mammatiltulla Skrevet 10. september 2007 #1 Skrevet 10. september 2007 Jeg har en jente på 14 måneder, som er veldig glad i mat. Før har det meste glidd rett ned, men nå i det siste har det blitt andre boller. Hun vil verken ha brødskive eller grøt. Hun plukker bare av pålegget, og kaster brødet i gulvet. Frukt, yoghurt og denslags går fint, men kan jo ikke gi henne det til både frokost, lunch og kveldsmat.. Middag går fint foreløbig:) Hva i all verden skal jeg gjøre? Tips og forslag mottas med takk:)
mai-mamsen06+september08:) Skrevet 10. september 2007 #2 Skrevet 10. september 2007 Hadde det sånn en periode vi også. Vi smurte ikke på noe nytt pålegg, og da ble det hyl og skrik til han til slutt bare ville gå fra bordet. Når han viste tegn til å ville ha mat litt senere fikk han tilbudt den samme skiva uten pålegg, og sånn holdt vi på til han skjønte det var den blingsen eller ikke noe. Etter et par dager med dette ga han opp og spiste opp maten sin. Fremdeles noen ganger at pålegget forsvinner først, men da tar han skiva etterpå Var litt leit mens det sto på, men han skjønte poenget relativt fort heldigvis!
Dollywood Skrevet 10. september 2007 #3 Skrevet 10. september 2007 det er jo pålegget som smaker best da....:-) smørepålegg da? skinkeost, baconost, leverpostei etc?
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 10. september 2007 #4 Skrevet 10. september 2007 Gutten min har vert småspist heile tida. Det som blei gjort her var "nå er det mat, eter du ikkje nå så er det ikkje mat før til lunsj,middag,kvelds el i morgo tidlig" Og hvis tulla som er like gammal som di, kastar på golvet og ikkje vil eta så seier eg til ho at nå er det nok og det blir ikkje meire mat på deg. Setter ungen ned på golvet og dei ventar til neste måltid. Med vesla så får ho tilbudet to til tre gonger før eg tar ho ut av stolen. Han på 3år skjønnar det bedre så han tar det valget sjav hvis han ikkje vil ha meire mat. MEN eg ga vesla her cornflakes for første gong i dag!! Det har nemlig vert slik med storebror at han ikkje vil ha brød bestandig, så han får valget om frokostblanding, så da fikk tulla det au for eg trur ho er litt lei brød au. Og det gjekk ned!! Eit godt råd!! Ikkje press maten på ungen da blir alt bare verre!! Fikk som råd til gutten våres at det var ikkje brødskive med pålegg men pålegg med brødskive så lenge ungen åt det!! Han har vert ekstrem grunna mageproblemer... Lykke til!!
Hufsla Skrevet 10. september 2007 #5 Skrevet 10. september 2007 sånn er snuppa mi også:-) Du kan jo omgå problemet med å bruke smørepålegg. Når jeg gir skive med pålegg som kan tas av får hun bare to biter av gangen (Hun må jo ha en bit i hver hånd:-)) Resten av skiva ser hun ikke. Når kaster skiva i gulvet etter å ha spist pålegget putter jeg skiva i munnen hennes. Hun får ikke gjøre det selv når hun kaster det. Jeg tvinger det ikke i henne altså, hun gaper. Hun uttrykte stor misnøye de to første dagene, men nå går det greit. Har du prøvd om hun liker knekkebrød? Min yngste liker ikke hjembakt brød.
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 10. september 2007 #6 Skrevet 10. september 2007 Av samme grunn har vi kun brukt smørepålegg frem til nå (nå er hun godt over 2 år). Når hun har ost/skinke el. likn på skiva så får hun beskjed om å spise skiva også hvis hun piller av pålegget og det ser ut til å funke så langt. Spiser visstnok greit i bhg av ikke-smørepålegg også. Vi har også alltid laget dobbelskiver - da er det vanskeligere å slikke av smørepålegg også enn hvis hele pålegget er "blottet" ;o) Lykke til!
mammatiltulla Skrevet 10. september 2007 Forfatter #7 Skrevet 10. september 2007 Tro meg, har prøvd smørepålegg og også det går i gulvet:( Men mange gode tips her. Takk skal dere ha:)
Expat Skrevet 10. september 2007 #8 Skrevet 10. september 2007 Det er noe som heter 14mnd jeksler, de sammenfalt med våre problemer av denne sorten! Hun hadde enkelt og greit vondt i munnen sin.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå