simsalabima Skrevet 11. september 2007 #1 Skrevet 11. september 2007 Hei alle mann! Var en link her i går ang om fårikål kan starte fødselen.. Det er herved bekreftet! Spiste fårikål i går, ble ganske dårlig i magen av det, gikk å la meg og fikk sove for ca 2 timer siden. Våknet nå plutselig av en voldsom smerte i underlivet. Tenkte at det sikkert er normalt for jeg måtte veldig tisse.. Gikk på do og tisset og gikk å la meg igjen, smerten var borte. Men SÅ merket jeg at madrassen ble litt bløt. Jeg sprang på do igjen og det rant noe ut. Tenkte at det kan jo være vannet:) Fikk samlet litt i ett urinprøveglass. og det kom mer på gulvet... Skal til jordmor på kontroll nå kl halv ni. Hjelp er så nervøs:) jeg sitter bare her å skjelver. Nå har jeg pakket baggen ferdig. Men har ikke ringt føden, må summe meg litt først. Samboeren min kommer ikke hjem før i morgen fra Offshore.. 1 dag for tidlig.. Har 1000 tanker som flyver gjennom hodet mitt. Tenk hvis jeg blir mamma i dag.. Tenk hvis jeg må føde alene? Er også veldig glad men drit nervøs. Har ingen rier. Så forhåpentligvis så skjer det ikke noe mer før onsdag, for da rekker samboeren min det og..
simsalabima Skrevet 11. september 2007 Forfatter #2 Skrevet 11. september 2007 Nå bare strømmer det på.. litt blod i det og. Far skal kjøre meg til føden. Ingen rier foreløpig, men veldig murring i mage og rygg.
Gjest Skrevet 11. september 2007 #3 Skrevet 11. september 2007 Da begynner det, vettu! Masse lykke til!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Anonym bruker Skrevet 11. september 2007 #4 Skrevet 11. september 2007 ÅÅÅÅÅ håper samboeren din rekker det, selv om oddsene ser dårlige ut. Jeg skalv også når vannet gikk. Denne uka spiste jeg forikål (uke 40) men det hjalp ikke
msas Skrevet 11. september 2007 #5 Skrevet 11. september 2007 Å, så skumeltspennendeogherlig på samme tid!!! Lykke til, håpe mannen får hiv seg på et tidligere fly ))
Tonje, M&A Skrevet 11. september 2007 #6 Skrevet 11. september 2007 Så spennende! Masse lykke til, og krysser armer og bein for at mannen din rekker å komme hjem. Tvi, tvi:)
nikoline, prinsen og prinsessa Skrevet 11. september 2007 #8 Skrevet 11. september 2007 oh hvor langt er du på vei da?? jeg har også en mann som jobber offshore, så håper han er hernår ting skjer.. MASSE LYKKE TIL
simsalabima Skrevet 14. september 2007 Forfatter #9 Skrevet 14. september 2007 Hei alle mann! Takk for alle lykke ønskninger:) Nå sitter jeg her med den lille jenta mi:) hun er verdens skjønneste. Kom til verden tirsdag 11.sept kl 16.00 og skal hete Thelma. Mannen min rakk desv ikke fødselen.. men kom dagen etter. Så nå skal vi kose oss sammen i 4 hele uker bare oss:). Mor var med meg gjennom hele fødselen. Jeg lyver hvis jeg ikke sier at det var det værste smertene jeg noensinne har kjent, men i det øyeblikket jeg fikk henne på magen min var det glemt. Riene startet på vei inn til føden. Kom fram der ca 06.30. Hadde syv cm åpning allerede kl 9.00, men så stoppet det opp.. Riene var grusomt vonde og lange og hyppige, men ble ikke større åpning eller framgang i det før etter ca 4 timer. Så jeg måtte ha epidural. Den virket bare på høyre side, men hjalp i ca1 time, så forsvant virkningen.. Jeg fikk litt over kl 3 lov å begynne å presse selv om det ikke var 100% åpning så revnet litt. 45 min senere var gullet vårt ute. Jeg snakket med mannen min på telefonen jevnlig gjennom hele fødselen:) Han stakkar var livredd. Mor fikk sin livs opplevelse og fikk klippe navlestrengen. Jeg hadde ikke klart det uten henne. Jeg er så stolt av thelma, og vi får ikke sett på henne nok. Hun kom 21 dager før tiden, var 3418g 47cm lang 35cm rundt hodet. Masse svart hår og verdens nydeligste:) Lykke til til dere alle her inne, takk for alle gode råd og for å få tiden min til å gå. Masse fødestøv til alle som venter:)
Bietta Skrevet 14. september 2007 #10 Skrevet 14. september 2007 Gratulerer så mye med lille Thelma, og rasker med meg ALT fødestøvet da jeg nå er 9 dager over termin!!!!
Vektbaby, prinsesse 07 + spire Skrevet 14. september 2007 #11 Skrevet 14. september 2007 Gratulerer med jenta! :-)
eh81 Skrevet 14. september 2007 #12 Skrevet 14. september 2007 gratulerer så veldig masse;) ble helt rørt, jeg nå har bare 4 dager igjen, og jeg holder på å glede meg ihjel til bebisen min kommer også. blir så sinnsykt glad på alle sine vegne som får bebisen sin:) du får kose deg masse med familien din:)
L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 14. september 2007 #13 Skrevet 14. september 2007 gratulerer sååå masse:))
1mor Skrevet 14. september 2007 #14 Skrevet 14. september 2007 gratulerer med veslejenta:) selv har eg enda 9 uker (pluss/minus 2 uker) igjen til vesla vår skal komme til verden:) begynner å bli litt utålmodig no da så mange har fått babyene sine:) bare ho holder seg i magen i 6 uker til så skal ho få lov til å komme når ho vil etter det:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå