mizza med nr.2 på vei Skrevet 10. september 2007 #1 Skrevet 10. september 2007 Kan noen vær så snill fortelle meg hva slimproppen er? Hva, hvordan?? Jeg har ikke peiling... Men skal den dette ut? Og hvordan kjenner man det? Når i svangerskapet pleier det å skje?
Anonym bruker Skrevet 11. september 2007 #2 Skrevet 11. september 2007 Slimproppen er på en måte en propp som sitter i livmorhalsåpningen. Når fødselen nærmer seg (fra 1 til 14 dager ca) kommer den ut. Den består som oftest av slim og ev. litt blod. En liten klump altså. Den kommer ofte ut på toalettpapiret når du tisser...
Noddy78, en av hver! Skrevet 11. september 2007 #3 Skrevet 11. september 2007 Må bare få legge til at min gikk for 17 dager siden og jeg er like gravid, så man kan gå lenger enn 14 dager :-) Livmortappen var da meget moden og jeg har masse maserier, så jordmor trodde jeg kunne føde når som helst. Der ble jammen ventetiden et par uker lenger enn planlagt gitt da den gikk i uke 35...
rød Skrevet 11. september 2007 #4 Skrevet 11. september 2007 Hmmm kanskje min gikk idag da. Var noe rart på papiret etter at jeg hadde tisset, men tåler ikke sånt. Blir kvalm så jeg skjekka det ikke... Merket heller ikke at den gikk når jeg gikk med førstemann. Er i uke 36 nå, så passer bra om det var den
Snart ferdig! FØDEKLAR Skrevet 11. september 2007 #5 Skrevet 11. september 2007 Du treng ik merke noke til den i det heile. Eg har født to barn før og aldri opplevd at "slimproppen" er gått. Begge fødslane starta 1 veke før termin, tidleg på natt med smerter bak i ryggen som kom regelmessig. Hverken slimproppavgang eller vannavgang førut:0))
Gjest Skrevet 11. september 2007 #6 Skrevet 11. september 2007 obs!! den kan gå lenge før fødsel! den gikk på meg for to uker siden, altså da jeg gikk i 31 svangerskapsuke.. "min" slimpropp var ganske stor, det var en klump med slim svakt rosafarget og med blodstriper. går den tidlig på deg, sa i alle fall min jm at man skal ta kontakt med lege for å bli undersøkt med en gang i tilfelle det er noe på gang! jeg ble ikke undersøkt for flere dager etterpå, fordi jeg ikke hadde tilgang til lege, men det gikk helt fint:) men føler du deg dårlig i tillegg, burde du nok kontakte lege om det enda er tidlig å begynne å føde!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå