Gå til innhold

Pergo, nesespray, hostesaft og andre hjelpemidler?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan noen av dere vise damer forklare en uvitende om hva de forskjellige hjelpemidlene skal hjelpe for?

Vet at man tar hormoner for å modne egg som en del av et prøverørsprosjekt, men finnes det noe som man tar dersom man bare trenger litt hjelp på den naturlige veien? Er det i så fall forskjellig hva vi litt voksne damer som er over toppen får, i forhold til det de som burde være på topp i fruktbarhet, men av andre grunner sliter med å bli gravid?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor svarer ingen?? Hva er Pergo? Hva slags nesespray? Når tar dere det? Og hostesaft?? Noen som vet at det funker?? Når skal man ta det i tilfelle??

Håper på svar!

Skrevet

Kan jo svare på det jeg vet da. Hostesaft skal liksom være slimløsende slik at svømmeren lettere kommer til målet...har prøvd det og ble ikke gravid ihvertfall. Skal evt. taes rundt el.

Pergo piffer opp eggløsningen. Gis også til de som mangler eggløsning. Tror du får det om du er ung eller gammel hvis dere sliter. Jeg fikk beskjed om å ta det fra dag 5 og 5 dager framover. Er på første kur nå og vet ikke om det hjelper meg enda. Søk på "pergo" under BIM forum så finner dere masse innlegg om Pergo. Dere kan også lese på felleskatalogen.no på Pergotime for å se hva det er.

Nesespray brukes som del av prøverørsbehandlig. Det kan dere evt. spørre om inne på Assistert befruktning.

Andre hjelpemidler og gode råd:

- Pute under rumpa eller beina opp langs veggen etter sex.

- Ligge i minst 30 minutter.

- Orgasme etter at mannen er ferdig for å hjelpe svømmerene.

- Hvis man er tørr kan en sædvennlig glidemiddel brukes (Pre-Seed) kan brukes.

Det var tips som jeg kom på i farten.

Skrevet

Tusen takk martine68!

Alle tips er gull verdt!

Klem!

Skrevet

Jeg fikk god hjelp av akupunktør Lill Mostuen på Balderklinikken i Oslo mellom mine to barn. Hadde veldig uregelmessig syklus og problemer med å få naturlig eggløsning (barn nr 1 ble til med pergotime). Hun virkelig ryddet opp i kroppen min, og jeg ble gravid kort tid etter at jeg hadde vært under behandling hos henne. Jeg var skeptisk i utg.punktet selv, men veldig fornøyd med resultatet. Det er jo uansett verdt et forsøk. Ellers vil jeg anbefale salvie-te som jeg drakk i tiden fra mens og frem mot eggløsning. Salvie inneholder naturlig østrogen som også er med på å fremme eggløsning. Kjøpes på helsekost, rundt 30 kr for en boks. Smaken er ikke helt sånn veldig god, men man venner seg for til den. Prøv å få i deg godt med e-vitaminer da det øker fruktbarheten.

Test med eggløsningstester når du har eggløsning. Sjekk hvor lang lutealfase du har (tiden mellom eggløsning og første mensdag). Den bør være minst 9-10 dager for at egget skal få feste seg. Dersom du har kortere, kan det kankskje være lurt å nevne det for legen/gyn og be om f.eks å få resept på progesteron-krem som smøres på huden i tiden mellom eggløsning og mens for å forlenge lutealfasen slik at egget får festet seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...