Meg og bøllegutta!! Skrevet 11. september 2007 #1 Skrevet 11. september 2007 Gutten min er 7 mnd og har i drøye 1 mnd ikke hatt tid til å bli amma på dagen. Har fått til 2 korte amminger på dagtid, og 2 på natten.Men nå er produksjonen virelig på hell. Inatt ble han irritert ved puppen fordi det sikkert var veldig lite der. Varmet flaske og da slukte han over 100 ml og sovnet... Jeg vil jo gjerne amme, men ikke for enhver pris.... er det mye pumping som skal til for å få opp produksjonen??
VinterSol+2 Skrevet 11. september 2007 #2 Skrevet 11. september 2007 jeg klarte å holde produksjonen i gang med tre-fire pumpinger pr dag, men da pumpet jeg i en time av gangen +. dessuten kan du ikke gjøre det sånn over tid. så lenge du ammer i løpet av natten er det dog håp, for det er da disse øke-refleksene er sterkest eller noe.. men det kan jo hende at han snart er moden for å slutte med pupp? noen barn er bare mindre interessert i en periode, og så er de på igjen, mens andre barn (sånn som jeg) mister helt interessen ved 7-8mnd alder. gi det et par uker, og dersom han ikke er mer interessert da, så er det kanskje like greit å la naturen gå sin gang? -så slipper du iallefall melkespreng og hylskrikende baby under avvenning?
Heli 79-har jente+ gutt Skrevet 11. september 2007 #3 Skrevet 11. september 2007 Jeg måtte bare gi meg med amming så senest som i går:( Etter avtale med helsesøster så ga jeg meg. Har hatt en jente med brystvegring og fikk henne kun til å die et par ganger om dagen. Når hun begynte å sove over natta så minket produksjonen drastisk. Har drevet å pumpa meg, men kunne sitte en halvtime /trekvarter å få hun 20-30 ml. Det ble et slit. Jenta synes ikke det var noe kos i det hele tatt tror jeg på slutten og da ga jeg meg. ikke moro med en baby som vrir seg unna å hyler. Hun er 5 mnd. Du får tenke som så at du har jo klart å amme han veldig lenge og du har vært kjempeflink:) Det er jo det første halvåret der mm er mest viktig og det har du klart.
Meg og bøllegutta!! Skrevet 11. september 2007 Forfatter #4 Skrevet 11. september 2007 Ja jeg har jo ammet han til å bli en 7 mnd klump på 10,3 kg : ) Burde vel egentlig være fornøyd med det! Men det er litt rart.Jeg som egentlig ikke liker å amme syns nå det er trist at det er over!! hehe.....
Heli 79-har jente+ gutt Skrevet 11. september 2007 #5 Skrevet 11. september 2007 Ja jeg også synes det er trist. Snedig, man gleder seg på et vis til maner ferdig med ammingen, men hvis det skjer tidligere enn tenkt da blir man lei seg. Jeg kosa meg med amminga jeg da. Derfor har jeg tviholdt på det + at mm er viktigste for babyen. Men vi har da stått på bra og gitt babyen det vi kunne:)
FuriLaks Skrevet 11. september 2007 #6 Skrevet 11. september 2007 Ja, 7 mnd er bra det da! Jeg trodde at man kunne gå lenge med lite, men NOK melk jeg... Tilbud/etterspørsel? Her er det ihvertfall kun én ordentil amming i døgnet, i 5- 6 tida på morgenen. Resten av dagen er puppen ganske uinteressant. Virker som om jeg har nok når han spiser foreløbig. Man kan vel gå lenge sånn, å amme én gang pr dag uten å miste melka? Jeg trodde jeg hadde en skikkelig klump på 7 mnd, men gutten din slår han, hehe. Rett i underkant av 10 kg her.
manonym Skrevet 11. september 2007 #7 Skrevet 11. september 2007 Hehe, jeg følte det akkurat slik som deg! Var egentlig ikke så glad i hele ammestyret, men veldig trist når jeg måtte slutte. Er vel en uke siden jeg slutta, gutten min er 7 måneder. Da var det slik som du forklarer, ikke interesert utenom et måltid på natta, og et på morningen. Så jeg hadde nesten ikke melk igjen, pluss at han begynte å bite når han ikke ville ha eller det ikke kom noe.. Så jeg gav meg, han får flaske, og jeg synst det er like kos det som amming!!! Savner det ikke så mye heller faktisk=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå