troika*22.01.08* Skrevet 10. september 2007 #1 Skrevet 10. september 2007 Jeg får min førstefødte i januar og lurer på hva en trenger av forskjellig utstyr. Det er så utroligt mye forskjellig utstyr der ute at jeg blir helt forvirra;). Så sånn utenom vogn, bilsete, seng å stellebor trenger en av utstyr og hva bør en absolutt styre unna??? Blir veldig takknemmelig for svar;)
Anonym bruker Skrevet 10. september 2007 #2 Skrevet 10. september 2007 Dytter denne skikkelig opp på toppen !!!
Vårunge08 Skrevet 10. september 2007 #3 Skrevet 10. september 2007 trenger: masse kluter. bæresele er koslig og praktisk styr unna: rådyr bleiebøtte, - stinker like ille som vanlig bøtte med lokk uansett gåstol. (sånn med hjul som ungen sitter i)- ikke bra for utviklingen til ungen Ikke nødvendig: vippestol - kan være ok, men vi brukte ikke vår så mye. Vi synes det var koslig å ha ei vogge å sove i på stua jaja. var dette jeg kom på )
troika*22.01.08* Skrevet 10. september 2007 Forfatter #4 Skrevet 10. september 2007 takk for hjelpen, ble en del klokere nå
Happy H Skrevet 10. september 2007 #5 Skrevet 10. september 2007 dette er så individuelt ka folk vil ha, men kan skrive min beste og verste kjøp=) beste; lammeskinn til seng og vogn (evt bilsete) brystpumpe bæresele treningsmatte som babyen kan ligge på på golvet.. tummy tub verste; bleiebøtte (ble brukt en gang) ammepute (fikk aldri til å bruke den) stelebord (pga vi ikkje hadde plass til d på badet, ble derfor aldri brukt)
Marit & de 3 knøttene Skrevet 10. september 2007 #6 Skrevet 10. september 2007 Babyseng og sengeklær, vaskekluter, kluter(slike man bruker over skulderen når babyen skal rape/gulpe), babyolje, sinksalve...
Trultemora er presseklar!! Skrevet 10. september 2007 #7 Skrevet 10. september 2007 Det første året trenger du sånn ca: 6-8 langermede bodyer 6-8 kortermede bodyer 3-4 bukser 1-2 bomullsjakker 1-2 bomullspysjer 1-2 bomullsluer 1-2 helsetepper 2-3 ullbodyer 1-2 jakke og bukse i ull kjøredress votter uten tommel ullsokker uteluer vaskekluter papir-frotte eller gas bleier avfallsbøtte frottehåndklær evnt badetermometer neglesaks for barn febertermometer uparymerte såper badebalje sinksalve badeolje 8-10 gulpekluter 6-8 siklesmekker evnt stellekomode sprinkelseng madrass med avtagbart trekk vaskbar overmadrass tisselaken både til vogn og seng laken dyne og putetrekk dyne og pute sengekant evnt sengeuro vogn vognpose regntrekk insektsnett til vogn evnt vognparasoll vogndyne stelleveske bæresele reiseseng bilstol evnt lett vogn (triller) amme-bh ammeinlegg i ull og bomull brystpumpe ammeskjold evnt brystvortekrem tåteflasker smokker babycall vippestol bitering lammeskinn.... Sikkert maaaaaange ting til, men dette fant jeg fra Rudo!
purple Skrevet 10. september 2007 #8 Skrevet 10. september 2007 Skal nøye meg med veldig minimalt av klær og utstyr før babyen er hjemme i hus. Kun ha vogn med bag+ vogn pose. Baggen skal baby sove i de første mnd. Dun dyne,senge tøy,gaskluter til gulp, et sett ull undertøy+lue,bommulls sparkebukser,langarmet body i bomull,et par utenpå bukser og jakker,sokker,votter,helse teppe og ullteppe som jeg strikker selv.Bryst pumpe er et must sier de som har brukt det før. Stellebord skal vi ikke ha. Har kjøpt en vanlig kommode som vi tar en oppblåsbar stellematte oppå og steller barnet der. Vippestol ser vi heller ikke behovet for. Ei heller babycall,ammepute og mange andre duppe ditter. Annet ting får komme senere når barnet er født etter som vi føler vi har brukt for det .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå