Anonym bruker Skrevet 11. september 2007 #1 Skrevet 11. september 2007 Hva mener dere om det? Jeg måtte skrive under på papirer som alle andre foreldre hadde gjort. Men helt ærlig liker jeg dt ikke. Liker ikke at mitt barn skal bli filmet i barnehagen. Jeg ser pådet som ganske privat i grunn. Hva synes dere er det bare meg.? Må bare si det at det er for å vise foreldrene. Men jeg har ikke noe god følelse i forhold til det.
3 blå Skrevet 11. september 2007 #2 Skrevet 11. september 2007 Men kjære deg, det er ingen som MÅ skrive under de papirene. Du skriver under for å gi tillatelse til barnehagepersonalet om å filme og fotografere barnet ditt, men hvis du ikke ønsker det, skriver du heller ikke under. Hvorfor skal vi alltid følge strømmen? Noen ganger er vi nødt for å ta egne valg. Personlig har jeg ingen problemer med at sønnen min blir filmet eller fotografert. Jeg jobber selv i barnehage, så jeg vet at vi har gode rutiner ved slike ting. Misbruker aldri bildene.
så var vi 4 Skrevet 11. september 2007 #3 Skrevet 11. september 2007 det å dokumentere hverdagen til ungene er kjempe viktig for barnehagen og personalet, og at de filmer og tar bilder er jo også for ungenes del. Mange setter det inn i album som ungene får med seg når de slutter, kan ikke se for meg hvordan det hadde vært å ha det eneste barnet som ikke får det når jeg selv har sett hvor glade ungene er i disse bildene av seg selv. Men om du absolutt ikke liker det kan du jo si at du ikke ønsker at ditt barn skal bli filmet, kanskje kun fotografert.
Matja Skrevet 11. september 2007 #4 Skrevet 11. september 2007 Jeg jobber også i barnehage, og det er bare å la vær å skrive under på papirene. Ikke mange som gjør det, men noen. Bildene bruker vi på vår passordbeskyttede hjemmeside, henger opp på veggen og limer inn i permen til barnet. Kjekt å sitte hjemme sammen med barnet og se på hva h*n har gjort på i løpet av dagen, og ikke minst ha en fin perm når man blir større. Vi filmer veldig lite, men lager av og til filmer til foreldremøtene sånn at foreldre kan se sitt barn i lek og sånn + at vi viser nye foreldre hva vi gjør på. Det er bare å ikke skrive under, så godtar barnehagen det. Det er jo derfor de har et skriv. Syns det er veldig bra av dem, jeg, for da viser det at foreldre har medbestemmelse!
Anonym bruker Skrevet 11. september 2007 #5 Skrevet 11. september 2007 Du kan jo bare krysse av på nei til filming om du ikke liker at barnet ditt blir filmet eller tatt bilde av. Ingen som tvinge deg til å si ja til det.
camilla^ Skrevet 11. september 2007 #6 Skrevet 11. september 2007 Jeg krysset at det var greit at de filmet og tok bilder. Filming var mest pga de var med i ett forskningsprosjekt. Der de filmet om det var noe de reagerte på ved ungene, slik at de kunne sette seg ned med foreldrene og vise hva de reagerte på. Aldri hørt at det ble filmet i barnehagen, så for meg er det ikke noe problem. Bildene fikk vi med oss når de sluttet der i sommer. Hyggelig å kunen sette seg ned med ungen og se på bildene. De er ikek fremkalt, men en cd full av bilder. Noen bilder er brintet ut, og de har vi også. Så når jeg får ordnet her kommer de på veggen. Mange kjempe fine bilder der. Vi hadde ingen hjemme side de kom på, det var kun til bruk i barnehagen.
Anonym bruker Skrevet 11. september 2007 #7 Skrevet 11. september 2007 Jeg har også krysset ja, og fått masse fine bilder på epost
Gjest Skrevet 11. september 2007 #8 Skrevet 11. september 2007 Eg sa ja til det. Har aldri sett dei filmer i barnehagen, men er flittige med å ta bilder. På småbarn lager dei perm til barnet for heile den tida dei har vært der. Masse fine bilder av alle på avdelingen, og ungene elsker permene sine. Ellers er avdelingene nærmest tapetsert med bilder av barna. også bilder på fellesen og i kalenderen vi fekk. Ungene er ville når det kommer nye bilder på veggene, og eg kan glatt plusse på ein halv time på henting den dagen.
tonebf Skrevet 11. september 2007 #9 Skrevet 11. september 2007 syns det er helt greit jeg... her har de passordbeskyttet hjemmeside som de legger det ut på, og de henger opp i bhg og legger i permer! til sommern får vi en cd med bilder og filmer =)
hva nå? Skrevet 11. september 2007 #10 Skrevet 11. september 2007 i barnehagen til lillegutt har de en stor flatskjerm på hver avdeling der bildene kommer opp, synes det er så koselig å se på bildene sammen med sønnen min før vi går hjem og at han peker og forteller.. kjempe stas.. de bruker det til dokumentasjon for ting de lærer og gjør så slipper de å skrive så mye, en bilde serie forteller mye men det er ingen tvang, fortell at du ikke ønsker det og de respekterer det, de er kanskje vant til at folk svarer ja og det gikk litt fort i din situasjon!!
Anonym bruker Skrevet 11. september 2007 #11 Skrevet 11. september 2007 Jeg jobber i barnehage. Du trenger jo ikke skrive under på papiret. Men tror det kan bli litt sårt for ditt barn å aldri se sitt bilde oppe på veggen når alle de andre er der. Det blir jo også slik at ditt barn aldri kan bli med på bilde. Hvis de da f.eks tar et felles bilde (et bilde hvor mange barn er med f.eks når de holder på med en aktivitet, et måltid e.l) må barnet enten klippes bort fra bildet ellers må det jo få beskjed om at det ikke kan være med på bildet. Når det gjelder filming så kan du jo gi beskjed om at du ikke ønsker dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå