Kirsebæra Skrevet 10. september 2007 #1 Skrevet 10. september 2007 jeg har en kjempegod venninne av meg, oghun og sabo sliter litt økonomisk...Og det er ikke meg alstså..ville da ikke stått frem med nick...uansett...hun skal ta ett år av skolen over to år...tar bare studierettningsfagene dette året og almennfagene neste år pga datteren har gastrochise og må kanskje opereres.... hun har datteren i barnehage halv tid,men hun begynte nå i september og må derfor betale full pris...dette syns da jeg hørtes veldig rart ut... Men noen sa til henne at barnevernet kan kanskje betale for barnehagen. De satte henne i halv dag i bhgpga økonomien og får nå vite at de må betale full pris...hun er redd for at hvis hun tar kontakt med barnevernet så kommer de til å bli under barnevernets etterforskning og alt det der...vet dere noe om dette eller? Kan barnevernet hjelpe til med barnehagen uten at det går ut over de slika t de hele tiden skal sjekke ol?
Solitude Skrevet 10. september 2007 #2 Skrevet 10. september 2007 høres merkelig ut at barnevernet skal betale noe av regningen. Og enda mer merkelig ut at de har halv plass og skal betale for full plass. Men det går an å søke om redusert betaling til barnehage (ihvertfall noen av de kommunale), tror jeg, men det kan hun snakke med styrer om eller kontakte barnehageetaten i sin kommuna for informasjon.
Gjest ->>- Skrevet 10. september 2007 #3 Skrevet 10. september 2007 Dersom barnevernet mener barnet har spesielt behov for barnehagen, kan de gå inn og støtte økonomisk. Dette er et av de vanligste hjelpetiltakene barnevernet benytter seg av. For at dette skal skje vil barnet/saken måtte utredes først, ja. Det betyr ikke at de vil være under kontinuerlig "kontroll" fremover.
snuppelure 74 Skrevet 10. september 2007 #4 Skrevet 10. september 2007 Hvis de har bare en inntekt så vil jeg tro at de kan søke om støtte til bhg plass .... disse papirene kan man vel få ibhg.... men hvorfor skal de bet full plass hvis de bare har halv plass ?
trompetisten Skrevet 10. september 2007 #5 Skrevet 10. september 2007 Jeg har ikke noen råd i forhold til barnevernet. Men lurer litt på hva menes med "De satte henne i halv dag..." Er det halv dag alle ukedagene? Mange (alle?) barnehager deler ikke på timer, men en dag er en dag, om det så er bare for noen timer. Så hvis de skal ha barnehageplass alle ukedagene, blir det fullpris (selv om barnet er der bare et par timer). Ønsker de derimot å f.eks ha 60% pass, får de tre ukedager. Eller så misforstår jeg noe....
Kirsebæra Skrevet 10. september 2007 Forfatter #6 Skrevet 10. september 2007 nei nå gik det litt fort...altså...halv tid mente jeg...moren går ikke alle dager på skolen og når hun er hjemme blir jenta også hjemme...mente jo ikke alv dag....=P Grunnen bhg gav til henne om å betale full pris var at hun starta så seint på bhg året...skjønte heller ikke dette og det gjorde heller ikke venninna mi,,,hun sa jo det at når hun søkte så skrev hun at det ikke kom til å bli 100%....hun har bare barnetrygd og halvt stipend, mens samboeren hennes har lærlingelønn...syns så synd på dem og tenkte jeg kunne se om det var mulig å få litt info om dette...
er det muuulig Skrevet 10. september 2007 #7 Skrevet 10. september 2007 da kan de jo søke støtte til barnehage pga. økonomisk grunnlag....trenger ikke gå gjennom barnevernet av den grunn!!! dessuten kan de jo kaansje få noen kroner fra sosialen til livsopphold og div. om de har veeldig lite lønn......veit ikke hva de har eksakt....men tror livsopphold pr. voksen er rundt 4500kr hos sosialen så kommer barnet i tilleg som skal ha ca 1000kr i livsopphold....så husleie, strøm telefon og tv-lisens..... så sjekk heller hos nav...og sosialen. er jo ingen grnn til å blande inn barnevernet pga. ei barnehageregning....
Gjest Skrevet 10. september 2007 #8 Skrevet 10. september 2007 Barnevernet er hundre ganger bedre å ha med å gjøre enn sosialen, det er min erfaring. Fikk støtte til barnehage og sfo til snuppa gjennom barnevernet pga latterlig liten inntekt. NAV kunne gi meg 60% av barnehage/sfo-kostnadene i barnetilsynsstønad, men barnevernet dekket hele summen.
er det muuulig Skrevet 10. september 2007 #9 Skrevet 10. september 2007 men nå mente jeg hele summen.....ikke bare barnehage....men kansje har de rett på noen ekstra kroner i sosial støtte....... jeg kan ikke anbefale noen av delene for jeg har ikke vert i den situajonen......men jeg innbiller og tror at kansje et sammarbeid mellom dem da kan være bra?:-)
Gjest Skrevet 10. september 2007 #10 Skrevet 10. september 2007 Jeg har vært innunder sosialen og barnevernet. Hos bv ble jeg behandlet som et menneske, på sosialen som dritt. Jeg unner ikke min verste fiende (om jeg hadde hatt noen hihi) å måtte deale med sosialen, det er drepen for selvtilliten.
solfrid Skrevet 11. september 2007 #11 Skrevet 11. september 2007 om e har så lav inntekt får de no nesten fri barnehage plass, jeg søkte barnehage kontoret og jeg betaler nå i underkant av 500 for fulltids plass til jenta mi i barnehage...
Kirsebæra Skrevet 11. september 2007 Forfatter #12 Skrevet 11. september 2007 takk for svar....da skal jeg si det til henne... Men hun varlitt redd for om hun kontakten BV så kom de til å komme innom å sjekke om ungen hadde mat titt og ofte og sånn...greit nok at ungen har mat, men hun likte ikke tanken på at de skulle henge over henne=) Takk for svar,igjen=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå