Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 11. september 2007 #1 Skrevet 11. september 2007 Etter mange diskusjoner privat, og her inne så fant jeg ut at det var lettest å ringe trygg trafikk.. Det er som de fleste vet tryggest å sikre barnet i midten bak, bakovervendt. Men så kommer da argumentet mot midtposisjonen, hva da når man får barn nr.2...?!? Trygg trafikk sa da at de ikke har noe fakta om dette, men at det logiske er å velge det yngste barnet til å sitte i midten nettopp fordi det er det barnet som har minst motstandskraft selv. Så da velger man ikke hvem av barna som skal være best sikret, men man sikrer begge like godt. Et annet argument de hadde på trygg trafikk for å velge det minste barnet til å sitte i midten er at babystolene er løsere festet enn et sete i neste vektklasse, og at det også gjorde sitt til at det ble naturlig å ha det yngste barnet i midten.
Verdens peneste gutter er mine Skrevet 11. september 2007 #2 Skrevet 11. september 2007 Men enn bør vel ta i bettrakning at bilen har sikkelig belte i midten da, ikke alle biler som har det.
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 11. september 2007 Forfatter #3 Skrevet 11. september 2007 Det må det jo være ja. Ja, det er vel ikke alle biler som har det ennå.Vi har byttet bil i hytt og pine og hatt skikkelig belte i midten på alle så jeg er nok bortskjemt.
alfabet Skrevet 11. september 2007 #4 Skrevet 11. september 2007 min erfaring er at bakovervendtsete står stødigst med magebelte i midten. (setet vi har hatt kan festes med to-punkts eller tre-punkts) Har hatt 2 biler med hver sin type sele i midten bak, og setet var ikke til å rykke med magebeltet, mens trepunkts er vanskeligere å få så stramt en vil. Ellers helt enig med titten, at en ikke kan si en sikrer den ene bedre enn andre. Da ville det jo si at vi kunne bare ha et barn, eller ha en bil for hvert barn (det blir ikke så enkelt, hvis man "bare" er to foreldre og har en hel skokk med unger)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå