Gjest Skrevet 10. september 2007 #1 Skrevet 10. september 2007 Er gravid i uke 23 og har i dag ikke kjent tegn til liv fra en ellers livlig baby.Har vært lite bevegelse de siste dagene,men i dag har det ikke vært noe bevegelse.Er dette vanligt?
petite fleur Skrevet 10. september 2007 #2 Skrevet 10. september 2007 Ja, det er visst helt vanlig i følge jordmor, hun sa det kunne være at babyen hadde vikla seg litt inn i navlestrengen eller lå med beina inn mot ryggraden til moren. Jeg hadde det sånn som deg i en uke før han begynte å sparke igjen.
line_n & sara Skrevet 11. september 2007 #3 Skrevet 11. september 2007 ikke vær bekymret!! opplevde å kjenne mye mindre liv enn normalt i uke 26, hadde i tillegg lavt sf mål på kontrollene i forveien, så jeg ble kjempebekymra! ringte føden en søndagsmorgen, og fikk komme inn til sjekk, og legen forklarte at det var "vanlig" med mindre liv i perioder, siden babyen skifter stilling/sparker innover osv! det var iallefall grunnen til min tilsynelatende slappe baby! og man skal ifølge jm ikke kjenne liv daglig før etter uke 24, men er du stressa og bekymra, anbefaler jeg deg at du ringer føden eller jordmora di, så får du roet nervene litt! som sagt, det er nok ikke noe galt, men det er heller ikke noe særlig å gå rundt å være redd!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå