Gå til innhold

Noen som har vært i Egypt?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Svigers spanderer tur til Egypt i desember, og det kan vi jo ikke takke nei til. Men jeg er litt skeptisk til Egypt, sikkert fordi jeg forbinder det med Tyrkia, og der likte jeg meg ikke i det hele tatt!

 

Noen som har vært i Egypt? Hurghada

 

 

http://www.apollo.no/Travelling+with+apollo/Catalogue/Egypt/Hurghada/Hurghada/Hotel/Arabia+Azur+Resort.htm?Search=True&CountryTrackerId=2781&HotelName=arabia&DestinationTrackerId=2883

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har vært i Hurghada og det er helt jævlig der.. Det ser helt forferdelig ut der også, folka er KJEMPE innpåslitne og de skal ta på ungen din hele tiden..De klarer ikke lage mat og du må vaske deg på hendene hele tiden, du kan ikke engang skylle munnen din med vannet der. De har er ikke hygene der og de ligger laaaaangt bak oss når det gjelder utvikling. Tyrkia er paradis i fohold... Jeg vil IKKE anbefale å dra dit, ble kjempe skuffa etter å ha vært der.. Fysj og fy

 

Det eneste som var fint var stranda og vannet!

Skrevet

Linken du ga funker ikke, hva heter Hotellet?

Skrevet

Ok, det er en av de bedre stedene... Ikke meningen å skremme deg men jeg vil anbefale deg å bli på hotellet.. Jeg synes det var skummelt å være der. Skal aldri til et muslim land igjen!!! Det er bare mas og kjas, folk tuter etter deg og det er umulig å få fred og ro.. Og det er veldig dyrt der, de gjør alt for å snylte deg for penger. Vi fikk helt bakoversveis. Hadde med baby på 6 mnd men heldigvis fullammet jeg, hadde jeg ikke gjort det hadde det vært umulig! Det anbefales ikke å reise dit med små barn med mindre man fullammer heller.. Det stedet passer heller for par uten barn som skal se pyramider osv.. Da er det nok en opplevelse!;)

Skrevet

Svigers har vært der 2 ganger før, og stortrives.... Tror jeg holder meg inne på anlegget jeg..... *gulp*

Skrevet

Men det er akkurat sånn det er der, bortsett fra hotellet. Der vet folk å oppføre seg... Du vet hverfall hva du kommer til, de visste ikke jeg... Jeg klarte ikke slappe av der og det er jo defor man drar på ferie;)

 

 

Skrevet

Jeg har hele tiden vært negativ til Egypt, etter dårlige erfaringer med Tyrkia... Jeg er blond, og Teodor er også blond, og storsjarmør....

Føler meg tryggere når svigers er med, men likevel...

Syns jo det er dumt å si nei til en tur til et sånt anlegg, for det var virkelig flott! Men..... Huff.....

Skrevet

Jeg har ikke vært i hurghada, men en gang i Sharm og en gang i el gouna og har vært veldig fornøyd de stedene!

 

Er viktig i Egypt og vaske hendene hver gang du har tatt i penger, for det er veldig mye bakterier på dem. I tillegg bør du holde deg unna nyvannede plener, de vanner nemlig med "silt" (ikke renset...) kloakkvann...

 

Ta med sånne desinfiserende våtservietter, som du kan vaske hendene etter dere har tatt på penger og før dere spiser om ikke det er vann i nærheten.

 

Er forresten veldig fint og dykke/snorkle i egypt, så om dere har mulighet for det er det å anbefale! I sharm var det veldig fint rett ut fra stranda, mens i el gouna måtte man ta båt ut for å komme til revene... Hurgada ligger nærmest el gouna, men aner ikke hvordan det er utenfor stranda der...

Skrevet

jeg har aldri vært i Hurgada, men i Sharm el sheik. og det stedet anbefaler jeg absolutt! maten er fantastisk... jeg elsker arabisk mat! på hotellet vi bodde var det en fantastisk frokostbuffet med alt du kan tenke deg..... brød, pålegg, frokostblandinger, kokker som stekte egg og pannekaker, kaker osv... og middagsbuffet var enda bedre.....

 

det er viktig å bo på et hotell med litt fin standard, synes jeg. da en har tilgang på strand, badebasseng, og mye god mat!

 

og det er nydelig å dykke eller snorkle i Rødehavet. det er helt ubeskrivelig vakkert!

 

men håndhygiene er svært viktig å tenke på i Egypt og andre afrikanske land. pengene er lenge i omløp (skitne, krøllete og slitte), derfor må en huske å vaske seg ofte, eller en kan kjøpe med seg antibac fra apoteket hjemme,

Skrevet

Ja, men i Sharm el sheik har de kommer såå mye lengre i utviklingen. Der er det fint, det er helt sant!! Hurhada, NEI

 

Jeg synes det ble for mye stress. Ble jo helt fanatisk og var redd for den lille med alle disse bakteriene osv.. Og jeg er ikke blond men synes det var slitsomt som bare det... Grøsser ved tanken

Skrevet

Jeg har vært i Egypt tre ganger, alle gangene på dykkerferie i Sharm el Sheik, men synes det har vært flotte turer. Hotellene og områdene rundt har vært flotte og renslige. Jeg signerer dette med møkkete penger og vær forsiktig med vann og hvor dere spiser, men ellers så har det vært flott:)

Skrevet

Har vært i Hurghada, og det var ille.. Sorry! Vi var faktisk flere par som bare var på hotellet de siste to dagene i påvente av å komme hjem. Synes folkene var frekke, allerede på flyplassen dro de bagasjen ut av hendene på meg og forlangte penger for å bære den??!! Det var kjas og mas og mye turistpoliti som gikk bevæpnet rundt.. De skulle ha penger for alt. Mannfolkene pååførte seg som om de aldri hadde sett et hokjønn, og ja i det hele tatt!

 

Ikke for å ta fra deg gleden, men dit hadde jeg aldri reist igjen:o(

 

 

Skrevet

Har vært i Hurghada, og lover deg, skal ikke tilbake.. Mas, mas, mas!! Sikkert fredeligere inne på et sånn ferieanlegg, men blir jo gjerne litt kjedelig i lengden..?

Jeg reiste rundt i Egypt (sammen med min bror), og opplevde å bli hyttet etter, forfulgt, klort på (tatoveringer),ropt etter, dratt i, truet, og forsøkt lurt ca 1000 ganger..

Masse fantastisk å se, pyramidene, Luxor, Kongenes dal osv, men utover det, en slitsom ferie..

Som hun over her nevner; de skal ha penger for alt!!! Forstår ikke nei, maser, maser og maser!!!

Mannen min har veldig lyst å oppleve Pyramidene i Giza, som var fantastiske, men har sagt han må reise alene, eller eventuelt at vi kan fly inn og rett ut med helikopter.. ;)

 

Sorry..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...