Gå til innhold

Må bare få fortalt dette....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var så heldig at jeg ble tilbudt jobb. Skulle begynne 1.juli. Hadde da prøvd å bli gravid i noen mnd., men begynnte på p-piller når jeg fikk tilbudet om ny jobb. Sa opp min gamle jobb, og tok en del dager på eget initiativ på nye jobben. Så fant jeg ut at jeg var blitt gravid.... Da var det ca 2 uker til jeg skulle begynne i ny jobb, og jeg var ca 10 uker på vei... Var tydelig vis blitt gravid før jeg starta på p-pillene....

Jeg begynte i ny jobb med å fortelle om graviditeten. Det ble IKKE godt mottatt... Jeg er den eneste ansatte, og klinikken jeg jobber i er nyoppstartet. Jeg er sekretær.... Hadde enda ikke skrevet kontrakt, men det var aldri snakk om å ikke gjøre det etter han fikk nyheten. MEN, når jeg skulle skrive kontrakten fikk jeg et oppsigelsesbrev jeg måtte signere på... Så, for at jeg skulle få en kontrakt og bli sikret fødselspenger i permisjonen, måtte jeg signere... Jeg starta på jobb igjen etter forrige svangerskapspermisjon i januar. Så fra 31.des. har jeg altså sagt opp. Dette for at han skal sikre seg et valg når vikariatet i permisjonen min er ferdig. Han vil da velge den som er best egnet, så jeg kan fortsatt ha en jobb når jeg kommer tilbake.

Men det er en stort psykisk og fysisk belastning å være på jobb nå. Er i uke 22 og har hatt bekkenløsning lenge. Tør ikke sykmelde meg for arb.giveren min har enda ikke funnet noen til å erstatte meg, samt at da blir vel sjansen for at jeg får komme tilbake mindre... Sliter veldig om dagene. Har jo en gutt på 1,5 år hjemme som jeg vil ta meg av, men jeg er så sliten når jeg kommer hjem at jeg nermest kolapser. Arb.giveren min er heller ikke spes intr.i å legge ting til rette for meg. Han tester meg til stadighet. Ikke spes.hyggelig er han heller...

Huff dette ble langt og innviklet... Måtte bare få sagt hvor lite empati og forståelse som finnes der ute...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dette høres jo helt grusomt ut uff , hadde jeg vært deg så tror jeg jaggu jeg hadde tatt ut syke melding og blitt hjemme med sønnen min du må ikke slite så mye at du kolapser av det vettu og lanvarig bekkenløsning uten behandling eller at du tar det med ro kan du få problmer med etter fødslen og han sjefen din virker helt tullete han må jo regne med at hans ansatte stifter familie osv sånn er det bare , så vær nå god mot deg selv og familien din ta det mer med ro og blås i han dumme sjefen din , hvos han ikke kan behandle deg bedre så fortjener han jaggu ikke at du sliter deg ut får han heller , lykke til da å fortell da hvordan det går

Skrevet

Helt seriøst...SYKMELD DEG...Ikke ditt problem...Når han er sånn, da har du ikke noe valg...Du skal ta vare på deg selv og barna dine...Hadde han vist mer forståelse og sympati, så ville du nok ikke ha blitt så sliten og lei deg...dette gjør jo at du ikke vil trives i jobben i etter tid heller...Bekkenløsningen kan du jo ikke noe for...

Ta en tur til lege og jordmor og hør litt med dem...Mens du er sykemeldt, ta kontakt med LO eller handel og kontor for å høre om dette er riktig, for det er det ikke...Og fin deg noe annet sted å jobbe etter perm...

Fy f***, jeg blir provosert av sånne mennesker...*arg*....

Synes virkelig synd på deg...Håper du finner ut av dette...

Sender deg en stooor og god trøste klem..

Skrevet

Tusen takk for støtten! Det er sånn jeg tenker jeg og.

Jeg gjør faktisk samme jobben som 2 stk.gjorde tidligere, så jeg går i tillegg med en følelse av å aldrig bli ajour.

Har som mål å holde ut til oktober, men da tror jeg jammen det er nok.

Jeg har heller ikke lyst til gå tilbake til 100% stillig etter permisjon, å da spørs det vel om jeg må finne meg ny jobb uansett...

HI

Skrevet

Men det han har gjordt er vell heller ikke lovlig- graviditet er ikke noen grunn til oppsigelse, det er faktisk ganske vanskelig å si opp noen..... undersøk dine rettigheter!!!!!!!!

Skrevet

Vet jeg har en kanske sikker sak ang.rettighetene mine, men jeg orker ikke å stå på krava for så å beholde jobben, men ha det helt pyton på jobb... Er bare jeg og sjefen, så det kan bli vanskelig!

HI

Skrevet

Men kjære deg, har du ikke pyton på jobben alt da??

Nei, kom deg til legen i morgen tidlig, forklar situasjonen din og krev en sykmelding nå.

Hent deg så inn og undersøk med de forkjellige kontorer og hva rettighetene dine er. Ta dette med til arbeidsgiveren din, med følge da, så får dere denne sasken ut av verden. Så får også arbedislederen din en lekse også...

Har nesten vært i din situasjon så vet litt hvordan det er...

I permisjons tiden din så søker du etter jobb som du kan søke på så du har jobb når du går ut av permisjonen din. Om det så er en 50,60, eller en 80% stilling...Den jobben der hadde ikke jeg kommet tilbake til..

Ikke tenk på han tenk på deg, hvor vondt du har det der. Tro meg det er slitsomt å være på en jobb der man ikke trives eller er i godt lag med arbeidsgiver...Man blir helt psykisk sliten av det og det går jo utover kroppen din og babyen du har i magen...

Hehe...ser dette virker veldig på kommando, gjør ditt, gjør datt, men vil faktisk ditt beste..

Håper du finner ut av dette, men skader ikke å ringe til lege og høre hva du skal gjøre for noe...

Masse gode trøsteklemmer...

Skrevet

Takk for klemmene! Er litt godt å "bli fortalt" hva en skal gjøre av og til og! Blir mye tenking frem og tilbake nå....

Skrevet

OJ! Dette kan umulig være lovlig! Her må du stå på barrikadene og få meldt fyren til de rette instanser. NAV, evt likestillingsombudet kan hjelpe deg videre. Og sykemeld deg i denne perioden slik at du slipper å trakke rundt sjefen din hvis det stormer litt. Kan godt forstå at du synes dette er vanskelig, og en ønsker gjerne at en aldri skulle ha havnet i en sånn situasjon. Men denne historien er et godt eksempel på hvor kort en har kommet på enkelte områder i dette landet. Du er dessverre ikke den eneste som erfarer slikt!

Men mtp at du bærer en liten sønn eller datter, som selv skal få barn en gang og gjerne måtte oppleve det samme, så er det viktig at vi gravide markerer oss når vi blir begått urett!!!!!! Vi må forhindre at neste genereasjon opplever det samme! Ønsker deg lykke, lykke til!

Og du: LIkestillingsombudet eller NAV kjører saken og gjennomfører den aktive delen for deg, og bruker gjerne sin egen advokat. Dvs at i handling er det nødvendigvis ikke så mye du selv trenger å gjøre. Dette handler om prinsippet, IKKE at du nødvendigvis skal tilbake i jobb der. Du kan jo bare søke deg videre et annet sted når permisjonen er ferdig. Men FANDEN om din sjef skal få sitter der og velge hvem han synes er best. Det valget tok han når du ble ansatt, og da er jobben din.Dvs alle valg som skal taes er det du som skal ta: Ønsker du å jobbe der etter permisjonen eller ikke. DITT VALG; DINE RETTIGHETER!!! Stå på, jeg heier på deg!!!!

Skrevet

Var det sånn at du fikk kontrakt på jobben alikevel??

Da har de i tilfelle ikke lov å si deg opp før du er ferdig med permisjonstiden din.

Så da kan du sykemelde deg med god samvittighet, og slappe av og konsentrere deg om resten av svangeskapet, får da får du jo både sykepengernå og fødselspenger når du går ut i permisjon.

Jeg begynte selv i ny jobb i august, jeg sa ifra at jeg var gravid etter å ha skrevet kontrakt, alt gikk kjempebra, jeg fikk desverre ikke jobbet mere enn litt over 2 uker så ble jeg sykemeldt, men har en super sjef og arbeidsplass, så jeg er stadig på besøk og de ringer meg og holder kontakt.

Lykke til, men tenk på deg selv føre jobben..

Skrevet

Fikk konrakt og måtte signere oppsigelsen på samme dag...

Er det ikke sånn at man må ha vært ansatt i 3 mnd for å få sykepenger??

Skrevet

Hei

Dette virker helt klart ulovlig for meg. Ta en telefon til Arbeidstilsynet og forklar dem hva som har skjedd. Det er bare å ta en telefon, og de svarer deg med en gang.

De kan hjelpe deg med å svar på alle de spørsmål du har, og om dette i utgangspunktet er lovlig. Regner med de vil anbefale deg å legge inn en formell klage.

Synes ikke du skal fortsette å jobbe for en så kjip arbeidsgiver! Sørg heller for at du får alt du har krav på, og at han blir tatt for det han har gjort. Så kan du finne deg en ny jobb til du er ferdig med permisjon.

Lykke til!

Skrevet

Du har rett på sykepenger etter 4 uker i ny jobb(egenmelding etter 8 uker).

Det var en som skrev at de ikke kunne si deg opp, til henne. HI skrev selv oppsigelsen det er ikke de som sier henne opp. Men hele situasjonen er helt feil.

Jeg hadde nok sykemeldt meg i din situasjon.

Lykke til.

Skrevet

Dette er jo fullstendig galskap. Sykemeld deg. Slapp av og plei deg selv, det er du og babyen din som er viktigst nå. Når du så får ting litt på avstand blir det kanskje litt lettere å ta tak i det igjen etterpå. Da kan du tenke på å oppsøke fagforening/nav el. som de skriver her ovenfor. Lykke til! Det ordner seg nok.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...