Gå til innhold

Hva gjør at dere venter med å bli gravide?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei, jeg bare lurte på hva som gjør at dere ikek blir gravide med engang, men venter. For min del er det studiene:( Åh... vil så så gjerne bli gravid nå, men det blir vanskelig å studere med en liten baby. Så må nok vente til 2010.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heihei=)

Jeg venter også først og fremst med tanke på studiene mine. Vi skal enten bli gravide i april/mai eller august/september 2008=) Gleder oss utrolig mye=)

Skrevet

Vi venter fordi vi har lyst på en januar-baby. Så vi starter prøvinga i april/mai.

Har to barn fra før som vi koser oss masse med i ventetiden, og planlegger å gjøre masse sammen med dem som ikke blir like lett med en liten baby.

Lykke til med studiene og prøving når den tid kommer!

Skrevet

vi også venter fordi vi vi vil ha en januarbaby, eller mer 2009 baby, egentlig... og siden januar er først og jeg er et utolmodig vesen blir det januar! Er vel mest sambo som holder igjen der, jeg kunne blitt gravid på flekken! hehe ;)

Skrevet

Vi venter på grunn av min jobbsituasjon (ønsker å være litt mer etablert og ha litt mer jobberfaring). Jeg er selvstendig næringsdrivende, og reglene er litt kjipe for oss. Dessuten ønsker vi å finne oss et større hus, for vi har bare to soverom og det ene har stebarnet mitt, og i tillegg må jeg ha hjemmekontor pga jobben. Ønsker også et større bad så vi får plass til stellebord :)

Skrevet

jeg venter dels på sambo og dels på utdannelsen min:)sambo vil jeg skal rekke å bli ferdig.

Skrevet

Delvis jobbsituasjon - vi begynner begge i ny jobb i løpet av høsten, og skal flytte. Vi bør nok få ting til å roe seg litt først før vi prøver.

Delvis snakker han om at han har lyst til å reise jorda rundt først - det har jeg allerede gjort, så det er jeg liksom litt "ferdig" med, men jeg blir såklart med hvis han har sterke ønsker om det. Men jeg er litt usikker på *hvor* sterkt det ønsket egentlig er fra hans side, så vi får se.

Delvis helsemessige årsaker - vi planlegger kattebebiser snart også, og jeg er toxoplasmose negativ (en liten strek i regningen).

Skrevet

Diverse årsaker...

1. Har kun fullført GK og VK1 på videregående - og venter på lærlingeplass.

2. PRØVE å komme ned i vekt - LITT vel overvektig

3. Eget sted å bo - ikke så smart å få barn når man bor hjemme ennå - i et hus som såvidt har plass til 3

4. Være sikker på at jeg og samboeren er klare - følte meg superklar forrige uke - men følelsen har blitt litt borte

Skrevet

Studiene ! :) Så skal bli gravid vell sann ca i september/oktober/november neste år ! :) Vist alt går etter planen :)

Skrevet

vi venter pga. bryllup august 08.. også var jeg ferdig utdannet nå i vår og har lyst til å få litt jobberfaring. Etter fem års studier er det veldig herlig å endelig få tjene litt penger, og kunne bruke utdannelsen! :)

Skrevet

* Hovedsakelig mannen.

* I tillegg ønsker jeg meg litt mer arbeidserfaring først.

Skrevet

Jeg venter pga studiene, og samboeren. Har mye praksis i studiet så hadde blitt vanskelig med en liten baby, kan nesten ikke ha fravær dersom man skal stå så da fant jeg ut det var best å vente litt :)

• 2 uker senere...
Skrevet

Vi venter delvis pga studiene mine (og da også delvis pga ikke stabil og god økonomi ), og delvis fordi vi vil være sikre på at det er dette vi vil. Når vet en at en er klar til å forsake den litt egoistiske tilværelsen uten barn og slike forpliktelser..? :)

• 4 uker senere...
Skrevet

Vi venter dels fordi far ikke er helt klar og dels fordi vi holder på å pusse opp.. Er 25/26 så vi føler litt på at det må skje ting her innen et år eller to :o)

Begge har faste jobber, og vi er godt etablert med utdanning, biler og utstyr.. men blir man HELT klar noengang egentlig??

Skrevet

Her er det mest sambo som holder igjen. Også må det klaffe litt med reisingen til jobben hans. Er litt kjedelig om jeg har termin akkurat når de er ute. Da sønnen vår ble fødd skulle han komme hjem en stund før termin, men lillemann hadde det travelt så han ble født før far rakk å komme hjem. Og det vil vi prøve å unngå en gang til :)

Skrevet

Vet du, noen av oss har bare ikke vært klare for å få barn ennå... :) Verken jeg eller sambo har hatt hastverk, og vi har kost oss med hverandre, prioritert reising og andre ting. Nå er vi begge over 30, og først nå begynner vi å føle at tiden er inne. Vi venter likevel litt foreløpig, hovedsaklig fordi jeg har jobbet som vikar i flere år og ønsker fast jobb før det skjer. Jeg håper jeg får fortsette der jeg jobber nå, og om fast jobb går i orden begynner vi forhåpentligvis prøvingen etter det...

Skrevet

Vi venter bare på å bli gift vi. Vi vil gjerne prøve å gjøre ting i den "rette" rekkefølgen..

Så til sommeren blir det bryllup på oss å vi blir nok prøvere like etterpå:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...