Anonym bruker Skrevet 10. september 2007 #1 Skrevet 10. september 2007 Jeg er utdannet tannhelseskretær. Men det er ikke akkurat veldig mange jobbene innen dette akkurat nå. Meeen noen her som vet om jeg kan søke på helsesekretær stillinger? Eller om de er veldig strenge på akkurat utdannelsen..? Vet jo at det kan være veldig forskjellig.. Men kanskje de kan lære meg opp i dataprogrammet som brukes hos en lege o.l og å ta blodprøver.. Eller man må kanskje på kurs for å ta blodprøver? Hm.. Tja.. Vet ikke hvor jeg vil med dette innlegget. Men mistet jobben i svangerskapet og har ingen jobb å gå til i januar, å det bekymrer meg jo en del da.. Har tenkt å videreutdanne meg, men det kan ikke skje før tidligst neste år.. Noen råd? Har jo ikke veldig lyst til å sitte i kassa på rimi (ikke noe galt i det asså, men ikke noe jeg har lyst til). Kan jobbe i helsevesenet (da jeg har gjort det i noen år tilsammen) men vil jo helst ha noe innen min utdannelse da..
Mayken Skrevet 11. september 2007 #2 Skrevet 11. september 2007 For å kunne ta blodprøver må du ha laboratorie-kurs og så vidt jeg vet må du ha praksis også. Jeg har gått medisinsk sekretær studiet på utdanningshuset og tok meg opp studielån og hele pakka, men da jeg kom ut i arbeidslivet fikk jeg vite at studiet ikke var godkjent, har ikke blitt atorisert og får lønn som ufaglært. Var ikke så lett å få seg jobb, men kom igjennom nåløyet og fikk komme til intervju på sykehuset for jeg ble anbefalt av ei som jobbet der. Jobber nå som postsekretær på medisinsk avdeling, der slipper jeg å ta blodprøver for det er det laboratoriet som gjør. Vet ikke helt hva jeg skal si, annet enn at det skader jo ikke å søke og se hva som skjer. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå