med eldstemann som da var 1, 5 år, og akkurat hadde begynt i barnehage. Jeg var på vei til å levere ham hos en venninne i nabooppgangen, for jeg skulle på et møte i barnehagen.

Pappa ringte og fortalte hva som hadde skjedd idet jeg var på vei ut døren. Han visste at min beste venninne med familie bodde midt på Manhatten (vi hadde vært og besøkt dem det året). Jeg trodde nesten ikke det var sant til å begynne med..

Det endte opp med at jeg gikk opp til min venninne i nabooppgangen med sønnen vår, og vi ble sittende lamslåtte å se på nyhetene.., samtidig som jeg ringte, ringte og ringte til min venninne. Jeg visste nemlig at hun skulle ned til området ved WTC den morgenen for å bytte et bilde (hadde snakket med henne kvelden før).

Husker vi endte opp med å bestille mat, og ble sittende å se på nyheter og ringe til venninna mi med to telefoner. Kom gjennom sent sent på kvelden, og da var jeg den første som hadde nådd gjennom hos dem på telefon, så jeg måtte ringe familien deres osv.

Jeg får frysninger bare jeg tenker på den dagen.. Jeg var utrolig redd det hadde skjedd noe med henne, gudsønnen min eller mannen (som jobbet rett ved WTC) noe.

Skrevet

Jeg var hjemme med ungene, 3 den gangen) Snart 2 årsdagen dagen til Mellomsten (den gang minstemann)

Hadde ikke på tv eller radio, men mannen ringte hjem til meg og ba meg sette på TV, noe hadde skjedd! Fikk sjokk. Husker jeg så på tv utover kvelden, på CNN og NRK. Synes det var skrekkelig.

Skrevet

jeg var 22 år gammel og jobbet ræva av meg både på jobb og i nyinnkjøpt hus. bodde hjemme hos mamma og pappa. hadde akuratt kommet hjem fra jobb, da jeg fikk tlf fra kjæresten (nåværende samboer) som snakket i 500'hundre; "skru på tv'en, skru på tv'en NÅ" så la han på..resten av dagen/kvelden satt vi i sjokktilstand over det grufulle som utspilte seg på tv'en. fikk med meg det andre krasjet på direkten før jeg heseblesende ropte på forledrene mine at de måtte komme å se på galskapen.

det var begynnelsen på en krig som kunne ha vært unngått dersom presidenten hadde vært i besittelse av en IQ på over 80....

Skrevet

Jeg hadde akkurat kommet hjem fra skolen. Slo på tven og satt å så på nyhetene utover dagen.

Skrevet

Jeg var ute og gikk laaangt, for å forberede meg til "helvetes-turen min". Så den dagen gikk jeg 2,5 mil, og etterpå sløva jeg på sofaen´og så nyhetene...

Måneden etter skulle jeg nemlig gå fra Kristiansand til Bergen pga et tapt veddemål.

Skrevet

Da var jeg innom foreldrene mine.Pappa hadde på en nyhetskanal på tv,husker ikke hvilken nå.Men iallfall så vi det andre angrepet på direkten.

Jævlige greier

Skrevet

Hadde permisjon. Var på besøk hos onkelen og tanten min. Trodde det var en spøk, eller en fylle-flyver (bittelitte småfly eller noe) da de så noen hadde kræsjet i tårnet. helt til vi så nyheter på tv.

Skrevet

Var på jobb, dro hjem å lufta bikkja hvorpå leieboren kom løpende å fortalte om katastrofen han hadde hørt rykter om. Da bar det rett inn igjen og benke seg forran tv'n. Så vel mest på cnn tror jeg, for det tok TID før "Norge" (tv2 og nrk) våknet og hadde folk på jobb til å dekke hendelsen.

Forøvrig giftet jeg meg for tre år siden.

Skrevet

jeg besøkte søstera mi på en narvesenbutikk hun jobbet i, og tv`n sto på når det plutselig kom ekstra nyhetssendinger...

blei ganske redd når jeg så på det, var sikkerb på at detta var 3 verdenskrig el no..

Skrevet

Jeg var19 år den gangen, var lærling i omsorgsfag. Var på jobb da. Husker at foreldrene mine var hos meg den dagen. Og at jeg var så forelsket i sambo, og at han skulle komme med fly et par dager etter, var redd noe skulle skje med han da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...