Gjest Skrevet 10. september 2007 #1 Skrevet 10. september 2007 Eksen min vil ikke ha kontakt med datteren vår. Hans kone syns det er helt greit. Hun er selv mor - hvordor bekymrer det henne ikke at han kan drite i en av ungene sine? Er hun ikke det minste bekymret for at han vil drite i deres barn også, dersom frholdet skulle ryke? En annen jente jeg kjenner venter barn med mannen sin - som har 5 barn fra før som han gir faen i. Begge disse jentene kjøper mannens argument om at "eksen min er så kjip, derfor orker jeg ikke ha kontakt med ungene." Hva får ellers oppegående jenter til å satse på sånne menn? For ikke å snakke om ønske seg unger med de?
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 10. september 2007 #3 Skrevet 10. september 2007 Man kan lure. Det kjipe er at man ikke får svar. Sitter i situasjonen selv, der jeg har gjort mitt ytterste for å få far-sønn forhold til å fungere, men han vil ikke. Vet ikke om jeg skal gi opp eller hva jeg ska gjøre. Får bare håpe sønnen min forstår det så jeg ikke blir sett på som den store, stygge ulven senere. For gjort alt.. Det både tror og mener jeg at jeg har gjort.. Synd for barna iallefall. Det er de som blir skadelidende.
Gjest Skrevet 10. september 2007 #4 Skrevet 10. september 2007 Våler; det må være hjerteskjærende å være vitne til, spesielt siden du er mor selv? Jeg hadde ikke klart å ta i en mann som ikke gjorde alt han kunne for å få være sammen med ungene sine.
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 10. september 2007 #5 Skrevet 10. september 2007 Det er så vondt.. (får faktisk tårer i øynene av det nå, bare av å tenke på det..) Gutten min (vår) er jo noe av det herligste vi har skapt sammen og selv om vi ikke er sammen, må det gå an å være sammen om det vi har laga.. Jeg skjønner at han syns det er vanskelig, men allikevel kan han ikke oppføre seg på den måten han gjør og samtidig fortelle meg gang på gang at han skal komme oppover, han skal ditt og han skal datt.. Jeg har jo tilogme sagt til han at de mnd han kommer oppover betaler jeg reisen for han. Men han kommer ikke. Nåe r sønnen vår 20mnd. Jeg var der i sommer, og det eneste hanbrydde seg om var tlf. Om Daniel gråt, gikk tlf først og jeg løp jo til han som en mor gjør. Hvis han ville opp til faren for å få kontakt, måtte han bare skrive ferdig en mld først, og da gikk Daniel automatisk til meg. Barnefaren har vært her hos meg to ganger. Da han var 5dg gammel og da han var 13mnd gammel. Første gangen var det tlf, andre gangen var det PSP (sånn spillkonsoll greie eller hva det nå er..) Jeg har vært hos hans familie 4ganger og hver gang var det samme, tlf eller PSP´en. Og det er så vondt å se at den gutten blir skyvd unna. Iallefall når han SIER at han vil ha kontakt og IKKE gjør noe me det. For å være helt rett ut ærlig.. Jeg vet ikke hva som er best. Ikke besøke de mer (for da blir han ikke skuffet, den lille gutten min) Eller besøke de masse og prøve å få til noe bedre (men da blir han tilsidesatt av sin egen far) Aner ikke.. Kan si det helt ærlig åsså.. Hater han for det han gjør. For han må begynne å innse hva han gjør før det er for sent. Det er skikkelig vondt og vanskelig for meg.
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 10. september 2007 #6 Skrevet 10. september 2007 Oisann.. Ble litt langt men..
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 10. september 2007 #7 Skrevet 10. september 2007 Kjærlighet gjør blind!:-/
Gjest Skrevet 10. september 2007 #9 Skrevet 10. september 2007 Han høres mye ut som min egen eks, ja....arg. Hva feiler det sånne fedre?
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 10. september 2007 #12 Skrevet 10. september 2007 Når jeg hører om/leser om menn som ikke tar ansvar (eller kvinner for det fins jo de å..) så sier man som oftest "h*n høres ut som min eks". Merkelig at det faktisk finnes så mange likhetstrekk i det å ikke bry seg om barna sine. Og jeg kan ikke forstå det...
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 10. september 2007 #13 Skrevet 10. september 2007 Spørsmål: Hva får ellers oppegående jenter til å satse på sånne menn? For ikke å snakke om ønske seg unger med de? Svar: Kjærlighet gjør blind Altså ser de ikke hvor teite mennene er.
Gjest Skrevet 10. september 2007 #14 Skrevet 10. september 2007 Jeg hadde satt himmel og jord i bevegelse for at jeg skulle hatt et bra forhold til ungene mine dersom det skulle ryke mellom husets herre og meg.
Gjest Skrevet 10. september 2007 #15 Skrevet 10. september 2007 Det er ikke kjærlighet for meg, det er fravær av empati for barn som vokser opp med uinteresserte fedre. Kjærlighet er IKKE det samme som begjær.
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 10. september 2007 #16 Skrevet 10. september 2007 Men da har jo du svart deg selv på det du lurte på.
Gjest Skrevet 10. september 2007 #17 Skrevet 10. september 2007 Håper du selv aldri kommer i den situasjonen jeg er i med barnefar.
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 10. september 2007 #18 Skrevet 10. september 2007 Hva har det med denne tråden å gjøre? Jeg svarer på spørsmålet ditt, og du svarer med "seriøst". Jeg tenkte meg at kvinnene er såpass forelska at de godtar at alt mannen sier, og ser ikke at de kanskje ikke er de beste omsorgspersonene. Synd for dem og deres framtidige barn å få en far som nok er i risikosonen for å drite i barna ved et evt. samlivsbrudd, når de faktisk skulle ha sett faresignalene,- derfor syntes jeg at uttalelsen kjærlighet gjør blind passa.
Gjest Skrevet 10. september 2007 #19 Skrevet 10. september 2007 du får se hva jeg skreiv sist i den barnebidrag-tråden din, så skjønner du hva det har med det å gjøre.
snowstorm73 Skrevet 10. september 2007 #20 Skrevet 10. september 2007 jeg tror disse damer stoler på at de ikke kommer til å oppleve samme skjebne. dessverre er det ikke slik. hvis ekteskap nr 1 går i stykker er sannsynligheten enda høyere neste gang. så hvis han bryter kontakten med barna fra det ene forholdet, er han i stand til å gjøre det igjen.
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 10. september 2007 #21 Skrevet 10. september 2007 Der var det lest...hadde ikke fått med meg at det var noe nytt der siden det kom sånn ut i den venstre sida. Du trenger da ikke la det gå utover meg i denne tråden fordi faren til ditt barn er en drittsekk, og du mener jeg ikke kan uttale om bidrag. Jeg passer jo veldig bra inni denne tråden her da jeg har en far som bryr seg om sine andre barn, men ikke meg.
Gjest Skrevet 10. september 2007 #22 Skrevet 10. september 2007 Leit å høre om faren din. Jeg har ingen forståelse for ditt synspunkt om at fedre ikke skal betale bidrag. "Kjærlighet gjør blind"-svaret ditt fikk meg til å steile. "La det gå utover deg"?
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 11. september 2007 #23 Skrevet 11. september 2007 Virka som du ikke tok svara mine her helt på alvor bare pga den andre tråden...hvordan i all verden skulle jeg vite at du henviste til den andre uten at du sa noe om dette? De to historiene du kom med fikk meg til å steile
Gjest Skrevet 11. september 2007 #24 Skrevet 11. september 2007 Hvilke to historier snakker vi om nå? *trøtt* )
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 11. september 2007 #25 Skrevet 11. september 2007 Ikke noe værre enn de to eksemplene i hovedinnlegget ditt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå