Gå til innhold

For "seint" å begynne å trene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om det er for seint å begynne å trene nå når jeg er over 14 uker på vei... Blir det bare en belastning for kroppen eller vil jeg kunne ha positiv effekt av trening? Jeg tenker ikke akkurat å begynne å hardtrene, men ønsker å holde meg litt i form.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er selv nå 21 uker på vei, og begynte akkurat så smått og trene, anbefales!!! Kjenner stor forskjell på kort tid...du vil ikke angre!

Gravidyoga og gravidsvømming kan jo være en god trening for deg kanskje?! Ikke tren for hardt!!

Skrevet

Legen sa til meg at når man er gravid så er det ikke akkurat tiden for å begynne å hardtrene. Men begynn rolig, gå noen turer, eller følg litt av øvelsene på trimguiden på BIM, for eksempel. Du har godt av å bevege deg, men ikke ta deg helt ut når du er gravid -bruker visst mye lenger tid på å ta seg inn igjen da har jeg lest. Som sagt: begynn rolig! :o) Så kan du heller spørre lege/jm om tips til trening etterhvert.

Skrevet

du skal ikke ha trening med masse hopp og slag mot magen, men ellers er forsiktig trening bare godt for oss :)

Det står noen tips her på BIM-siden også - under trimguiden

Hilsen

hun som ikke har kommet i gang med trening

Skrevet

Det er bare positivt å holde seg i aktivitet - men du skal ikke begynne med noe hardtrening som er mye mer enn det du vanligvis gjør. Kroppen pleier å si i fra om belastningen er for stor:)

Skrevet

Jeg er i min 25 uke, og skal begynne på trening for gravide på mandag. Det er et kurs som varer 6 uker fremover. Hun på treningsstudioet sa jeg var hjertelig velkommen :)

Skrevet

Jeg skal begynne på svømmetrim i dag også går jeg turer flere ganger i uken. Litt romantisk egentlig å gå kveldstur i høstmørke med kjæresten, eller trampe avgårde med metallica på full guffe om hormonene freser for hardt. :)

Skrevet

Aldri for seint, da. Men man bør selvsagt avpasse treninga til at man er gravid, få noen råd av legen din, sånn at du kan avpasse aktiviteten.

Skrevet

De siste tre mnd før fødsel ble jeg nødt til å gå opp en 3 km lang bratt bakke fler ganger i uken. Merket godt at formen tok seg opp mye på disse turene. Så det er aldri for sent. Men seg "gåtrening" er nok det best når magen blir stor og i veien.

Skrevet

bare tren du :-) men vær forsiktig m sit ups og mageøvelser generelt

Skrevet

Jeg har trent hele svangerskapet, er nå i uke 21. Merker at energien er tilbake nå som jeg er over de første 3 mnd, så her er jeg tilnærmet i normal treningssmodus. Noen dager merker jeg at den vokser, så da trener jeg ikke like hardt. Unngår mageøvelsene, trener kun de skrå. Oppfordrer deg til å starte med lett trening! Det er godt for deg og barnet ditt.

Skrevet

Det er ikke for seint å starte, bare husk å lytte til kroppens signaler, om hva som er bra for deg, og hva som ikke er det :)

Får du mye plager, eller blir ekstremt sliten etter øktene, bør du finne noe annet, eller ta det roligere.

Svømming er super trening for gravide. Ellers kan jeg anbefale gravidyoga på det varmeste, eller gode turer, hvor du får opp pulsen. Er du medlem i helsestudio, kan tredemølle, sykling, trappetrening, og "skøyting" være bra, og styrketrening for armer, og rygg - med veldig lette vekter.

Lurt å ikke legge opp øktene hver dag, men heller la det gå minst 1 dag imellom. Kanskje 2-3 ganger i uka, siden du ikke er vant med trening.

Lykke til med treningen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...