Gå til innhold

Kan man gifte seg på tinghuset Og i kirken?


PrinsessaPåErta

Anbefalte innlegg

Vi ønsker å gifte oss av praktiske grunner ganske raskt, men ønsker oss et bryllup i kirken seinere når økonomien er bedre og ting har roet seg rundt oss. Er dette mulig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjenner noen som giftet seg i Tyrkia og fikk velsignelse i kirka i Norge. Det var like fint som en vanlig vielse.

 

Vi vurderte også å bare gifte oss for seinere bli velsignet i kirka, men endte opp med å vente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo! Hvor mange ganger har du tenkt å gifte deg? Du kan jo ta dette ekteskapet på tinghuset, og neste i kirka! Eller du kan spare sånn at du får det bryllupet du ønsker deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som en kollega sa til ei venninne av meg:

 

"Ja, det er fint å gifte seg i kirka første gang du gifter deg. Andre gang drar du utenlands." (dama hadde vært gift noen ganger)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jada. dere kan gifte dere på tinghuset først, og ta seremonien i kirka på et senere tidspunkt. dere får da full seremoni, men dere vil jo allerede være gift, derfor kalles det kirkevelsignelse.

(dere trenger ikke fylle ut papirer osv)

 

så ønsker dere å gifte dere fort, men ha "full pakke" ved et senere tidspunkt, er det fullt mulig!

 

kjenner flere som har gjort dette jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange som gifter seg f.eks. av økonomiske grunner. Veldig greit å være gift når man skal kjøpe bolig sammen (for å ta et eksempel.)

 

Men mange som har en drøm om hvordan bryllupet skal være, men det er ofte ganske dyrt. Derfor er det noen som velger å gifte seg "fort" i Tinghuset for så å ha kirkebryllup senere. Vet om flere som har gjort dette, og det er ikke uvanlig.

 

Bryllup på Tinghuset er forøvrig nydelig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...