Anonym bruker Skrevet 10. september 2007 #1 Skrevet 10. september 2007 Hva er stripping,og hvordan gjøres dette av lege/jordmor??
Anonym bruker Skrevet 10. september 2007 #3 Skrevet 10. september 2007 Ingen som vet eller,men bare noe alle snakker om her????
Anonym bruker Skrevet 11. september 2007 #4 Skrevet 11. september 2007 Stripping er noe jordmor eller lege kan gjøre når det nærmer seg slutten. Jeg er i uke 38 og gjorde dette for første gang i går. Det jordmor gjorde var at hun sjekket om jeg var moden, og om det var noen åpning. Før kroppen gjør seg klar til fødsel, er mormunnen fast og lukket. Fra mormunnen opp til livmoren er det en 3-4 cm kanal. Når riene starter vil disse cm bli helt utslettet, og mormunnen åpner seg. Hos noen skjer dette før fødselen, spesielt hod flergangsfødende og hos dem som går med kynnere en stund før fødselen. Når jordmoren sjekket meg i går, var kanalen på de 3-4 cm borte, og i tillegg hadde jeg en åpning på ca 1 cm. Det jordmoren da gjorde var at hun tøyde og strekte på denne åpningen, og det er dette som er stripping. Noen mener at dette kan være med å fremskynde fødselen, mens andre menr at det ikke har noe betydning. Ubehagelig var det, men akkurat nå er jeg så lei at jeg var villig til å prøve dette også. I
svana72 Skrevet 11. september 2007 #5 Skrevet 11. september 2007 Tusen takk for svar...Lykke til håper noe skjer snart da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå